Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید مثبت شناسایی می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز, محمدحسین صومی در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: قضاوت دکتر جهانپور بر اساس گزارش نمونه‌های مثبت ارسالی ما به تهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: در هفته گذشته حدود یک هزار مورد و در طول دو هفته گذشته 2 هزار مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده است و هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید مثبت شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صومی با بیان این که سفید بودن یک منطقه به تعداد فوتی و بستری‌ها بستگی دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه هر روز ۸۰  تا۱۰۰ نفر بستری در بخش‌هایمان داریم، اما تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها نسبت به چهار هفته گذشته کم‌تر شده است و هم اکنون ۴۵۸ نفر در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند، در حالی که تعداد بستری‌های یک ماه قبل ۸۰۰ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان از نظر فوتی و بستری رو به بهبودی بوده و حتی مناطق کم خطر و سفید نیز در استان بیشتر است.

صومی ادامه داد : هر فرد مثبت می‌تواند یک الی سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد.

وی تاکید کرد: اصلا کرونا را سهل نگیریم، هم اکنون حدود 3 هزار نفراز همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مبتلایان به کرونا خدمات ارایه می‌دهند، تحمل لباس‌های کادر درمان به مدت ۲۴ ساعت یا کم‌تر در آب و هوای گرم واقعا سخت و طاقت فرسا است.

صومی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند و  ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار  تومان برای هر آزمایش هزینه می‌شود و تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان فقط برای آزمایشات هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آذربایجان شرقی از نظر مدیریت بیماری کرونا خوب است، اظهار کرد: شناسایی روزانه متوسط ۱۶۰ نفر مورد جدید نشان می‌دهد که هر روز امکان انتقال بیماری وجود دارد و مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

صومی اظهار کرد : بر اساس اطلاعات به دست آمده از فناوری اطلاعات، روزانه حدود ۴۰ هزار مهمان وارد آذربایجان شرقی می‌شوند و این نشان می‌دهد که امکان افزایش انتقال ویروس طی ماه جاری و آتی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی مورد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی اظهار کرد: از وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید، بارش باران، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ، مه در خراسان شمالی خبر داد.

وی در ادامه زمان شروع این هشدار را ظهر سه شنبه و زمان پایان آن را صبح پنجشنبه در خراسان شمالی عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی منطقه اثر این سامانه را در ظهر سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه را در اغلب مناطق استان به ویژه نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق شامل شهرستان‌های مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم، بخش‌هایی از بجنورد و شیروان عنوان کرد.

داداشی بیان کرد: چهارشنبه بعدازظهر تا پنجشنبه صبح اغلب نقاط خراسان شمالی به ویژه شرق، جنوب شرق و مرکز استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، بجنورد، بام و صفی آباد، اسفراین تحت تأثیر این هشدار قرار خواهند گرفت.

وی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی خبر داد و اثرات مخاطره‌ای این هشدار هواشناسی را کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت عنوان کرد.

کد خبر 6084865

دیگر خبرها

  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی