Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ۶۴ درصد از خريداران و نمايشگاه‌داران خودرو با طرح جدید وزارت صمت و خودروسازان برای ساماندهي فروش و اقدامات بازدارنده در طرح فروش فوق‌العاده خودرو موافق بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز ارتباطات گروه خودروسازي سايپا بعد از ابلاغ مصوبه «کمیته خودرو وزارت صمت» مبني بر ساماندهی فروش و اجرای طرح فروش فوق‌العاده، از برخي از خريداران و نمايشگاه‌داران خودرو، به صورت تصادفی نظرسنجی به عمل آورد و نظر آنان درباره قوانين جديد خريد خودرو را جويا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتيجه اين نظرسنجي و پايش میدانی، تائيد شيوه جديد و تمهيدات انديشيده شده طرح فروش فوق‌العاده به میزان ۶۴ درصد از جامعه آماري بود.

پرسش مركز ارتباطات و امور بين الملل گروه خودروسازي اين بود كه آيا طرح فروش فوق العاده خودرو مي‌تواند در كنترل بازار و رساندن خودرو به مصرف‌كننده اصلي موثر باشد؟

پاسخ ها در سه بخش «بله»، «خير» و «پس از اجرا» پيش‌بيني شده بود كه براساس نظرسنجي، بيش از ۶۴ درصد گزینه «بله» را انتخاب كرده و اظهار داشتند كه ورود دولت به بازار خودرو و ساماندهي فروش خودرو الزامي بوده است.

 حدود ۱۶درصد از شركت كنندگان در اين پايش با مصوبه ستاد تنظيم بازار موافق نبودند و اعتقاد داشتند كه اين طرح نمي‌تواند منجر به ساماندهي بازار و پيش فروش شركت هاي خودروساز شود.

۲۰درصد از جامعه آماري نيز با اين طرح موافق بودند اما ميزان اثرگذاري را منوط به اجراي صحيح آن دانستند.

با اين تفاسير ۶۴ درصد از جامعه آماري با طرح فروش خودرو براي كنترل، ساماندهي بازار خودرو و حذف دلالان موافق بودند، ۲۰درصد نيز نظر نهايي‌شان را منوط به ارزیابی پس از اجراي طرح ياد شده دانستند و ۱۶درصد معتقد بودند كه اين امر نمي‌تواند منجر به ساماندهي و كنترل بازار باشد.

۸۲ درصد از جامعه آماري اين پايش را آقايان و ۱۸ درصد را خانم‌ها تشكيل دادند.

سوال‌شوندگان در اين طرح نظرسنجي خريداران خودرو (مردم عادي) و نمايشگاه‌داران خيابان انقلاب بودند.

گفتني است، در طرح جديد فروش خودرو، متقاضيان پس از ثبت اطلاعات در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در قرعه كشي شركت داده مي شوند و خودروهاي اختصاص يافته توسط خودروسازان به كساني كه در اين قرعه كشي منتخب مي‌شوند، تعلق خواهد گرفت.

همچنين براي كاهش واسطه‌گري، محدوديت های درنظر گرفته شده است كه در اطلاعيه شماره يك مركز ارتباطات و امور بين الملل گروه خودروسازي سايپا شرح داده شده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محصولات سایپا سایپا خودرو درصد از جامعه آماری طرح فروش فوق العاده نمایشگاه داران ۶۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در بیشتر محصولات داخلی رو به افزایش است اما در بازار مونتاژی‌ها تغییر زیادی دیده نمی‌شود.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا امروز ۸ میلیون تومان گران‌تر شده و به ۴۵۸ میلیون تومان رسیده است.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا نسبت به روز گذشته ۱۴ میلیون تومان گران‌تر شد و ۷۹۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس LX TU5 نیز با رشد ۳ میلیون تومانی قیمت و نرخ ۸۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۹۰ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۷۳ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۸۴۴ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۴۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان، پژو پارس ۶۷۲ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۸۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای برقی (ارتقا) ۸۲۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۵۴ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۴۳ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۴۰ میلیون تومان، تارا اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S استاندارد با قیمت ۴۵۶ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۶۴ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۱۸ میلیون تومان، کوییک S استاندارد ۴۵۸ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۹ میلیون تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۶۴۳ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۷۳ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی قیمت بیشتر محصولات ثابت است و تعداد کمی نسبت به روز گذشته افت ناچیزی ثبت کردند.

جک J4 آپشنال یکی از معدود محصولات مونتاژی است که تغییر قیمت ندارد و با نرخ ۹۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

زوتی DL5 کراس‌اوور وارداتی سایپا ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ام‌وی‌ام X55 Pro اکسلنت کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو با افت ۳۰ میلیون تومان قیمت و نرخ یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو دو میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۶۱ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۳۵ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 744044

دیگر خبرها

  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • حراج ۳ محصول پرطرفدار ایران خودرو + جزییات
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف؛ کدملی نخرید
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/ کدملی نخرید
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ فروردین + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین + جدول