Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:13:59 GMT

نیوزلندی ها علیه نژادپرستی در آمریکا راهپیمایی کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۸۸۴

نیوزلندی ها علیه نژادپرستی در آمریکا راهپیمایی کردند

به گزارش رادیو نیوزیلند، جمعیت کثیری از شهروندان شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند نیز به نشانه همبستگی با اعتراض های ضدنژادپرستی در آمریکا و اوکلند، تجمع کردند.

سازمان دهندگان قبل از برگزاری تجمع اوکلند در نشست مطبوعاتی اعلام کردند: ما یکپارچه می مانیم تا اهمیت زندگی سیاهپوستان را نشان دهیم. این مساله صرفا مربوط به جورج فلوید نیست، بلکه آزار و اذیت جامعه سیاهپوست، یک مساله همیشگی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سخنگوی «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند از اظهارنظر درمورد اعتراض های جاری و قتل فلوید خودداری کرد.

نژادپرستی صرفا معضل جامعه آمریکا نیست، بلکه بسیاری از کشورها از جمله نیوزیلند با آن دست به گریبان هستند.

در همین حال، تجمع معترضان به رغم درخواست های مکرر سازمان دهندگان برای رعایت فاصله اجتماعی، عمدتا به دلیل جمعیت معترضان، در فاصله نزدیک برگزار شد.

در پی قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، اعتراض های گسترده ای سراسر آمریکا را فراگرفته است.
فلوید هفته گذشته (ششم خرداد) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. این افسر پلیس جمعه نهم خرداد ماه پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس در حالیکه جورج فلوید را دستگیر کرده و بر روی آسفالت خیابان خوابانده بود، به مدت ۷ دقیقه با زانو به گردن این مظنون فشار وارد کرد و بدون توجه به فریادهای فلوید که می‌گفت نمی‌توانم نفس بکشم، باعث مرگ وی شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهوری و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به صحنه‌های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا نیوزیلند اعتراض نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا نیوزیلند اعتراض نژادپرستی ایالات متحده آمریکا نیوزیلند اعتراض نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی خودرویی در قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم راهپیمایـــی بزرگ خودرویی مردم قم در حمایت از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به رژیم جنایتکار صهیونیستی برگزار می‌شود.

مهدی کلانترزاده امروز ۲۶ فروردین ماه در گفت‌وگویی خبری با اشاره به حملات سنگین و سهمگین غیورمردان نیروهای مسلح ایران به اراضی فلسطین اشغالی اظهار کرد: این حرکت به‌نوعی تنبیهی بوده که مقام معظم رهبری برای این رژیم غاصب و کودک کش وعده داده بودند و الحمدالله این حرکت عظیم سبب شور و نشاط بین مردم کشورمان شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا راهپیمایی بزرگ خودرویی مردم قم در حمایت از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به رژیم جنایتکار صهیونیستی برگزار می‌شود، عنوان کرد: مجموعه شهرداری نیز در پی مسئولیت اجتماعی در این راهپیمایی در حوزه‌های فضاسازی، فرهنگی، خدمات شهری مشارکت خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: این راهپیمایی امروز ساعت ۱۶:۳۰ به‌صورت مشترک از سطح مساجد استان قم به سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و پس از عبور از بلوار پیامبر اعظم(ص) و میــدان ســـلام رأس ساعت ۱۷ به سمت بهشت معصومه(س) گلزار شهــدای مدافـــع حــــــرم آرامستان بهشت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فضاسازی شهری توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و اقدامات فرهنگی نیز توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم انجام خواهد شد، افزود: سازمان آرامستان‌های شهرداری نیز آماده‌سازی قبور شهدا، تهیه گل و گلاب، آماده‌سازی بوستان و برپایی ایستگاه صلواتی را بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی جمعه خشم در سراسر لرستان برگزار می‌شود
  • تجمع رودسری ها در حمایت از حملات ایران بر علیه اسراییل
  • راهپیمایی خودرویی در قم برگزار شد
  • تجمع مردم همدان و یزد در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل (عکس)
  • (تصاویر) راهپیمایی خودرویی قمی‌ها در حمایت از حمله سپاه به اسرائیل
  • راهپیمایی خودرویی مردم قم در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ تجمع مردم کردستان در حمایت از عملیات سپاه علیه صهیونیست‌ها
  • راهپیمایی خودرویی در قم برگزار می‌شود
  • هواداران سپاهان نام یک سرمربی را فریاد زدند | پایان روزهای مورایس در اصفهان
  • تجمع مردم بجنورد در حمایت از حملات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها