Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس میراث فرهنگی ابرکوه با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه صنایع دستی گفت: حفظ و گسترش صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه در گرو افزایش تعداد کارگاه‌های تولیدی و آموزشی است.

«حمید مشتاقیان» در جمع مربیان و هنرمندان صنایع‌دستی ابرکوه یکی از راهکارهای حفظ صنایع‌دستی این شهرستان را افزایش تعداد کارگاه‌های آموزشی و تولیدی محصولات مختلف برشمرد و اظهار کرد: با توجه به تجربه‌گرا بودن گردشگران، می‌توان جریانات گردشگری را به سمت کارگاه‌های صنایع‌دستی هدایت کرد و در نهایت شاهد افزایش درآمد این کارگاه‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ظرفیت و پتانسیل صنایع‌دستی در شهرستان ابرکوه بسیار بالا است،افزود: این مهم تاکنون به جایگاه واقعی خود نرسیده، به‌ عنوان مثال: در هیچ نقطه‌ای از شهر نمادی از صنایع‌دستی کهن و سنتی شهرستان دیده نمی‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه با تأکید بر این‌که جای المانی با مضمون صنایع‌دستی در میادین شهر خالی است، تصریح کرد: نمود پیدا نکردن صنایع‌دستی در شهر ناشی از ضعف فعالان این حوزه است و تاکنون نتوانسته‌ایم گروهی منسجم و یکپارچه برای طرح مشکلات و انتقال آن به مسئولین و همچنین پیگیری اهداف این حوزه داشته باشیم.

مشتاقیان ضمن تأکید بر ضرورت شناسایی رشته‌های صنایع‌دستی و توسعه مباحث آموزشی، اذعان کرد: تعداد 28 مربی صنایع‌دستی در رشته‌های منبت چوب، مشبک چوب، نگارگری، تولیدات چرمی دست‌دوز، ساخت سازه‌ای سنتی، معرق، نقاشی روی پارچه و شیشه، نمد، چنته، رویه چینی، گیوه‌دوزی، آهنگری، قلم‌زنی و سرمه‌دوزی فعالیت دارند که هرکدام می‌توانند یک کارگاه نیز داشته باشند.

این مقام مسئول یکی دیگر از راهکارهای معرفی صنایع‌دستی شهرستان را شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی برشمرد و گفت: شرکت در نمایشگاه‌های علاوه بر شناسایی بازارهای کشوری و بین‌المللی، در زمینه نوع تولیدات، قیمت محصولات، نحوه خرید مواد اولیه، نحوه بازاریابی و شناسایی نیازها و سلایق روز مخاطبان و متقاضیان به صنعتگران کمک می‌کند.  

در ادامه این جلسه مربیان و هنرمندان صنایع‌دستی ضعف اطلاع‌رسانی و بسترسازی به منظور ایجاد کارگاه‌های آموزشی و تولیدی، ضعف تبلیغات و استفاده از پتانسیل فضای مجازی، تولید محتوا و بازاریابی، بالا بودن قیمت مواد اولیه را از جمله مشکلات این حوزه دانستند.

همچنین فعالان صنایع‌دستی خواستار ایجاد ویترینی از تولیدات هنرمندان شهرستانی در سطح شهر و یا ورودی ادارات شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه صنایع دستی المان شهری بازاریابی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ محسن معصوم‌علیزاده در نشست با فرماندار ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است، افزود: سعی داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.

او تصریح کرد: در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم.

فرماندار ملایر نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است.

سلمان اسماعیلی افزود: قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود، در کنار این اقدام تقویت آنلاین‌شاپ‌ها در سکوهای مجازی بسیار پراهمیت است.

او تأکید کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح مجموعه «مینی‌ورد» به شکل رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد