Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم توجه مسئولان محیط زیست و آب‌وفاضلاب دزفول در زمینه دفع صحیح فاضلاب شهری سبب بروز اتفاقات ناخوشایند در زمینه بهداشت محیط این شهرستان شده و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، آبیاری برخی از زمین‌های کشاورزی با آب فاضلاب مسئله‌ای است که اهمیت آن اگر فراتر از آلودگی هوا باشد، کمتر نیست؛ با این حال به‌دلیل عدم توجه افکار عمومی به نظر می‌رسد تاکنون اقدام جدی در زمینه جلوگیری از ورود آب‌ فاضلاب به زمین کشاورزی این شهر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبیاری مزارع و اراضی کشاورزی دزفول با فاضلاب؛ وقتی مسئولان واقعیت را انکار می‌کنند

در این‌باره محمدعلی دوائی‌فر شهردار دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: چندین نقطه مختلف در شهرستان دزفول است که اداره آب‌وفاضلاب با توجه به شرایط  بحرانی و وضعیت قرمز ویروس کرونا در دزفول برای حل مشکلات موجود کوتاهی می‌کند.

وی افزود: تمام فاضلاب منطقه مهرشهر از کنار رودخانه آسفالت به درین کشاورزی منتقل می‌شود و کشاورزان از این فاضلاب  برای محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند.

دوائی‌فر با بیان اینکه مکاتبات زیادی با اداره محیط زیست دزفول در این باره انجام شده است، گفت: منطقه مهرشهر اوضاع بحرانی دارد و در این باره اداره آب‌وفاضلاب  دزفول هیچ اقدامی انجام نداده است.

مردم دزفول در کرونا با بی‌تدبیری گرفتار شدند؛ خبری از برخورد سختگیرانه نیست + تصاویرامروز قلب مردم ایران برای دزفول تپید؛ جلوه زیبا از همدلی مردم تهران در دیار مقاومت + تصاویرخوزستان| 67 درصد از مبتلایان به کرونا ویروس در دزفول 30 تا 65 ساله هستند

شهردار دزفول با اشاره به تعدد مراجعات کشاورزان به این نهاد گفت: کشاورزان دزفول به گمان اینکه شهرداری متولی امور مربوط به آب‌وفاضلاب است مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام می‌دهند؛ در حالی‌که متولی اصلی در این زمینه اداره آب‌وفاضلاب شهرستان بوده است.

دوائی‌فر با ابراز گله‌مندی از غفلت و بی‌توجهی مسئولان مربوطه نسبت به سلامتی مردم، گفت: 6 ماه است که فاضلاب روبروی بیمارستان بزرگ دزفول فرو نشسته  و به جای اینکه لوله فاضلاب  درست شود  سر دریچه برداشته شده و با یک دستگاه پمپ فاضلاب را منتقل می‌کند.

شهردار دزفول در پاسخ به این سئوال که آیا فاضلاب بیمارستان وارد شده است، اظهار داشت: قطعا فاضلاب بیمارستان است.

وی به دیگر مشکلات فاضلاب شهرستان دزفول اشاره کرد، افزود: فاضلاب تیپ‌زرهی 299 متاسفانه به رودخانه سرازیر می‌شود.

آبیاری با فاضلاب پیگیر قضایی دارد

شهردار دزفول با بیان اینکه مشابه همین مورد در مشهد رخ داد که بلافاصله دادستان ورود کرد، افزود: دادستان تمام اراضی کشت‌شده را امحا کرد تا آلودگی بیشتر نشود؛ همچنین دادستان در این‌باره 100 هکتار زمین کشاورزی را تخریب کرد.

به گزارش تسنیم، در ادامه تصاویری از واقعیت این روزها شهرستان دزفول را مشاهده می‌کنید.

گزارش از فاطمه دقاق نژاد

انتهای پیام337/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب وفاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خردافزود: آبیاری های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان هم می شود. وی با اشاره به اینکه براساس آماری که پارسال دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف در استان تنها در نیمه نخست پارسال انجام شده است افزود: بازنگری در این شیوه ضرورت دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی اگرچه در بیشتر نقاط کشور حال زمین را بد کرده است اما این رویه در استان هم مشکل ساز شده و ضرورت دارد تا برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود. وی تاکید کرد: برای بهبود حال زمین فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود که البته این امر افزون بر مشارکت شهروندان نیازمند حساسیت بیشتر مسئولان است. جاودان خرد عنوان کرد: جایگزینی کیسه های پارچه ای به صورت جدی و فراگیری با کیسه های پلاستیکی در واحدهای صنفی مانند نانوایی ها نخستین گام برای تحقق این مهم محسوب می شود.  

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله