Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:49:58 GMT

خراسان رضوی ۹۶۰ هزار سیگاری دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۱۴۱

خراسان رضوی ۹۶۰ هزار سیگاری دارد

محمدحسین صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق این یافته ها این افراد شامل سیگاری‌های دائمی و یا افرادی هستند که به صورت تفننی و تفریحی سیگار استعمال می‌کنند بنابراین به صورت میانگین روزانه هر فرد سیگاری ۹ نخ سیگار را دود می‌کند.

وی ادامه داد: روزانه حدود هشت میلیون و سالانه حدود سه میلیارد نخ سیگار در خراسان رضوی دود می شود که هزینه آن روزانه معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سالانه حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: به طور معمول ۲.۵ برابر هزینه استعمال دخانیات صرف درمان بیماری افراد سیگاری از بیماری های مرتبط با مصرف این بلای خانمان سوز می‌شود لذا در مجموع می توان گفت سالانه مصرف سیگار و درمان بیماریهای ناشی از آن در خراسان رضوی حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

صالحی افزود: متاسفانه سن شروع استعمال سیگار در استان خراسان رضوی به کمتر از ۱۵ سال رسیده است و میزان مصرف سیگار میان زنان با توجه به جایگاه ویژه تربیتی و فرهنگی مادران در خانواده حدود ۴.۵ درصد است که البته بر اساس بررسی های میدانی همین نرخ نیز متاسفانه در حال افزایش است.

برچسب‌ها نه به دخانیات ستاد مبارزه با مواد مخدر سیگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نه به دخانیات ستاد مبارزه با مواد مخدر سیگار نه به دخانیات ستاد مبارزه با مواد مخدر سیگار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد

عابدانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر بنزین در دهه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۹۴۹ مترمکعب CNG در استان مصرف شده است.

 او با اعلان اینکه این رقم معادل با مصرف مدت مشابه پارسال در استان است، افزود: با مصرف این مقدار گاز CNG یک میلیون و ۴۹۳ هزار ۹۴۹ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شد.

بیشتر بخوانید

افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

عابدانی با عنوان اینکه امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی  سفر‌ها  در استان کاهش چشمگیری داشته است،  بر نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان و آماده‌ باش کامل منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی و لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هم استانی‌ها و مسافران تأکید کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اظهار اینکه  خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع، دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ سوخت مایع و ٢۵ جایگاه CNG است، ادامه داد: در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌ شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مسابقه روز هجدهم زندگی با آیه‌ها در خراسان جنوبی
  • سوال روز هجدهم طرح «زندگی با آیه ها» در خراسان رضوی
  • قطار سریع‌السیر تهران -مشهد نیازمند حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار
  • آمادگی خراسان رضوی برای موج‌ دوم سفرهای نوروزی
  • کشف محموله سیگار‌ قاچاق در سمنان
  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • سوال روز هفدهم طرح «زندگی با آیه ها»در خراسان رضوی
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • این شهر میزبان حدود ٧ میلیون گردشگر بوده است