Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز سیما فیلم که وظیفه تولید و ساخت سریالهای تلویزیونی را بر عهده دارد، تولید مجموعه هایی با محوریت تاریخ سیاسی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: تلویزیون در دوره های مختلف همواره ساخت تولید و ساخت آثار تاریخی را در دستور کار داشته است که معمولا داستان های آنها متعلق به بازه هایی غیر معاصر بوده و شاید بتوان معاصرترین آثار تاریخی را در سریال هایی جستجو کرد که متعلق به دوران انقلاب اسلامی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در سالی که گذشت تلویزیون تجربه جدیدی را در تولید آثار تاریخی معاصر با رویکرد مسائل سیاسی کسب کرد که از جمله آنها می توان به «گاندو» اشاره کرد. داستانی واقعی که هنوز زمان زیادی از آن نگذشته و در عین حال سوژه ای ملتهب که تا پیش از این نظیر آن را در تلویزیون ندیده بودیم و با استقبال بسیار بالای مخاطبان همراه شده بود.

البته ساخت آثاری با موضوع زندگی شهدای انقلاب اسلامی چند سالی است که در دستور کار تلویزیون قرار دارد از جمله شهید صیاد شیرازی، شهید چمران، شهید رجایی و ... که به دلیل مشکلات مالی بیشتر این آثار متوقف شده اند و در ادامه هم تلویزیون ترجیح داده سریال های دیگری را در اولویت قرار دهد.

حالا پس از این ماجرا، تلویزیون تصمیم دارد آثار دیگری را هم از این دست تولید کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

**سریال روح الله‌زم ساخته می‌شود

مرکز سیمافیلم قصد دارد با تهیه مینی‌سریالی زندگی روح‌الله زم -موسس و مدیر کانال آمدنیوز- را به تصویر بکشد.

این سریال ضمن اشاره به زندگی و شخصیت روح‌الله زم، بیشتر به مقطع دستگیری و اعترافات این شخص اشاره دارد.

گمانه زنی ها احتمال از ساخت این اثر به تهیه کنندگی مجتبی امینی خبر می دهد. او سال گذشته سریال گاندو را روی آنتن داشت و از دستگیری زم به عنوان سوژه ای جذاب برای ساخت فصل دوم گاندو یاد کرده بود.

«آمدنیوز» یک کانال تلگرامی ضد انقلاب بود که با خبرسازی و دروغ‌پراکنی‌ سعی داشت مردم ایران را نسبت به نظام و دولت بدبین کند. مدیر این کانال روح‌الله زم بود که سال ها از کشور گریخته بود و با سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف همکاری می‌کرد. سازمان اطلاعات سپاه پس از مدت‌ها زیر نظر گرفتن وی، نهایتا مهرماه سال جاری وی را دستگیر و به کشور برگرداند.

در حال حاضر دادگاه های محاکمه زم در حال برگزاری است.

محور اصلی سریال سردار سلیمانی عملیات آزادسازی کرکوک و ماجرای حضور شبانه حاج قاسم سلیمانی در اربیل کردستان عراق برای نجات این شهر از چنگال داعش و جلوگیری از سقوط آن خواهد بود.

 

**ساخت سریال زندگی ابوالحسن بنی‌صدر

همچنین سریال دیگری که ساخت آن در مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) تصویب شده، زندگی ابوالحسن بنی‌صدر -اولین‌رئیس‌جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی- است.

این اثر نیز که در قالب مینی سریال تولید خواهد شد، علاوه بر بررسی شخصیت و زوایای زندگی ابوالحسن بنی‌صدر و خیانت وی به کشور، به جریان افتادن انقلاب پس از برکناری بنی‌صدر را روایت می‌کند.

ابوالحسن بنی‌صدر اولین رئیس‌جمهور پس از انقلاب اسلامی بود که حدود 17 ماه رئیس‌جمهور ایران بود. پس از بی‌کفایتی و خیانت‌های مکرر وی به کشور، مجلس شورای اسلامی نهایتا در 31 خرداد 1360 به عدم کفایت رئیس‌جمهور وقت رای داد و بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری اسلامی ایران عزل شد.

بنی‌صدر چند هفته بعد به همراه مسعود رجوی -سرکرده گروهک منافقین- از ایران گریخت و به پاریس رفت.

**ساخت اثری درباره «عملیات مهندسی» منافقین

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از پروژه‌های جدید سیمافیلم ساخت مینی‌سریالی درباره عملکرد گروهک منافقین در اوایل انقلاب است.

 

این سریال بر اساس کتاب «عملیات مهندسی» ساخته می‌شود. در این کتاب کارنامه تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از سال 1357 تا 1361 مورد واکاوای قرار گرفته است.

