Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاتر سیاحتی و گردشگری مازندران از دومین هفته اسفند ماه سال پیش و به دنبال شیوع ویروس کرونا در مازندران تعطیل شد.

شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل آغاز شد و پس از کمتر از ۱۰ روز به سراسر استان سرایت کرد. هم اکنون نیز وضعیت کرونایی استان بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت زرد و قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، بازگشایی دفاتر سیاحتی و جهانگردی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته و رعایت پروتکل های بهداشتی برای تمامی آنها ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران هم با اشاره به فعالیت ۲۲۸ دفتر و شرکت سیاحتی و جهانگردی در استان ، گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز فعالیت ۲ دفتر در ساری و چالوس صادر شده و در زمینه تورهای ورودی به استان فعالیت خواهند کرد.

سیف الله فرزانه از لغو مجوز سه دفتر در شهرستان‌های ساری، نوشهر و چالوس به دلیل برخی تخلفات خبر داد و افزود : دفاتر و شرکت های سیاحتی و جهانگردی از جمله تاسیسات گردشگری هستند که کیفیت و کمیت ارایه خدمات آن، تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد.

او با اشاره به نقش مهم فعالیت شرکت‌های سیاحتی و جهانگردی در ارایه خدمات حرفه‌ای گردشگری ، گفت : با برنامه ریزی درست این بخش از تاسیسات گردشگری در ساماندهی و اجرای سفرهای دسته جمعی در قالب تور، شاهد ارتقای سطح خدمات به گردشگران، سلامت آنان و از همه مهمتر کاهش هزینه سفر خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با تاکید به این مطلب که تمامی تاسیسات گردشگری استان از این پس براساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا فعال بوده و به گردشگران خدمات ارایه می کنند اظهار داشت: گردشگران می‌توانند در صورت شکایات از نحوه ارایه خدمات تاسیسات گردشگری، موارد را به شماره ۰۹۶۲۹ و ۳۳۳۶۷۰۹۸ ۰۱۱ ارسال کنند.

فعالیت تاسیسات گردشگری مازندران نیز از یک خرداد پس از سه ماه تعطیلی با شرط اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفت.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی سالانه از حدود ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر میزبانی می کند. 

حدود چهار هزار واحد تفریحی ، اقامتی و سرگرمی مازندران از اسفند ماه سال گذشته و در مهم ترین ایام درآمدی سال یعنی عید نوروز تعطیل شدند و طبق برآوردها حدود یک هزار میلیارد تومان به این تاسیسات خسارت وارد شده است.  

گردشگری ، مهم ترین بخش اقتصادی مازندران محسوب می شود، صنعتی که اشتغال ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن وابسته است و به خاطر سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی ، پر رونق ترین و پر زرق و برق ترین بخش اقتصادی مازندران به شمار می رود.

برچسب‌ها ویروس کرونا مسافرت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مسافرت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران ویروس کرونا مسافرت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران گردشگری مازندران تاسیسات گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

قاسم آل کثیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: منطقه زیتون کارمندی اهواز، ۲ سنگر داشت؛ یکی در ورودی پارک زیتون و دیگری در انتهای زیتون کارمندی در محلی با نامِ سنگر که همچنان وجود دارد.

وی توضیح داد: سنگری که اخیراً تخریب شده است، محل پناهِ مردم در دوران جنگ تحمیلی بود و حتی تا بعد از جنگ نیز محل زندگی بسیاری از جنگ‌زدگانِ شهرستان‌های سوسنگرد و… بوده است.

فعال میراث فرهنگی خوزستان یادآور شد: این سنگر نمادِ روایات، خاطرات و حافظه جمعی بسیاری از مردم اهواز بود که همه آنها با خاک یکسان شد.

آل کثیر افزود: با اینکه تعدادی از فعالان میراث فرهنگی در تلاش برای ثبت ملیِ این سنگرها بودند اما شهرداری اهواز و به خصوص شهرداری‌های مناطقِ مربوطه و دیگر سازمان و اداراتِ مرتبط از جمله میراث فرهنگی و… در اوج بی‌ذوقی و خلاقیت این سنگرها را رها کردند و نسبت به حافظه جمعی مردم در دوران مقاومت بی‌تفاوت هستند.

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار کرد: جنگ کابوس یک کشور است. جنگی که با وجود همه تلفا، انسانی زیرساخت‌های یک کشور را از بین می‌برد و مناطق مختلفی را برای همیشه خالی از سکنه می‌کند. اما در سایه جنگ و به‌خصوص پس از آن، بقایای جنگ و مناطق جنگی یکی از جاذبه‌های بالقوه گردشگری است که کشورهای مختلف از آن برای توسعه گردشگری استفاده می‌کنند.

آل کثیر تاکید کرد: سنگرها می‌توانستند فرصت و ظرفیت خوبی برای حفظِ تاریخ اجتماعیِ دیار ما در دوران جنگ باشند و همچنین می‌شد در زمینه گردشگری مقاومت مثل بسیاری از کشورهای جهان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی به تجربیات جهانی اشاره کرد و افزود: موارد جذابی در این زمینه در جهان صورت گرفته است. نمونه‌هایی از استفاده متفاوت از این سنگرها در سراسر کشور آلبانی دیده می‌شود. برای مثال در مواردی این استحکامات بتونی به سالن تتو، ساندویچ فروشی و حتی هتلی با ۲۰ اتاق تبدیل شده شده‌اند. در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی، در ۲ سنگر بتونی بزرگ موزه‌هایی راه اندازی شده است.

آل کثیر گفت: همچنین کشور السالوادور که سال‌ها درگیر جنگ‌های داخلی بود اکنون تمرکز ویژه‌ای بر سنگرهای مقاومت داشته است. در موزه‌های السالوادور هم سمبل‌ها و نمادهای زیادی از جنگ داخلی به معرض نمایش گذاشته شده است. مقامات دولتی هم با توجه به واکنش مثبت توریست‌ها به این گونه موارد در حال طراحی استفاده از این امکان هستند. بر اساس آمار در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ حدود ۳.۷ میلیون نفر توریست از السالوادور بازدید کرده‌اند و مبلغ ۷ میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده‌اند.

کد خبر 6087787

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد