Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیم محمد حسینی روز دوشنبه با اشاره به برگزاری سی وهشتمین دوره مسابقه قرآن، عترت و نماز در سالجاری افزود: با شروع ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸ روند مسابقه مرحله استانی قرآن و عترت دانش آموزان به صورت مقطعی متوقف شد که طبق برنامه ریزی انجام شده تیرماه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.
وی بیان داشت: در مرحله نخست سی وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که در آموزشگاه های سراسر هرمزگان برگزارشد، تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در رشته های مختلف قرآن، عترت و نماز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش هرمزگان تصریح کرد: از این تعداد پس از آزمون‌های کتبی وشفاهی بیش از ۵۰ هزار دانش آموز به مرحله شهرستانی راه یافتند که از این تعداد حدود سه هزار نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند.
حجت الاسلام محمدحسینی ادامه داد: باتوجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خصوص فعالیت درفضای مجازی، بی تردید توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و قدرت پردازش داده ها و ضریب امنیت بالا در این فضا غیرقابل انکار است و امروز باید از این فرصت بهره کافی را ببریم و شاهد تحولی چشمگیر در رشد کمی وکیفی مسابقه دانش آموزی در این عرصه باشیم.
وی ابرازداشت: هر ساله برگزیده های مرحله استانی  مسابقات قران و عترت دانش آموزی به مرحله نهایی و کشوری اعزام خواهندشد.
 مسابقه قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشوری و اخیرا نیز مرحله بین المللی برگزار می‌شود که این مرحله به صورت دوسالانه است.
این مسابقه براساس شیوه نامه ارسالی در ۱۱ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی وحفظ ویژه، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، انشای نماز، اذان و همخوانی و مدیحه سرایی برگزارمی‌شود.

برچسب‌ها مدارس هرمزگان قرآن کریم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس هرمزگان قرآن کریم دانش آموزان مدارس هرمزگان قرآن کریم دانش آموزان عترت و نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضامراد صحرایی در افتتاح استخر دانش آموزی سمنان گفت: برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به شکوفایی آثار اجرای سند تحول بنیادین در استان سمنان افزود: برنامه آموزش و پرورش ارتقاء عدالت در مفهوم عام است؛ یعنی در حوزه پرورشی، آموزشی و ورزشی سرانه هر استان که از سرانه کشور پایین‌تر باشد، اقدام به تقویت آن خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تقویت دانشگاه فرهنگیان نیز در دستور کار است؛ همچنین احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی و تداوم پرشتاب سند تحول بنیادین مدنظر است.
صحرایی با ابراز خوشنودی از افتتاح نخستین استخر دانش‌آموزی در شهرستان سمنان تأکید کرد: ان‌شالله افتتاح دو استخر دیگر در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.
وی افتتاح و ساخت چنین مراکزی را مصداق بارز افزایش بهره‌وری برشمرد و ادامه داد: از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضا‌ها استفاده کنند و در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند؛ چرا که نگهداری چنین فضا‌هایی بسیار پیچیده است.
گفتنی است این استخر با زیربنای ۱۸۹۶ متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، به مرحله بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • پرورش هوشمند گیاهان با ابتکار تیم دانش‌آموزی
  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • عامل تاخیر حمله اسرائیل به ایران چیست؟ پاسخ کارشناس صهیونیست
  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی