Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که دشمنان خارجی در حال تلاش برای سوء استفاده و بهره برداری از روابط نژادی در آمریکا هستند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت: دشمنان خارجی در تلاش هستند تا از روابط نژادی آمریکا سوء استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی است که اعتراضات به خاطر قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست توسط یک مامور پلیس سفیدپوست در سراسر آمریکا ادامه دارد.

واکنش مایکل جردن به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکااعتراض روسیه به برخورد خشن پلیس آمریکا با خبرنگاران در جریان اعتراضات خیابانی اخیرواشنگتن پست: تاکنون دست‌کم 5 نفر در اعتراضات آمریکا کشته شده‌اند

وی در ادامه افزود: توئیت هایی را امروز از چینی ها مشاهده کرده‌ام که نشان می دهد آنها به نوعی از اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده، ابراز رضایت کرده‌اند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره توئیت مارکو روبیو سناتور آمریکایی که نوشته است "حداقل 3 دشمن خارجی به دنبال سوء استفاده از رویدادهای داخلی آمریکا هستند،" گفت: سناتور روبیو 100 درصد درست گفته است که دشمنان خارجی در تلاش برای سوء استفاده از این بحران هستند تا به دموکراسی ما لطمه وارد کنند. ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد تا این اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: می خواهم به دشمنان خارجی مان چه زیمبابوه باشد چه چین بگویم که تفاوت بین ما و شما این است که افسری که جورج فلوید را به قتل رسانده است، مورد بازجویی، محاکمه قرار خواهد گرفت و محاکمه وی منصفانه خواهد بود. مردم آمریکا خواستار اعتراض مسالمت آمیز هستند. مردم آمریکا به خاطر اعتراضات مسالمت آمیز به زندان نمی روند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره نحوه مقابله با دشمنان آمریکا مثل چین و روسیه و تلاش آنها برای ایجاد ناآرامی های بیشتر در این کشور، گفت: این احتمال وجود دارد که فعالان روسی نیز چنین اقداماتی را در آمریکا انجام دهند.

وی ادعا کرد: شاید اختلافات سیاسی در آمریکا وجود داشته باشد ولی ما قبلا این بحران ها را پشت سر گذاشته و بر آنها غلبه کرده‌ایم.

وی درباره جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی شد: به ایران نگاه کنید، این کشور یقینا در اینجا مشغول فعالیت است. شما نیز این واقعیت را می دانید. ما ابزارهایی در اختیار داریم. ما در حال همکاری با متحدان و هم پیمانان نزدیک خود هستیم. من با همکارانم و مشاوران امنیت ملی گفتگو می کنم و در روزهای آینده نیز آنها را ملاقات خواهیم کرد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی دشمنان خارجی سوء استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد

رئیس‌جمهور کلمبیا گفت که اگر تل‌آویو به آتش‌بس پایبند نباشد، روابط دیپلماتیک خود با آن را قطع خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا امروز -سه‌شنیه- رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرد.

طبق گزارش الجزیره، پترو گفت: «اگر اسرائیل به تصمیم شورای امنیت مبنی بر ایجاد آتش‌بس در غزه پایبند نباشد، روابط دیپلماتیک خود با آن‌ها را قطع خواهیم کرد».

از سوی دیگر، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اظهارات مدعی شد: «حمایت رئیس جمهور کلمبیا از حماس لکه ننگی بر پیشانی مردم این کشور است و ما به دفاع از مردم خود ادامه می‌دهیم و تسلیم هیچ فشاری نخواهیم شد».

این اظهارات درحالی بیان شده است که شورای امنیت عصر دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف جنگ در نوار غزه تصویب کرد.

این قطعنامه خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه» است.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کمان؛ تیری زهرآگین و آماده نابودی دشمنان است
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • باراک: قطعنامه شورای امنیت بحران عمیق روابط اسرائیل-آمریکا را به تصویر کشید
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری