Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:58:53 GMT

۷ واحد مسکونی مددجویی در استان مرکزی احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۱۵۳

۷ واحد مسکونی مددجویی در استان مرکزی احداث می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به تفاهم نامه بین این اداره کل با قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است فاز یک عملیات احداث و واگذاری ۷ واحد مسکونی مددجویی در شهرستانهای خنداب ۳ آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک زهرا امینی ظهر امروز در نشست تحلیلی بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا جهت ساخت مسکن مددجویان اظهار کرد: از ابتدای طرح نهضت مسکن مددجویان تا کنون 2220 هزار واحد مسکونی برای واگذاری به مددجویان تحت پوشش این اداره کل احداث شده است

وی افزود: احداث واحدهای مسکونی با کمک نهادها و سازمانهایی همچون؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و غیره صورت گرفته است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به تفاهم نامه بین این اداره کل با قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است فاز یک عملیات احداث و واگذاری ۷ واحد مسکونی مددجویی در شهرستانهای خنداب ۳ واحد، شازند ۲ واحد وخمین ۲ واحددر مناطق شهری و روستایی با مساحت ۵۰ تا ۶۰ متر برای خانواده‌های دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که دهک درآمدی آنها پایین میباشد آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی صفر تا صد کار طراحی، ساخت و صدور پروانه ساخت این تعداد واحد مسکونی توسط سه نهاد بهزیستی، بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه تامین زمین توسط خود مددجو صورت خواهد گرفت گفت: طبق برآورد انجام شده هزینه ساخت هر متر مربع ساخت مسکن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که ۷۵ درصد توسط بهزیستی و ۲۵ درصد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا تامین می‌شود، همچنین اگر خانواده معلولی زمین نداشته باشد توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود.

امینی با ابراز امیدواری از واگذاری این تعداد واحدهای مسکونی تا پایان سالجاری افزود: قرار است اخذ معافیت انشعاب آب و برق و عوارض صدور پروانه ساختمانی هم با همکاری نزدیک بهزیستی با بنیاد مسکن صورت بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طراحی و تهیه نقشه های فازهای یک و دو و همچنین مناسب سازی بر عهده قرارگاه خاتم انبیا ء خواهد بود.

وی افزود: قصد ما امروز شروع مشارکت سه نهاد است که این هم افزایی نهادها و دستگاهها برای امر خیر که منافع آن  بطور مستقیم به مردم می رسد را به فال  نیک می گیریم.

شاهوردی نماینده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این قرارگاه در کنار اجرای ابر پروژهها در سطح کشور، ماموریت رسیدگی به وضعیت محرومین را نیز تعریف کرده است گفت: قرارگاه خاتم انبیاء در حاشیه  فعالیت های خود در جهت محرومیت زدایی، شناسایی روستاهای  کمتر برخوردارو رفع مشکلات مردم نیز گام هایی بر می دارد.

وی افزود: در این راستا، طرح هایی عمرانی مثل؛ احداث پل، مدرسه، خانه بهداشت و غیره از سوی این قرار گاه صورت می گیرد.


در حال به روزرسانی

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی مددجویان واحد مسکونی تفاهم نامه قرارگاه خاتم واحد مسکونی استان مرکزی بنیاد مسکن تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از توسعه طرح‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در این راستا ضمن آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر برای ساخت بیش از ۵۰ هزار مسکن بیش از ۲ هزار هکتار تأمین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ارسلان مالکی صبح امروز در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر با اشاره به تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در این راستا بیش از 85 هزار هکتار زمین در استان‌های مختلف برای الحاق به شهرها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 41 هزار هکتار اراضی استان‌ها به شهرها برای ساخت مسکن الحاق یافته است، گفت: 15 هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند تصویب در شورای عالی مسکن برای الحاق به شهرها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین مسکونی به مردم در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در 2.5 سال گذشته 50 درصد کل 40 سال گذشته زمین مسکونی به مردم واگذار شده است

مالکی، از آغاز ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و بیان کرد: ایده دولت برای ساخت 4 میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تصویب 53 شهرک جدید در نقاط مختلف کشور گفت: مراحل تصویب این شهرک‌ها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی میزان کل ساخت مسکن در استان بوشهر را 19 هزار و 500 واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در این راستا بیش از 2 هزار هکتار معادل ساخت بیش از 50 هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بیش از 71 هزار متقاضی واجد 3 شرط در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: 17 هزار متقاضی هم دارای 4 شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز