Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@08:11:58 GMT

سقف تسهیلات مسکن افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۱۹۷۷

سقف تسهیلات مسکن افزایش یافت

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن بیان این نکته که سقف تسهیلات مسکن روستایی بر اساس توان بازپرداخت اقساط توسط روستاییان افزایش یافته است، گفت: با پیگیری‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سقف تسهیلات مسکن روستایی با افزایش ۱۰میلیون تومانی از ۴۰میلیون تومان به ۵۰میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازسازی بنیاد مسکن، ضمن اشاره به پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی در طول سال‌های گذشته، عنوان کرد: امکان استفاده از منابع مالی تسهیلات بازگشتی مسکن مهر در اعطای تسهیلات مسکن روستایی وجود ندارد، زیرا خط اعتباری ایجاد شده برای مسکن مهر تنها در اختیار بانک مسکن است، اما تسهیلات مسکن روستایی اختصاص به بانک خاصی ندارد و همه بانک‌های عامل در کشور، موظف به تامین اعتبار تسهیلات مسکن روستایی هستند.

پیشنهاد ساخت ۵۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری

وی در بیان اثربخش بودن تسهیلات مسکن روستایی، افزود: تسهیلات مسکن روستایی تنها تسهیلاتی است که ضمانت آن به صورت سفته زنجیره‌ای انجام می‌پذیرد. بدین‌ترتیب که هر ۳متقاضی با تامین سفته برای هر نفر نسبت به دریافت وام اقدام می‌کنند که این روش ضمانت تسهیلات ساده‌ترین شیوه ضمانت تلقی می‌شود.

مهدیان در پایان با اشاره به حضور ۳میلیون واحد مسکونی غیر شهری در بافت فرسوده و تهدید جدی بلایای طبیعی برای خانوار‌های ساکن واحد‌های فرسوده روستایی، گفت: برنامه بنیاد مسکن ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری است، اما سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، پیشنهاد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را داده که این پیشنهاد مورد توجه ریاست جمهوری قرار گرفته است؛ بنابراین با توجه به سابقه بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی در صورت پشتیبانی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، ظرفیت ساخت ۵۰۰هزار واحد مسکونی وجود دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تسهیلات مسکن پارسی خبر تسهیلات مسکن روستایی واحد مسکونی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام