Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سلسله گفتگو‌های تخصصی با نمایندگان مجلس یازدهم که با عنوان «مجلس قوی می‌خواهیم» و به همت معاونت مطالبه‌گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد برگزار شد، در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: اگر ما انتخابات ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ را بررسی کنیم، می‌بینیم که متاسفانه جمعیت زیادی از مردم پای صندوق‌های رای نیامدند و دلیل آن را می‌توان ناکارآمدی دولت و مجلس دهم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* باید مردم را به بهبود شرایط امیدوار کنیم

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم که مردم در سال ۱۴۰۰ پای صندوق بیایند و رای دهند باید آن‌ها را امیدوار به بهبود شرایط کنیم.

نوباوه در پاسخ به این سوال که به نظر شما در دوره یازدهم مجلس چه آیین نامه‌هایی باید اصلاح شود؟ و مجلس یازدهم چه مسائلی را می‌خواهد از هم اکنون دنبال کند؟ گفت: شروع مجلس بایستی با حرکتی مثبت آغاز شود. بنده کارنامه‌ای مشخصی دارم و شاید تنها نفری بودم که نوشته نه به برجام را بالای سر خود بردم و از آن استقبال نکردم. میزان شناختی که از آمریکا داشتم به من کمک کرد تا مفهوم برجام را بدانم و از همان موقع مخالف آن بودم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ۳۶ سال بنده در صدا وسیما به عنوان خبرنگار حضور داشته ام و از کشور‌های مختلفی بازدید کردم و تجربه خوبی کسب کرده ام.

* بیشتر نمایندگان مجلس یازدهم از انگیزه بالایی بهره می‌برند

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که خیلی از مسائل را بهبود می‌بخشد انگیزه است که خوشبختانه بیشتر نمایندگان دوره یازدهم از انگیزه بالایی بهره می‌برند. یکی از مسائل مهم مجلس شناخت شخصیت نمایندگان است. یعنی این که در کارمان چگونه هستیم؟ یعنی آن طور که می‌گوییم انجام می‌دهیم؟

نوباوه وطن درباره بحث شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: بحث شفافیت آرا بیشتر مشکلات را برطرف می‌کند. در غیر این صورت در مجلس چه کسی وجود دارد که بداند هر نماینده چگونه رای می‌دهد و آن را شناسایی کند؟ یکی از کار‌های مهمی که در آغاز مجلس باید آن را شروع کنیم اصلاح آیین نامه است. یعنی شفافیت آرا. این امر باعث این می‌شود هر نماینده با تحقیقات کامل رای دهد در زمینه‌های مختلف.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بعضی مسائلی که درباره نمایندگان مجلس مطرح می‌شود جامعه را به سمت انحراف می‌کشاند. مانند بیان کردن سفر نمایندگان مجلس به خارج از کشور.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان هم گفت: در حوزه خانواده ما با ۳ محور ازدواج، کاهش جمعیت کشور و افزایش آمار طلاق سر و کار داریم. طی سال‌های اخیر با کاهش جمعیت کشور همراه بوده که یکی از دلایل آن می‌تواند افزایش سن ازدواج جوانان باشد.

نوباوه درباره افزایش آمار طلاق هم گفت: در این باره نیز از سال ۱۳۹۷ تا تیر ماه ۱۳۹۸ بالای ۱۷۵ هزار طلاق در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ درصد این آمار زوج‌هایی بوده اند که در سال اول ازدواج طلاق گرفته اند.

* سبک زندگی در کشور دچار تغییرات شده است

وی درباره این سوال که قانون تسهیل ازدواج جوانان که در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسید به چه دلیل اجرایی نشده است؟ گفت: در بحث ازدواج تنها مشکلی که مردم به آن می‌اندیشند بحث اقتصادی و مالی است در صورتی که این چنین نیست. در جوامع کم برخوردار ازدواج بیشتر است و تعداد فرزندپروری نیز بیشتر بوده است. این طبق آماری است که وجود دارد. بسیاری از بی توجهی‌ها به مسائل فرهنگ از همین تفکرات سرچشمه می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: سبک زندگی در کشور دچار تغییرات شده است و احساس به ازواج کردن بین جوانان کاهش یافته است. جالب است بدانید حتی در مجلس نیز افرادی به ظاهر حزب اللهی با این قانون مخالفت می‌کردند! با این حال یکی از اهداف بنده در دوره یازدهم مجلس ریل گذاری ازدواج راحت بین جوانان کشور خواهد بود.

* هدفم از حضور در مجلس سامان بخشیدن به اوضاع آشفته فضای مجازی است

وی درباره انتقاداتی که درباره فضای مجازی و صدا وسیما می‌شود، بیان کرد: هدفم از حضور در مجلس این است که اگر هیچ کاری نتوانم انجام دهم و فقط یک کار انجام دهم این باشد که فضای مجازی کشور، که اوضاع آشفته‌ای دارد را سامان ببخشم و با این کار خداوند را شاکر می‌شوم.

نوباوه گفت: بحث فضای مجازی و رفتار‌هایی که در آن انجام می‌گیرد ۱۰۰ درصد سیاسی است! و اگر ارگانی آن را بخواهد سامان دهد می‌گویند به کسب و کار مردم آسیب وارد می‌شود! دولت فعلی با همین شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام بود که توانست رای بیاورد و اوضاع مملکت به اینجا رسیده است. مطمئن باشید از شبکه ملی اطلاعات حمایت خواهم کرد و بحث آن را به مجلس خواهم آورد.

وی اظهار داشت: بنده ۸ سال است که قانون را برای صداو سیما نوشته‌ام و آن را بازنگری کرده ام، ولی مانع عملی شدن آن شده اند.

* وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم!

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اولین کاری که بعد از حضور در مجلس خواهم کرد این است که وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم! وی در مجلس باید برنامه ۳ ماهه آینده خود را اعلام کند، اگر این کار را آقای آذری جهرمی انجام ندهد پای استیضاح راوسط خواهم کشید. برای بهبود مملکت دست به این اقدام خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در تلویزیون ایران فیلم‌ها و سریال‌ها فرهنگ غربی را به مردم آموزش می‌دهند و زندگی ساده و اسلامی را بازگو نمی‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر ارتباطات آذری جهرمی استیضاح نماینده مردم تهران در مجلس نمایندگان مجلس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت از کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در کشور خبر داد و ثبت احوال نیز آمار مرتبط با سن فرزندآوری را اعلام کرد.

‌به گزارش همشهری‌آنلاین، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا ۲ سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

میانگین سن پدر‌ها و مادر‌ها در اولین فرزندآوری

آمار‌های سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

دیگر خبرها

  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم