Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۸۰ درصد روستاهای شهرستان ورامین در معرض آسیب‌های نامقاوم‌سازی هستند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حسین نوش‌آبادی امروز در آئین آغاز به کار عملیات اجرائی طرح نوسازی بافت نامقاوم روستایی استان تهران که به صورت پایلوت در بخش جوادآباد شهرستان ورامین برگزار شد اظهار داشت: از زمانی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری مسئولان منطقه‌ای اقدام به بازسازی و بازآفرینی بافت فرسوده کردند نخستین طرح پایلوت مقاوم‌سازی در بخش جوادآباد شهرستان ورامین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در راستای گام دوم انقلاب همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند بهسازی روستایی در جهت ایجاد یک فضای باثبات امن و همراه با آبادانی و پیشرفت است که علاوه بر عمران و سازندگی کشور، عمران منطقه و بهسازی روستاها را نیز به همراه دارد.

نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به دلیل مجاورت با گسل‌های زلزله استان تهران در جنوب و شمال در وضعیت مخاطره‌آمیزی قرار دارند که اقدامات در مسیر مقاوم‌سازی بافت‌ها و واحدهای مسکونی را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

نوش‌آبادی تصریح کرد: اگرچه در زلزله‌های اخیر شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک کمترین آسیب را متحمل شدند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که با نیمه فعال شدن گسل جنوب و شمال این وضعیت تداوم پیدا کند.

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بافت فرسوده گچساران + تصاویربافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساماندهی می‌شودنوسازی 45 درصد از بافت فرسوده تهران/بی‌نتیجه ماندن اجرای تعهدات دولتی

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای کسب و کار باید به تعبیر مقام معظم رهبری همراه با جهش تولید باشد موضوع مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی و شهری در عین حال که کاری بسیار زیبنده و ماندگار برای ایمنی و سلامت مردم است، پیامدهای مثبت دیگری را نیز به همراه دارد که مهّم‌ترین آن در موضوع اشتغالزایی و رونق تولید است.

نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی و شهری زمینه‌ساز اشتغال تولید و بهبود محیط کسب و کار می‌شود بنده به سهم خود از این موضوع قدردانی می‌کنم.

نوش‌آبادی با اشاره به پایلوت بودن شهرستان ورامین در استان تهران در مقاوم‌سازی بافت‌ فرسوده روستایی بیان کرد: اینکه ورامین این قابلیت را دارد که نقطه آغازین حرکت مقاوم‌سازی و بهسازی باشد اقدامی ارزشمند است و امید است که این اقدام در سایر روستاها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی سپس با بیان اینکه بیش از 80 درصد روستاهای شهرستان ورامین در معرض آسیب‌های نامقاوم‌سازی هستند افزود: این موضوع بسیار نگران‌کننده است و این شهرستان را در شرایط نامناسبی قرار می‌دهد که اهالی روستاها باید در این زمینه همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

منتخب شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان با اشاره به وضعیت کمبود برق در بخش جوادآباد خاطرنشان کرد: در ارتباط با مشکلات ناشی از ضعف فشار برق منطقه به وزیر نیرو تذکر داده شده که اقدامات لازم در ایجاد پست 63 کیلوواتی در جوادآباد تسهیل شود.

انتهای پیام/220/ش

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی شهرستان های ورامین شهرستان ورامین استان تهران بافت فرسوده مقاوم سازی سازی بافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان

پویا تابعی  با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با همکاری بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، کمیته امداد و فعالیت‌های بنیاد مسکن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد احداث شده است.
وی گفت: امسال هم در نظر داریم ۲۵۰ واحد مسکونی تا پایان سال برای مددجویان تحت پوشش احداث کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی داریم، بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۱۱۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.
به گفته وی درصد مقاوم سازی واحد مسکونی در سطح استان ۷۵ درصد است و در این زمینه جزو استان‌های اول در کشور هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران