Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها گزارش از حمله ترول های راست افراطی و ناسیونالیست های سفیدپوست به شکل سازمان یافته یا منفرد گزارش شده که به همین شکل جلسات برگزار شده از طریق زوم را در سراسر کشور مورد حملات خود قرار داده اند؛ یعنی با توهین و اهانت کردن، ارسال نمادهای نفرت پراکنانه و حتی نمایش دادن پورنوگرافی کودکان.

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس:  چهاردهم ماه می 31 نفر از ساکنان یک محله در شرق اوکلند از طریق تماس ویدئویی با هم مرتبط شدند تا با رابط خدمات محله شان دیدار کنند و درباره تازه ترین  مسائل مربوط به رخدادهای اجتماع خود و منابع موجود برای ساکنان گفت و شنود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که تا پیش از همه گیری کرونا جلسات خود را به صورت حضوری انجام می داد، در ماه های اخیر از طریق اپلیکیشن ویدئوکنفرانس مجازی زوم این کار را انجام می دهد. اما هنوز پنج دقیقه از شروع جلسه نگذشته بود که به یکباره تعداد حاضران در جلسه به 72 نفر افزایش پیدا کرد. این مهمانان ناخوانده تازه وارد به سرعت اختیار جلسه را در دست گرفتند؛ اول با بر زبان آوردن ناسزاهای ضد سیاه پوستان و بعد با در اختیار گرفتن کنترل نمایشگرهای آنها. این ترول ها صلیب های شکسته روی نمایشگر ترسیم کردند و بعد تصاویر پورنوگرافی را به نمایش درآوردند که همگی می توانستند آنها را ببینند.

مارلا ویلیام که ریاست شورای جلوگیری از جرم و جنایت اوکلند در محله هیون اسکوت را بر عهده دارد، به سالن می گوید: «ما رایانه هایمان را به سرعت ری استارت کردیم، اما دوباره همین اتفاق تکرار شد و هنوز 10 ثانیه بیشتر نگذشته بود که دوباره کنترل نمایشگرهایمان را در دست گرفتند. بالاخره وقتی که همه چیز را تحت کنترل گرفتیم، کارمان را با 14 یا 15  نفر خاتمه دادیم.»

این اولین باری نبود که ویلیامز شاهد این نوع حملات مجازی بود. او می گوید: «قبلا هم وقتی در حال مکالمه با شهردار بودم این اتفاق افتاد. خیلی تاسف آور است، اما نکته بسیار مهم این است که هنوز این نوع ذهنیت ها در میان افرادی از جامعه وجود دارد.»

صدها گزارش از حمله ترول های راست افراطی و ناسیونالیست های سفیدپوست به شکل سازمان یافته یا منفرد گزارش شده که به همین شکل جلسات برگزار شده از طریق زوم را در سراسر کشور مورد حملات خود قرار داده اند؛ یعنی با توهین و اهانت کردن، ارسال نمادهای نفرت پراکنانه و حتی نمایش دادن پورنوگرافی کودکان. در بسیاری از موارد آفریقایی آمریکاییان به طور خاصی هدف قرار گرفته اند. به دلیل ماهیت رابط کاربر اپلیکیشن زوم، خاموش کردن یا بیرون کردن ترول ها کار سر راست یا آسانی نیست، به خصوص در جلسات گروهی، زیرا اغلب یک شرکت کننده اخراج شده به راحتی می تواند دوباره بلافاصله در قالب یک اسم مستعار به گروه ملحق شود و آزار و اذیت خود را از  سر بگیرد.

در دانشگاه جنوب کالیفرنیا جلسه سالیاانه انجمن دانشجویان آفریقایی آمریکاییان از طریق زوم، توسط مزاحمینی که توهین های نژادی می کردند و یک پرچم نازی را بلند کرده بودند مختل شد. یک گردهمایی در ماساچوست با پخش ویدئویی از یکی از جلسات کوکلاس کلان ها که در آن سوزاندن صلیب را به نمایش گذاشته بودند دچار اختلال شد. موسسات آکادمیک، احزاب سیاسی دست چپی و جلسه یادبود هولوکاست نیز مورد حملات مجازی قرار گرفته اند.

اگرچه به این پدیده نوظهور عنوان «بمباران زوم» داده اند، اما برخی سئوال می کنند که آیا این عبارت از اهمیت موضوع نمی کاهد و باعث نمی شود که این کار بیشتر شبیه یک شیطنت به نظر آید تا تروریسم دیجیتال. در گزارشی که نیویورک تایمز در ماه آوریل منتشر کرد، در تحقیقاتی چندین بورد پیام فعال در «ردیت» و «فور چن» پیدا شده بود که در آن افراد برای سازماندهی حملات خود به زوم دور هم جمع می شدند. جید مگنوس اوگونایکه مدیر کارزار غیرانتفاعی و پیشروی سازمان مدافع حقوق مدنی «رنگ تغییر» به سالون می گوید: «چیزی که ما فهمیده ایم این است که این  کار مشتی بچه که حوصله شان سر رفته باشد که تصمیم گرفته باشند کار مخربی انجام دهند نیست. این کاری است که برای گروه های حاشیه ای در ایالات متحده به کرات اتفاق می افتد و سازماندهی شده نیز هست.» مگنوس اشاره می کند که کارزار رنگ تغییر  به طور خاص رفتار آنلاین گروه های ناسیونالیست سفید پوست و نفرات پراکن را مورد مطالعه قرار داده است.

در واقع شواهد نشان می دهند که این حملات از سوی برتری طلبان سفیدپوست سازمان یافته انجام شده اند. روز 24 مارس 2020 یک سمینار اینترنتی با میزبانی یک گروه دانشجویی یهودی از سوی مردی که یقه اش را پایین کشید تا خالکوبی صلیب شکسته را بر روی سینه اش نشان دهد مختل شد. یک روز بعد اتفاق مشابهی در خلال یک کلاس آنلاین به میزبانی یک مرکز ارتباطی یهودی رخ داد. اتحادیه ضد افترا با مرکزیت افراط گرایی هم که اسکرین شات های این اتفاق را مورد بررسی قرار داده، معتقد است که هکر برتری طلب سفیدپوست بدنام اندرو آلن اشر اورنهایمر که با نام «ویو» نیز شناخته می شود،  پشت این حملات قرار داشته است.

اورن سیگال معاون رئیس اتحادیه ضد افترای مرکز افراط گرایی به سالون می گوید: «این مسئله ای است که به نظر ما نهادهای مجری قانون باید از آن مطلع باشند و ما به کسانی که با این مشکل مواجه می شوند توصیه کرده ایم که موضوع را به این نهادها اطلاع دهند.» سیگال توضیح می دهد که «برای مقابله سازمان های مجری قانون با این قبیل اقدامات تروریستی در زوم برخی محدودیت هایی وجود دارد، اغلب به این دلیل که مرتکبین چهره هایشان را نشان نمی دهند یا از اسامی واقعی شان استفاده نمی کنند.»

سیگال می افزاید که بین افراط گرایان سازمان یافته و ترول ها فرقی وجود دارد، اما برای کسانی که آماج این نفرت پراکنی ها قرار می گیرند این تفاوت هیچ اهمیتی ندارد. او می گوید: «در هراس افکنی و ایجاد اضطراب و مختل کردن روال کار، نتیجه کار گروه های وحشت افکن یکی است.»

 سیگال در پاسخ به این پرسش که آیا حملات تروریستی در زوم در حال افزایش است یا نه می گوید که نفرت پراکنی آنلاین چیز جدیدی نیست «اما چیزی که ما در مورد بمباران های زوم شاهدیم نوعی گسترش بهره برداری از فناوری برای اشاعه نفرت و آزار و اذیت است.»

سالون با یک نفر دیگر نیز در این باره حرف زده و وی از بیم اینکه سازمان سیاسی او بار دیگر هدف حمله قرار گیرد، خواسته است ناشناس بماند. ترول ها در جلسات شرکت او در دو مورد جداگانه و متفاوت اختلال ایجاد کرده اند. این اتفاق بار اول در اوایل بهار رخ داده است. او به سالون می گوید: «قطعا کار ناسیونالیست های سفیدپوست بود. آنها اول به شکل صوتی مزاحمت ایجاد کردند و بعد با ضرباهنگی خاص و کلمه پشت کلمه ناسزاهای مربوط به سیاهپوستان را تکرار کردند. بار اولی که این اتفاق افتاد، صدای دستگاهمان را بستیم و آنها هم خاموش شدند.» وی افزود: «ولی می دانید، این اتفاق واقعا جلسه ما را به هم ریخت و تمام کسانی را که حضور داشتند به شدت عصبانی کرد.»

مورد دوم در خلال کنفرانسی ویدئویی با 700 شرکت کننده رخ داد و یک مزاحم کنترل نمایشگرهایمان را در دست گرفت و از طریق آنها پورنوگرافی کودکان را پخش کرد. ما این حادثه را هم به زوم و هم از طریق مرکز ملی کودکان گمشده و مورد بهره برداری واقع شده به مقامات گزارش کردیم. با این حال نه از زوم و نه از نهادهای مجری قانونی هیچ پاسخی دریافت نکردیم.»

روز 30 مارس دایره تحقیقات فدرال هشداری در ارتباط با حملات تروریستی سایبری منتشر کرد که در آن آمده بود این نهاد گزارش های متعددی را از مختل شدن کنفرانس های ویدئویی با پخش تصاویر پورنوگرافی و/ یا تصاویر نفرت پراکنانه و سخنان تهدید کننده دریافت کرده است.» روز 20 می اف بی آی هشدار داد که این سازمان بیشتر از 195 گزارش از این دست حملات را در سطح  آمریکا و سایر کشورها دریافت کرده که جلسات زوم با محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان مختل شده است.

