Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال بود که «عباس تابش» رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیه‌ای در این زمینه برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده، بنابراین سقف قیمتی برای خودروها وجود نداشته و خرید و فروش‌ها همچنان به صورت توافقی انجام می‌شود.

«سعید موتمنی» در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: اتحادیه نمایشگاه‌داران موافق رقم ۱۰ درصد به عنوان حداکثر افزایش قیمت در بازار است و آن را در راستای تنظیم بازار خودرو مفید ارزیابی می‌کند.

به گفته این مقام صنفی، در هر حال نمایشگاه‌داران و صاحبان بنگاه‌های خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت می‌کنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد.

افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی

موتمنی در ادامه از کاهش ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید خودروها خبر داد و افزود:‌ به‌طور نمونه خودروی پراید که در آن ایام ۹۰ میلیون تومان بر روی کاغذ قیمت‌گذاری می‌شد، این روزها به ۷۰ میلیون تومان، تیبا از حدود ۹۰ میلیون تومان به ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۶۰ به ۱۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۱۵۴ به ۱۱۲ میلیون تومان و سمند ال ایکس از حدود ۱۵۵ به ۱۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

برچسب‌ها ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو خودرو سایپا پروندهٔ خبری بازار خودرو | پیش فروش خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو خودرو سایپا ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو خودرو سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!

گروه اقتصاد و درآمد: خودروهای تصادفی به خصوص چپی قیمت های عجیب و غریبی در بازار آزاد دارند. با توجه به این که قیمت خودرو به ویژه داخلی‌ ها بسیار بالا رفته دیگر انتظار قیمت های پایین برای مدل‌ های چپی را نباید داشت. به عنوان مثال یک دنا چپی مدل ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش جماران، براساس گزارش سایت روزگار خودرو، پراید چپی مدل ۸۴ با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۶۸ میلیون تومان آگهی شده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل سال ۹۶ چپی هم با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

     

دیگر خبرها

  • لاشه این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد/ قیمت عجیب پراید تصادفی را ببینید
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۷ فروردین ۱۴۰۳/ دلار وارد کریدور جدید قیمتی می‌شود؟
  • تغییر تاکتیک خریداران در بازار مسکن تهران