**سریال سپهبد شهید قاسم سلیمانی ساخته می‌شود

مرکز سیمافیلم قصد دارد در قالب یک مینی‌سریال رشادت‌ها و دلاورمردی‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به تصویر بکشد.

محور اصلی این سریال عملیات آزادسازی کرکوک و ماجرای حضور شبانه حاج قاسم سلیمانی در اربیل کردستان عراق برای نجات این شهر از چنگال داعش و جلوگیری از سقوط آن خواهد بود.
پیش‌تولید این سریال به‌زودی با مشخص شدن عوامل پروژه آغاز خواهد شد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که چندی پیش به دست تروریست‌های آمریکایی ترور و به شهادت رسید. میلیون‌ها ایرانی و حامیان محور مقاومت و مدافعان عدالتخواهی در مراسم‌های باشکوه تشییع وی حضور یافتند.  

از مرتضی فاطمی به عنوان تهیه کننده این سریال نام برده می شود.

**ساخت اثری با موضوع زندگی شهید باکری

همچنین مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) قصد دارد مینی‌سریال دیگری با محوریت زندگی سردار سرافراز جنگ تحمیلی شهید مهدی باکری بسازد.
پیش‌تولید این سریال نیز پس از مشخص شدن عوامل مجموعه به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

** آهنج کاندیدای کارگردانی سریال «شهید شهریاری»

در کنار مرکز سیمافیلم اما معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما نیز تولید چند اثر را در دستور کار خود قرار داده که یکی از آنها سریالی با موضوع زندگی شهید شهریاری است.

سریال شهید شهریاری در ۳۰ قسمت و در مدت یک سال با مشارکت سازمان انرژی اتمی، سازمان صداوسیما و استانداری زنجان توسط صدا و سیمای مرکز زنجان تولید خواهد شد و از محمدرضا آهنج به عنوان کارگردان این اثر یاد می شود

 

تا به حال نگارش سریال شهید شهریاری با نام موقت «میراث مجید» توسط فاطمه حیدری و حسن عطار‌ها به پایان رسیده است. این فیلمنامه محصول کارگاه فیلمنامه خورشید بوده و برای نگارش آن کار تحقیقاتی وسیعی در دستور کار قرار گرفت به طوریکه تاکنون حدود ۳۰۰ ساعت مصاحبه و تصویربرداری با مسئولان، همرزمان، خانواده و دوستان این شهید انجام شده است.

تصویربرداری این سریال با حضور بازیگران متعدد در تهران و زنجان صورت خواهد گرفت و از محمدرضا آهنج به عنوان اصلی ترین کاندیدای کارگردانی این اثر نام برده می شود.

سریال شهید شهریاری علاوه بر روایت زندگینامه شهید دکتر مجید شهریاری از بدو تولد، اتفاقات و دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور را نیز بازگو می‌ کند.

سریال شهید شهریاری در ۳۰ قسمت و در مدت یک سال با مشارکت سازمان انرژی اتمی، سازمان صداوسیما و استانداری زنجان توسط صدا و سیمای مرکز زنجان تولید خواهد شد.

 مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید؛ وی در زمانی که کشور‌های صاحب فناوری هسته‌ای پزشکی ایران را از نظر صفحات سوخت هسته‌ای - که در تولید رادیودارو‌ها کاربرد دارد- تحریم کرده بودند، توانست با همکاری دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان صفحات سوخت با غنای ۲۰ درصد را در کشور بومی سازی کند و به این ترتیب یکی از مشکلات بیماران سرطانی را از میان بردارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی سریال شهید باکری شهید شهریاری سریال زم سپاه پاسداران سریال شهید شهریاری حاج قاسم سلیمانی ابوالحسن بنی صدر انقلاب اسلامی دستور کار روح الله زم مینی سریال رئیس جمهور خواهد شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد یاران، روایتی از زندگی و خاطرات ماندگار شهدای والا مقام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خانم نظیمی یکی از هزاران فرزند شهید کشورمان است که سالهاست با ورق زدن آلبوم خاطرات پدرش، زندگی می کند.

راننده ی مینی بوسی که درحال جابه جایی مسافران در سه راهی دارلک به شهادت رسیده است.

 شهرستان مهاباد در دوران دفاع مقدس 775 شهید تقدیم نظام وآرمانهای انقلاب اسلامی کرده است.

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • یاد یاران، روایتی از زندگی و خاطرات ماندگار شهدای والا مقام
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • احسان علیخانی هم آمد/ ساخت همزمان «جوکر ۲ »، یک سریال و یک فیلم سینمایی
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم