Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: اندک خرید و فروش‌های بازار نه با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانه‌ای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمت‌های توافقی انجام می‌شود.

۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال بود که «عباس تابش» رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیه‌ای در این زمینه برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده، بنابراین سقف قیمتی برای خودروها وجود نداشته و خرید و فروش‌ها همچنان به صورت توافقی انجام می‌شود.

«سعید موتمنی» تاکید کرد: اتحادیه نمایشگاه‌داران موافق رقم ۱۰ درصد به عنوان حداکثر افزایش قیمت در بازار است و آن را در راستای تنظیم بازار خودرو مفید ارزیابی می‌کند.

به گفته این مقام صنفی، در هر حال نمایشگاه‌داران و صاحبان بنگاه‌های خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت می‌کنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد.

افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی

موتمنی در ادامه از کاهش ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید خودروها خبر داد و افزود:‌ به‌طور نمونه خودروی پراید که در آن ایام ۹۰ میلیون تومان بر روی کاغذ قیمت‌گذاری می‌شد، این روزها به ۷۰ میلیون تومان، تیبا از حدود ۹۰ میلیون تومان به ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۶۰ به ۱۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۱۵۴ به ۱۱۲ میلیون تومان و سمند ال ایکس از حدود ۱۵۵ به ۱۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه داران میلیون تومان قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

فربد فدایی در اطلاعات نوشت: بسیاری از صاحبان کارگاه‌ها، مغازه‌داران، پیشه‌وران و اصناف گوناگون و حتی کارخانه‌داران از افزایش ناگهانی مالیات آن هم زمانی که درآمدشان تقلیل یافته است شکایت دارند و آن را عادلانه نمی‌دانند.

این احساس که پولی به قهر از آنان گرفته می‌شود و در مقابل خدمات متناسبی دریافت نمی‌کنند، سبب ناخرسندی آنان می‌شود. کم نیستند کسانی که به علت مالیات زیاد که قادر به پرداخت آن نبوده‌اند، کار خود را رها کرده و به خیل بیکاران پیوسته‌اند.

در آنان هم که کار را ادامه می‌دهند، انگیزه کار بیشتر از بین می‌رود، زیرا احساس می‌کنند حاصل کارشان به خود آنان بازنمی‌گردد؛ اما به جز مالیات بر کار و پیشه، مالیات‌های خلق الساعه دیگری هم بر گروه شهروندان فشار می‌آورد؛ از جمله «مالیات بر خودرو لوکس».

در واقع به علت تورمی که دولت قادر به مهار آن نبوده، قیمت همه کالا‌ها بالا رفته است، برای نمونه اتومبیلی که هفت سال پیش به ۴۰ میلیون تومان خریداری شده است اکنون بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد. مساله نادیده مانده از نظر «اقتصاددانان مالیات بند» این است که در این مدت قیمت کالا‌های دیگر نیز بالا رفته است و موضوع فقط منحصر به اتومبیل یا خانه نیست.

اگر شخصی که هفت سال قبل اتومبیل ۴۰ میلیون تومانی خریده است بخواهد خودرو کهنه خود را نو کند، به او با ۴۰ میلیون تومان خودرو نو نمی‌دهند، بلکه باید دو میلیارد تومان بپردازد. خدا را شکر که اقتصاددانان عزیز به فکر مالیات گرفتن از لوازم خانه لوکس، یا فرش لوکس یا کفش لوکس یا دیگ و قابلمه لوکس نیفتاده‌اند! خدا را شکر که این عزیزان تاریخ نخوانده‌اند وگرنه در می‌یافتند که در زمان پتر (به اصطلاح کبیر)، در روسیه مالیات برریش و در انگلستان قرن هجدهم مالیات بر کلاه وضع کرده بودند و بسی مالیات‌های دیگر. خدا را شکرکه تاریخ نخوانده‌اند!

دیگر خبرها

  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین +جدول