رنگ تغییر از ماه مارس، یعنی زمانی که دنیس جانسون یکی از اعضای این سازمان هنگام دفاع از پایان نامه دکترای خود مورد حمله واقع شد، کارزاری را با تاکید بر زوم آغاز کرده است.

دکتر دنیس جانسون در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «لحظه ای که کل زندگی ام برای آن کار و تلاش کرده بودم به یک کابوس تبدیل شد، به این دلیل که زوم برای امنیت من اولویتی قائل نشده است. من می خواهم زوم بداند که تجربه من یک مورد منفرد نیست، بلکه بخشی از یک الگوی گسترده تر نژادپرستی و نفرت پراکنی زن ستیزانه است که کاربران سیاهپوست در زوم تجربه کرده اند.»

دکتر جانسون دادخواستی را تهیه کرده و از زوم می خواهد که تمهیداتی را برای حفاظت از گروه های حاشیه ای در پلتفرم خود در نظر بگیرد. یکی از این مطالبات استخدام یک مامور  ویژه ارشد است که این هفته با او دیدار داشتم. با این حال رنگ تغییر خواستار به کار گرفته شدن موازین بیشتری است، از جمله توافقات تشکیل اجتماعات و پیام های هشداری که  ورود یک مزاحم به یک جلسه ویدئویی را به سایرین اطلاع دهد.» یک سخنگوی زوم گفته است که این شرکت «از این نوع حوادث عمیقا عصبانی است» و قویا چنین رفتاری را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده بود: «ما ایجاد اختلال در تماس های ویدئویی را به شدت جدی می گیریم و هر جا که مقتضی باشد از نزدیک با مقامات مجری قانون همکاری خواهیم کرد. ما کاربران را تشویق می کنیم هر موردی از این نوع را به زوم و مقامات مجری قانون گزارش کنند تا بتوان اقدام مقتضی را در باره خاطیان معمول داشت.»

سیگال قبول دارد که شرکت هایی چون زوم باید پیشاپیش درباره فکر کنند که پلتفرم هایشان چگونه می توانند به عنوان سلاحی برای نفرت پراکنی و آزار و اذیت مورد بهره برداری واقع شوند. سیگال می گوید: «به نظر من چیزی که به طور خاص به قربانیان این حملات لطمه وارد می کند، این است که در مقطعی که ترس و نگرانی و عدم اطمینان شدیدی بر مردم حاکم است و عده زیادی از آنها در حالت انزوا قرار دارند و به مرتبط شدن با دیگران نیاز دارند، این مسئله بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است. این همان عنصری است که این احساس را در انسان به وجود می آورد که «یعنی دیگر هیچ فضای امنی وجود ندارد؟» به هر حال این دقیقا همان کاری است که افراط گرایان به دنبال انجام آن هستند، درست است؟ آنها هیچ فرصتی را برای  تشدید یک بحران و استفاده از آن به عنوان یک اهرم از دست نمی دهند.»

نویسنده: نیکول کارلیس (Nicole Karlis) از نویسندگان سایت

منبع: https://b2n.ir/799901

انتهای پیام.

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان اپلیکیشن تروریسم مجازی توهین سازمان یافته نفرت پراکنی مجری قانون رنگ تغییر قرار داده ترول ها مختل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب مجتمع جارچلو شهرستان میاندوآب از محل مجتمع ساحل راست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین اصغری با بیان اینکه بدنبال ریزش چاه آب مجتمع جارچلو و از کار افتادن الکتروپمپ آن، تامین آب روستا‌های جارچلو، قرمزخلیفه علیا و قرمزخلیفه سفلی با مشکل مواجه شد، اظهار داشت: بدنبال وقوع این حادثه و از مدار خارج شدن چاه آب، ۸۰۰ خانوار ساکن در این روستا‌ها با کمبود و قطعی آب شرب مواجه شدند.

وی با اعلام اینکه در مدت زمان قطعی آب در این مجتمع، آب شرب مشترکین با استفاده از تانکر‌های سیار تامین شد، افزود: با اقدامات انجام شده توسط اکیپ رفع اتفاقات، آب شرب پایدار این مجتمع از محل مجتمع ساحل راست با احداث خط انتقال و تجهیز شیرالات و استفاده از ظرفیت خط انتقال تامین شد.

دیگر خبرها

  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • درخواست مهم اوسمار؛ این بازیکن را برای بازی با سپاهان می‌خواهم
  • ایران ۳ - ۰ کویت/ گزارش زنده
  • قطعی: ستاره بارسا فصل را از دست داد
  • بحران سمت راست پرسپولیس با محرومیت دانیال
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • فیلیپ لام: کیفیت یوسوا کیمیش در خط هافبک بیش‌تر از دفاع راست است
  • واشنگتن تحریم کرد، تل‌آویو خشمگین شد
  • تامین آب شرب مجتمع جارچلو شهرستان میاندوآب از محل مجتمع ساحل راست
  • چرا اعتیاد به خرید افراطی داریم؟