Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه السادات حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ۲ هزار و ۵۴۲ طرح بیش از ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: مرکز رشد کسب و کار بانوان با همکاری پارک علم و فناوری و با رویکرد فناوری احداث شده که در این زمینه ۱۲ شرکت دانش بنیان ایجاد و۴۵۰ میلیون تومان اعتبار از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: اداره کل بهزیستی نیز به هزار و ۱۲۳ نفر از بانوان این استان افزون  بر ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرد.

۷۲۰ نیروگاه خورشیدی برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی شد

حسینی گفت: ۷۲۰ نیروگاه خورشیدی نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در کرمان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه سمابانو به صورت بازار الکترونیکی فعالیت می کند و در ایام شیوع کرونا بانوان کرمانی در تولید گان و ماسک مشارکت ۹۵ درصدی داشته اند.

حسینی با بیان اینکه ایثارگری یکی از ویزگی های بانوان کرمانی است اظهار داشت: بانوان کرمانی در نرخ مشارکت اجتماعی زنان رتبه نخست کشور را دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه دامنه فعالیت دفاتر امور بانوان گسترده است گفت: زنان جایگاه و نقش بسیار موثری در تربیت فرزندان، روانشناسی و آگاه سازی در مسائل مختلف دارند.

وی افزود: جامعه ما آن مقدار که به نقش مادران در مسائل تربیتی بها می دهد به نقش پدران در این عرصه اهمیت نمی دهد و  این یک خلا در خانواده به شمار می رود.

حسینی تصریح کرد: تشکیل اداره کل بانوان به دلیل جایگاه و اهمیت این قشر است لذا دفاتر امور بانوان برای کمک و تسهیلگری در مسائل تربیتی، خانواده و زنان تشکیل شده تا برنامه های لازم را برای نیاز دختران و زنان را تدارک ببینند.

وی هدف از تشکیل اداره کل امور بانوان را ارتقا جایگاه زنان و دختران اعلام کرد و افزود: تحکیم بنیان خانواده نیز از دیگر اهداف این اداره کل است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار داشت: نیمی از جمعیت استان کرمان را زنان تشکیل می دهند که سرمایه اجتماعی عظیمی است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار نفر از بانوان کرمانی را روستاییان تشکیل می دهند افزود: بانوان کرمانی در نرخ مشارکت اجتماعی رتبه نخست کشور را دارند.

حسینی تصریح کرد: حدود ۳۰۰ بانوی دهیار و عضو شورا در این استان فعالیت  می کنند و کرمان افزون بر۶ هزار بانوی فرهیخته را پرورش داده است.

وی ادامه داد: کرمان در نرخ اشتغال بانوان رتبه چهاردهم کشور و در نرخ بیکاری دختران تحصیل کرده نیز در رتبه ۱۶ کشور قرار دارد.

شاه کلید موفقیت های خانواده ها در آموزش و آگاهی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به فعالیت های این اداره کل طی سال گذذشته با توجه به تعامل بین دستگاهی گفت: امور بانوان در حوزه زنان، خانواده و کودکان سیاست گذاری می کند و مهم ترین محور و شاه کلید موفقیت در خانواده ارائه آموزش و آگاهی لازم به اعضای خانواده است.

وی تاکید کرد: ۷۰ درصد آموزش های برنامه ریزی و ارائه شده به خانواده ها با رویکرد تحکیم بنیان خانواده است.

حسینی گفت: در یک طرح خلاقانه برای گروه های مختلف استان دوره های آموزشی برگزار کردیم و طرح سفیران فرهنگی و مشاوره دانش آموزی نیز برای دانش آموزان دختر پایه دهم برگزار شد.

وی تاکید کرد: ۱۰ درصد آموزش های ارائه شده طی سال گذشته در حوزه کارآفرینی بانوان بوده و زمان شیوع ویروس کرونا نیزآموزش های مشاوره ای از طریق فضای مجازی انجام می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ بانوی کارآفرین در استان کرمان وجود دارد و ۱۰ خانه مهارت طی سال گذشته توسط اداره کل فنی و حرفه ای در استان کرمان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: طرح سه ساله اشتغال پایدار برای ۹۵۰ بانوی حاشیه نشین در شهر کرمان طی سال قبل گذشته با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مرحله اجرا در آمد.

حسینی همچنین به راه اندازی مرکز ماده ۱۶ زنان در کرمان اشاره و تصریح کرد: طرح خلاقانه "ریحان" در بخش های روانشناختی، جامعه شناختی و اشتغال بانوان آسیب دیده این استان طی سال گذشته به مرحله اجرا در آوردیم.

وی گفت: سال گذذشته نیز ۶ طرح استانی در زمینه های توانمندسازی روانی اجتماعی بانوان روستایی، حمایت روانی اجتماعی از زنان مناطق سیل زده، برگزاری رویداد دانشجویی با عنوان "کمند" و تصویب سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در کرمان  به مرحله اجرا در آمد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بانوان خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بانوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بانوان کرمانی اداره کل طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابر اعلام بهزیستی استان تهران با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی انجام شد، برخی شیرخوارگاه‌ها به علت ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

خزعلی افزود: در سال نخست دولت بسیاری در شهر‌های مختلف از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند، اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در موضوع رویکرد زیست عفیفانه در جامعه هم گفت: برنامه‌های آموزشی، اردویی و کارگاه‌هایی در ۵ استان در مقوله سبک زیست عفیفانه برگزار شده و در ۱۰ استان دیگر نیز اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی