Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@06:05:41 GMT

ایجاد مجمع خیران توسعه شهری در مشکات

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۹۰۳

ایجاد مجمع خیران توسعه شهری در مشکات

شهردار مشکات از راه‌اندازی دومین مجمع خیرین عمران و توسعه شهری استان اصفهان در شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی رضازاده با بیان اینکه مجمع خیران عمران و توسعه شهری بعد از شهر کاشان به عنوان دومین شهر استان اصفهان در مشکات راه اندازی می‌شود، اظهار کرد: تشکیل این مجمع در کشور به جز در کاشان و مشکات در شیراز با نام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز سابقه فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این تشکیلات مردمی در قالب یک سازمان مردم نهاد در استان اصفهان برای اولین بار در شهر کاشان شکل گرفت، تصریح کرد: با توجه به حضور فعال خیرین و معتمدین در تمام حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی و غیره، مشارکت مردم و خیرین به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی در حوزه عمران و توسعه شهرها یک اتفاق نیک و ضرورتی انکارناپذیر در سیستم مدیریت شهری است.

شهردار مشکات، شهرداری را نهادی اجتماعی گسترده و کارآمد در جامعه شهری دانست و تصریح کرد: برای اداره مطلوب شهرها با توجه به هزینه‌های گزاف نگهداشت شهرها و عدم وجود منابع درآمدی پایدار و کاهش اعتبارات و کمک‌های دولت، چاره‌ای جز مشارکت و حمایت نیک‌اندیشان و خیرین در عرصه‌های مختلف خدماتی و توسعه شهری و روستایی وجود ندارد.

رضازاده با اشاره به ضرورت ارتباط تنگاتنگ و مستمر بین مردم و مدیران شهری خاطرنشان کرد: بوروکراسی اداری موجود یکی از مهمترین دلایل فاصله بین مردم و شهرداری است.

وی توسعه فرهنگی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی را گام نخست توسعه در هر شهر دانست و عنوان کرد: هر اقدامی، اگر در مجموعه مدیریت شهری با حمایت معنوی و مادی معتمدین و نیک‌اندیشان جامعه انجام شود دارای تأثیرگذاری بیشتری خواهد بود.

شهردار مشکات تشکیل مجمع خیرین عمران و توسعه شهری را در راستای مشارکت پذیری بیشتر شهروندان دانست و افزود: آبادانی و توسعه شهرها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان از جمله مهمترین اهداف تشکیل این مجمع است.

رضازاده با اشاره به اینکه این شهر از لحاظ دارا بودن منابع، جز شهرهای کم برخوردار محسوب می‌شود، گفت: ایجاد نهادی مردمی برای حمایت همه جانبه از مدیریت شهری امری ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: مهر

کد خبر 426603

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهر پروژه هاي عمراني مدیران شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عمران و توسعه توسعه شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

محمدهادی ایمانیه در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیند‌های اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

استاندار فارس، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها