Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ براساس آخرین آمارها بیماران کرونایی در استان بوشهر و تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌ها افزایش یافته ‌که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برخی از افراد جامعه به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی کم توجهی می‌کنند . ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، شیوع و افزایش بیماران به سبب ویروس کرونا همچنان در جوامع و کشورهای مختلف ادامه دارد و تنها راه مصون ماندن از این ویروس خطرناک رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان رویکردی برای کنترل شیوع این ویروس در دستور کار دولت‌مردان  در کشورهای مختلف قرار گرفته و برای همکاری شهروندان برای مقابله با کرونا راهکارهای گوناگون اجرایی شده است.

استفاده از ماسک و دستکش امری مهم و ضروری است

عدم حضور در مکان‌های پرجمیعت بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا است و در این راستا استفاده از ماسک و دستکش در محل‌های خارج از منزل و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به پروتکل بهداشتی امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه استفاده از ماسک در محیط بیرون از منزل به ویژه در محیط‌های شلوغ ضروری است اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که  بی توجهی به این مهم سبب شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماران  است.

افزایش تعداد بستری شدگان  بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر

سعید کشمیری، از افزایش  بیماران کرونایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: افزایش تعداد بستری شدگان  بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر هشدار جدی نسبت به بی‌توجهی برخی از افراد جامعه به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی است.

وی  با تاکید بر ادامه همکاری و تعامل مردم در مقابله با کرونا افزود: مردم باید توجه کنند  که ویروس کرونا همچنان در جامعه یکه تازی می‌کند و باید برای مقابله با این ویروس دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر با بیان اینکه افزایش تردد جمعیت در محافل عمومی از جمله بازار و برخی ادارات را زمینه افزایش بیماری کرونا را فراهم کرده است خاطر نشان کرد: اکنون مرکز بیماریابی در همه شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده  و این در حالی است که  افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا زمینه سرعت بخشیدن به روند شناخت بیماران کرونایی را فراهم کرده است.

افتتاح 2 آزمایشگاه دیگر تشخیص کرونا در  استان بوشهر

کشمیری، از افتتاح 2 آزمایشگاه دیگر تشخیص کرونا در دشتستان و شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: دسترسی سریع به نتایج آزمایش‌ها و نمونه‌های بیماریابی از مزیت‌های این آزمایشگاه‌های تخصصی ویروس کرونا است.

وی، با بیان اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، متاسفانه وضعیت وخیم‌تر خواهد شد گفت: مردم باید برای قطع  زنجیره انتقال بیماری کرونا همکاری و تلاش و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر کاهش آثار ویروس کرونا را در پرتو همدلی و همکاری مردم در رعایت دستورالعمل بهداشتی دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا درمان و واکسن  ندارد تنها راه مصون ماندن از این ویروس توجه به دستورالعمل ارائه شده است.

کشمیری با اشاره به اینکه  بی‌توجهی مردم به هشدار بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی زمینه افزایش بیماران کرونایی را فراهم می‌کند تصریح کرد: آمارها حکایت از افزایش  بیماران کرونایی  در استان بوشهر داردکه  این مهم به سبب بی احتیاطی و توجه نکردن به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی محقق شده است.

ماسک و دستکش به وفور در استان بوشهر یافت می‌شود

وی با بیان اینکه ماسک و دستکش به وفور در استان بوشهر یافت می‌شود تاکید کرد: مردم حتما در محافل عمومی از ماسک استفاده کنند تا زمینه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها عنوان کرد: باید باور داشته باشیم که کرونا و خطر انتقال آن هنوز از بین نرفته و  افزایش آمار‌های بیماران کرونایی چند روز اخیر موید این ادعا است.

کشمیری ادامه داد: هرچند افزایش بیماریابی در مراکز شهرستانی سبب کشف افراد بدون علامت شده، اما افزایش ‏تعداد بیماران بستری کرونا نیز نگران‌کننده است. ‏

گزارش خبرنگار تسنیم حاکی است در بررسی میدانی انجام شده در محافل عمومی و بازار بیشتر مردم بدون ماسک و دستکش هستند و این در حالی است که اصناف از این پوشش مهم  استفاده نمی‌کنند.

شهروند بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سوال که چرا از ماسک در بازار استفاده نمی‌کنید گفت: حقیقتا به صورت دائم استفاده از ماسک و دستکش غیرقابل تحمل است هرچند می‌دانم انتقال ویروس کرونا هر لحظه در کمین است.

کاسب بوشهری نیز با انتقاد از برخی افراد که از ماسک استفاده نمی‌کنند افزود:در مغازه مواد ضدعفونی کننده به صورت مستمر استفاده می‌شود ولی فردی که فاقد ماسک است در صورت داشتن کرونا با یک عطسه می‌تواند چند نفر دیگر را آلوده کند و از این طریق انتقال آن به دیگران تسریع می‌شود.

ضرورت اجباری شدن  استفاده از ماسک در محافل عمومی

وی با بیان اینکه باید اجباری شدن  استفاده از ماسک در محافل عمومی مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد تاکید کرد: استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل شهری و حضور مشتریان در مغازه‌ها باید با ماسک امکان‌پذیر شود تا از این طریق بتوان بیماری کرونا را در استان بوشهر کنترل کرد.

یکی از روحانیون که امام جماعت یکی از مساجد را بر عهده دارد با تاکید بر توجه سلامت خاطر نشان کرد: گام برداشتن برای سلامت از تاکیدات دین مبین اسلام است و هر مسلمان باید در همه حوزه‌ها سلامت را مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام  احمدی سلامتی را از ضرورت‌های جامعه بشری دانست و تاکید کرد: اسلام به  سلامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای دارد که باید در راستای مقابله با کرونا تمام راهکارها در قطع زنجیره انتقال کرونا ارائه شود.

افزایش بیماران بستری کرونایی در استان بوشهر زنگ هشدار است خیز کرونا در استان بوشهر هشدار جدی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است بی‌توجهی مردم به هشدار بهداشتی و فاصله‌گذاری / تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ‌افزایشی شد

آلوده بودن افراد، ارتباط با فرد آلوده، عدم رعایت نکات بهداشتی و ‏فاصله‌گذاری اجتماعی از عوامل مهم انتشار ویروس کرونا است که باید  جلوگیری از آن در دستور کار همگان قرار بگیرد.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی کرونایی در استان بوشهر فاصله گذاری اجتماعی بیماران کرونایی رعایت دستورالعمل استفاده از ماسک افزایش بیماران پروتکل بهداشتی محافل عمومی دستورالعمل ها بیماری کرونا ماسک و دستکش ویروس کرونا بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است

آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه اکنون می‌کوشد خود را مدافع غیرنظامیان نشان دهد. به همین دلیل، واشنگتن اکنون در حال ایجاد جو رسانه‌ای پیرامون گسترش کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است.

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (دوشنبه) مدعی شد میزان کمک‌های بشردوستانه ورودی به نوار غزه طی روز‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 

وی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، خاطر نشان کرد: ما شاهد افزایش روند ورودی کمک‌ها به غزه به صورت بی سابقه‌ای بوده ایم. این مسئله مهم است، اما باید این امر به صورت کافی رخ دهد. ما خواستار جلوگیری از وقوع تلفات غیرنظامیان در جنگ هستیم. 

الجزیره در ادامه می‌نویسد: افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه پس از آن رخ می‌دهد که آمریکا به مقامات صهیونیست هشدار داد تل آویو باید متعهد به حفاظت از غیرنظامیان، نیرو‌های امدادی، و نیز ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باشد در غیر این صورت با خطر از دست دادن حمایت‌های آمریکا مواجه خواهد شد. 

علی رغم فشار‌ها رژیم صهیونیستی مدعی است بیش از ۳۰۰ کامیون به صورت روزانه در حال ورود به غزه هستند. این میزان بسیار کمتر از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ورود ۵۰۰ کامیون به این باریکه است. 

همچنین تل آویو به دلیل آنچه مسائل امنیتی می‌خواند تنها اجازه بارگیری نیمی از کامیون‌ها را می‌دهد و خودرو‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت نیمه کامل به این باریکه ورود می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • میزگردافتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است