Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:46:48 GMT

مسائل مدیریت شهری از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۹۳۶

مسائل مدیریت شهری از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد

محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اشتغال، معیشت، حل مشکل بیکاری و سرمایهگذاری از اولویت‌های مجلس جدید است که در کنار آنها به مدیریت شهری نیز باید توجه شود.
وی ادامه داد: به خاطر تاثیر کلانشهرها از اقتصاد کشور و دولت همه شهرداری‌ها با تنگنای جدی مواجهند و انتظار می‌رود به موضوعات مدیریت شهری و کلانشهرها نظیر درآمد پایدار شهرداری و مدیریت یکپارچه شهری توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیدری ادامه داد: خراسانی و مشهدی بودن رییس جدید مجلس این امید را ایجاد کرده است که بتوان توجه ویژه ای به توسعه کلانشهر مشهد شود چرا که این شهر متعلق به همه مسلمانان و شیعیان و شهری بین‌المللی است. 


اندیشه امام راحل مورد توجه باشد
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش رو بودن سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب نیز گفت: رحلت امام خمینی (ره) روز تلخی برای ملت ایران بود از دست دادن رهبر و معمار تاریخی انقلاب بسیار سخت بود و حماسه تشییع رهبر کبیر انقلاب در تاریخ بی‌نظیر بود.
حیدری افزود: به اندیشه و راهبرد امام راحل باید توجه داشت و متذکر شد توجه به جمهوریت و اسلامیت و داشتن موضع صریح و قاطع در بخش‌های مختلف در تعیین حق سرنوشت و تاکید بر حضور مردم در صحنه از اصول مورد تاکید امام راحل بود.
وی ادامه داد: خالی شدن عرصه از حضور مردم بزرگترین خطری است که رهبر کبیر انقلاب همواره متذکر می شد از این رو کاهش مشارکت در انتخابات اخیر مجلس یکی از این هشدارهاست و بی توجهی و بی‌تفاوتی مردم به انتخاب سرنوشت خطر مهمی است و دلسوزان باید برای آن چاره اندیشی کنند.
او همچنین به پیش رو بودن روز جهانی دوچرخه سواری اشاره و اضافه کرد: تا کنون در مشهد ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری ساخته شده و امسال  نیز ۷۰ کیلومتر به این ظرفیت افزوده می‌شود و استفاده از دوچرخه‌های اسکوتر نیز در دستور کار است.


محکوم کردن خشونت علیه کودکان
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر حمایت از کودکان قربانی خشونت گفت: حمایت از کودکان قربانی خشونت یک مفهوم عام دارد، مقوله خشونت در خصوص کودکان جدا از حرکات خشونت آمیز شامل آزار ذهنی و فیزیکی کودکان نیز می شود که از آسیبهای جدی در جامعه است.
حیدری افزود: هفته گذشته نیز شاهد یکی از این حوادث تلخ در کشور بودیم، در محاکم قضایی و اورژانس اجتماعی نیز گزارش‌هایی مبنی بر خشونت علیه کودکان وجود دارد که امیدواریم با تکیه بر آموزه های دینی و اسلامی همین میزان خشونت را نیز نداشته باشیم.
وی ادامه داد: خانواده ایرانی در این خصوص جلوتر از کشورهای توسعه یافته است اما باز هم در برخی از اقشار اجتماعی شاهد برخی بی توجهی‌ها هستیم.


شهر ترمیمی
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهری موضوع شهر ترمیمی است که برای نخستین بار در مشهد این موضوع در دوره فعلی کلید خورد و هدف این است که از اقدامات میانجی‌گری و تسهیل‌گری به جای برخورد کیفری استفاده شود.
حیدری افزود: دبیرخانه شهر ترمیمی نیز با ۱۴ کارگروه تشکیل شده و منطقه سیس‌آباد به عنوان منطقه آزمایشی انتخاب شده ‌است.
وی ادامه داد: همکاری تنگاتنگی نیز با دادگستری خراسان رضوی در این خصوص شکل گرفته و ریاست قوه قضائیه نیز از این موضوع حمایت کرده‌اند.


توسعه فضای سبز
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش رو بودن روز محیط زیست  گفت: دخالت بشر عناصر مهم محیط زیست را با تهدید مواجه کرده ‌است و در این خصوص نیز در آموزه‌های دینی اصول بسیاری وجود دارد ولی متاسفانه خیلی عملیاتی نشده است.
حیدری افزود: در شورای پنجم مقوله محیط زیست به عنوان بحث محوری مورد توجه است و در این دوره هزار هکتار در کمربند سبز و پارک خورشید درختکاری صورت گرفته‌ است.
وی ادامه داد: سرانه فضای سبز نیز به ۱۷.۳ متر مربع رسیده ‌است و توسعه فضای سبز در اطراف حرم رضوی در این دوره معادل ۲۰ سال گذشته است.

برچسب‌ها مشهد مجلس یازدهم محمدرضا حیدری اورژانس اجتماعی قوه قضاییه شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مجلس یازدهم محمدرضا حیدری اورژانس اجتماعی قوه قضاییه شورای اسلامی شهر مشهد مشهد مجلس یازدهم محمدرضا حیدری اورژانس اجتماعی قوه قضاییه شورای اسلامی شهر مشهد رییس شورای اسلامی شهر مشهد مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد