Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بلندپایه نظامی روسیه با اعلام ملحق شدن حداقل ۳۵ فروند کشتی و زیردریایی جدید به ناوگان دریایی این کشور، یادآور شدند که سهم تسلیحات نظامی مدرن در ناوگان دریای شمال روسیه به ۶۰ درصد افزایش یافته است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دریادار "الکساندر مویسی‌یف" فرمانده ناوگان دریای شمال روسیه در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا ازوزدا» (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد که سهم تسلیحات نظامی مدرن در این ناوگان هر سال در حال افزایش بوده و در حال حاضر از 60 درصد فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی گفت: «هر سال سهم تسلیحات مدرن در ناوگان دریای شمال به طور پیوسته در حال رشد است و امروزه این میزان به بیش از 60 درصد رسیده است. تنها در سال جاری برنامه ریزی شده تا شش فروند کشتی جدید سطح آبی، زیردریایی و قایق برای ورود به این ناوگان تحویل داده است.»

وی همچنین یادآور شد: «تا پایان سال جاری نیز بیش از 180 واحد تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید برای استفاده در شرایط سخت مناطق قطب شمال به نیروهای زمینی و ساحلی ناوگان دریای شمال روسیه، تحویل داده خواهد شد.

به گفته مویس‌یف، آزمایش تسلیحات جدید از جمله سلاح‌های مافوق صوت ادامه داشته و این مسئله باعث می شود تا توان بالقوه نظامی ناوگان دریای شمالی از لحاظ کیفی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

دریار "نیکولای اومینوف" فرمانده کل ناوگان دریایی فدراسیون روسیه هم در مصاحبه با این روزنامه نظامی، اعلام کرد که نیروهای دریایی این کشور تا پایان سال جاری (2020)، حداقل 35 کشتی جدید روی سطح آب و زیردریایی، از کلاس‌های مختلف را دریافت خواهند کرد.

این مقام نظامی همچنین گفت: «در آینده نزدیک زیردریایی موشک انداز اتمی "کنیاز ولادیمیر" و ناوچه "دریادار کاساتونوف" که به تازگی آزمایشات دولتی را یا موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، به جدیدترین تجهیزات نظامی مجهز شده و وارد ناوگان دریایی روسیه خواهند شد.»

حضور 70 کشتی ناوگان دریایی روسیه در اقیانوس‌های جهانتأکید پوتین بر لزوم توسعه امکانات نظامی ناوگان دریایی روسیهپایان رزمایش نیروهای نظامی ناوگان دریای خزر روسیه

انتهای پیام/  

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه ناوگان دریایی روسیه ناوگان دریای شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف