Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو نفتکش ایرانی فورچون و فارست که بنزین خود را در ونزوئلا تخلیه کردند، اکنون به سمت ایران حرکت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، موسسه رهیابی نفتکش ریفینیتو ایکون اعلام کرد دو نفتکش ایرانی از میان ناوگان کوچک ۵ کشتی که سوخت به ونزوئلا برده بودند، سفر خود برای بازگشت به ایران را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که ونزوئلا آماده می‌شود تا پمپ‌های بنزین خود را با این سوخت پر کند.

دو نفتکش ایران هفته گذشته سوخت خود را تخلیه کردند و آخر هفته بنادر شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) را ترک کردند.

بر اساس آمار‌های ایکون، فورچون (Fortune) روز یک‌شنبه به سمت بندرعباس حرکت کرد که احتمالا در ماه جولای به این بندر می‌رسد.   نفتکش فورچون ۲ ساعت پیش در دریای کارائیب در حرکت بوده است
نفتکش فارست (Forest) نیز روز شنبه از پالایشگاه کاردون پیش از خاموش کردن سیگنال‌های ماهواره‌ایش حرکت کرد.   نفتکش فارست ۵ ساعت پیش در دریای کارائیب در حرکت بوده است
هر دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند و واشنگتن در حال رصد این عرضه سوخت است و به دولت، بنادر، کشتی‌داران و بیمه‌گران هشدار داده است که در صورت کمک به نفتکش‌ها با اقدامات تحریمی مواجه خواهند شد.

در بیشتر ۱۸۰۰ پمپ بنزین ونزوئلا، خودروساوران می‌توانند ماهانه ۶۰ تا ۱۲۰ لیتر بنزین با نرخ یارانه‌ای حدود ۲.۵ دلار در هر لیتر خریداری کنند. بیش از این مقادیر دیگر شامل یارانه نمی‌شود و گران‌تر است.

پنج نفتکش فاکسون، فورچون، پتونیا و فارست و کلاول، نفتکش‌های ایرانی هستند که برای انتقال بنزین به آب‌های ونزوئلا وارد شدند و در بنادر این کشور لنگر انداختند.

اقدام ایران و ونزوئلا در حالی که هر دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، بازتاب‌های زیادی داشته و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است.

بنزین ونزوئلا که روزگاری ارزان‌ترین بنزین جهان به شمار می‌رفت اکنون به گران‌ترین در جهان تبدیل شده است. در ۲۷ آوریل حدود یک ماه پیش، هر گالن بنزین در ونزوئلا ۷.۵۷ دلار (هر لیتر بیش از ۲ دلار) فروخته می‌شد که یکی از گران‌ترین نرخ‌ها در جهان به شمار می‌رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دریای کارائیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من دستور دادم تا سفارت ونزوئلا در کیتو و کنسولگری ما در گوایاکیل تعطیل شده و دیپلمات‌ها به سرعت به ونزوئلا برگردند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، وی در ادامه مطلب خود همچنین با اشاره به حمله به سفارت مکزیک در اکوادور نوشت: تا زمانیکه قوانین بین‌المللی در اکوادور به طور کامل برقرار نشود، این وضعیت همچنان پای بر جاست.

اوایل ماه جاری میلادی، پلیس اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو یورش برد و «خورخه گلاس»، معاون سابق رئیس جمهور اکوادور را دستگیر کرد؛ وی در سفارت مکزیک در کیتو پناه گرفته و از دسامبر ۲۰۲۳ در آنجا ساکن بود.

برای گلاس همچنین حکم دستگیری و بابت اتهام فساد، حکم زندان صادر شده است.

مادورو در ادامه مطلب خود آورده است: این اقدام ما، همبستگی مطلق و کامل ونزوئلا با مردم مکزیک است. شما تنها نیستید، شما صدای آمریکای ما را دارید که در این شرایط شما را همراهی می‌کند. این یک اقدام وحشیانه است که علیه سفارت شما در اکوادور انجام شده و هیچکس در جهان از آن دفاع نمی‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد که سفارت ونزوئلا در اکوادور روز سه‌شنبه تعطیل شد.

تنش‌ها بین مکزیک و اکوادور ماه‌هاست که بدتر شده است. اکوادور در اوایل این ماه پس از اظهار نظر آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در مورد انتخابات اکوادور در سال گذشته، گفت که سفیر مکزیک تحت تعقیب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • تقاضای بنزین دولتی برای تاکسی های اینترنتی
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا