Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:35:45 GMT

رفع تصرف بیش از 58 هکتار از اراضی منابع طبیعی در یزد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۴۷۰

رفع تصرف بیش از 58 هکتار از اراضی منابع طبیعی در یزد

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: در ابتدای سال جاری در حوزه اراضی منابع طبیعی و ملی 58 هکتار در استان یزد خلع ید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامعلی دهشیری اظهار داشت:  مبلغ برآورد شده میزان خلع ید از اراضی منابع طبیعی 4 میلیارد و 899 میلیون و 587 هزار ریال بوده که از متصرفین زمین‌خوار رفع تصرف‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی با تأکید بر برخورد قاطع قضائی با متصرفان اراضی ملی اظهار داشت: متخلفان برابر موازین قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم است از دستبرد متجاوزان و فرصت‌طلبان محفوظ خواهد ماند.

وی در ادامه بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه قضائی و سایر نهادهای مسئول در حوزه صیانت از اراضی تأکید کرد و افزود: در خصوص ساخت‌وسازها و تصرفات غیرمجاز در استان، تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروی انتظامی با تعامل با دستگاه قضا در برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی در سطح جامعه اجازه فعالیت مجرمانه به قانون‌شکنان نباید دهد.

دهشیری با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی اولویت مهم و اساسی مجموعه منابع طبیعی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به‌تمامی نسل‌ها است، بر همین اساس حفاظت از این سرمایه‌های ملی وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود.

وی برشدت برخورد با هرگونه دست‌اندازی و تصرف غیرقانونی به اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد و ابراز کرد: هرگونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد شدید و قاطعی صورت خواهد گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان در پایان ضمن تأکید بر مشارکت و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان برخورد به‌موقع با متصرفان را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضائی استان یزد به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها مردمی در این خصوص است.

لازم به ذکر است در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی یزد رئیس کل دادگستری دستگاه قضایی منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان