Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ۳۵۴ نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی نامه‌ای به نمایندگان دوره جدید مجلس، خواستار تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی شدند.

در بخشی از این نامه خطاب به نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی آمده است: «ما معتقدیم فناوری‌های نوین و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات قادر است در بیشتر شئون زندگی و ارکان اقتصادی کشور تاثیر گذاشته، اثربخشی و کارایی هر بخش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که درک صحیحی از این مفهوم در مسئولین و قانون‌گذاران کشور پدید آید، می‌توان متصور بود که شعار سال یعنی «جهش تولید» با همین نگاه و استفاده درست از ابزارهای فناورانه محقق شود.

دور از انتظار نیست که بتوانیم اقتصاد کشور را به کمک صنعت ICT متحول و ایران عزیزمان را به یکی از قدرت های برتر اقتصادی منطقه و بلکه دنیا تبدیل کنیم.

به رغم نقش مهمی که فناوری اطلاعات و ارتباط در مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی جهان ایفا می‌کند، همواره در سالهای گذشته شاهد بی‌مهری مسئولین به این صنعت و فعالان آن بوده‌ایم که با کمک شما در این دوره امیدواریم شاهد رفع مشکلات و رونق روزافزون این صنعت باشیم.

اقتصاد دیجیتال نمود جدیدی از اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری‌های نوین است که با تکیه بر دانش و خلاقیت جوانان کشور در حال توسعه و بالندگی است. بنابر این انتظار می‌رود که حمایت های قانونی و مالی که برای سایر حوزه‌های فناوری صورت گرفته برای صنعت ICT با نگاه تاثیر بر اقتصاد-و نه یک صنعت حاشیه‌ای لوکس- تعمیم یابد.

در همه دنیا این صنعت برای تکمیل زنجیره خود نیاز به ارتباط مستمر بازرگانی و مالی با سایر کشورهای دنیا دارد و به همین سبب تصمیمات خلق‌الساعه در جلوگیری از واردات یا صادرات محصولات و خدمات مرتبط، ضررهای جبران‌ناپذیری برای این صنعت در بر خواهند داشت.»

فعّالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با امضای این نامه حمایت خود را نسبت به تشکیل «کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال » اعلام می‌دارند و تمام همت خود را برای حرکت در جهت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا به کار خواهند گرفت.

این فعالان از نمایندگان مجلس تقاضا دارند که موانع و مشکلات موجود را با شنیدن حرف فعالان صنعت و استفاده از ظرفیت قانونی موجود پیگیری و تا رفع کامل آن مجدانه تلاش کنند.

کد خبر 4939122 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اقتصاد دیجیتالی فناوری اطلاعات نامه سرگشاده ویروس کرونا فناوری نانو نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری فضایی تولید کووید 19 صندوق نوآوری و شکوفایی فیس بوک موبایل جایزه مصطفی ص واکسن فناوری اطلاعات اقتصاد دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک ۴ تومان گران می شود

در بودجه ۱۴۰۳ کل کشور منابع درآمدی از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، در بودجه ۱۴۰۳ کل کشور منابع درآمدی از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین و اعلام شده است.

بر اساس جدول بودجه کل کشور در سال جاری قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود که افزایش ۴تومانی قیمت پیامک برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

در بخش دیگری از قانون بودجه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شده است تا دولت بابت حقوق ورودی واردات تلفن‌های همراه خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای" سایپا " و "ایران خودرو" در بازار در 28 آبان/ افزایش قیمت تعدادی از خودروها (+جزئیات و جدول) افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصدی اقلام مصرفی روزمره در یک سال

دیگر خبرها

  • فعالان بخش خصوصی: با تعطیلی پنچشنبه ها، قطع ارتباط هفتگی ایران با بازارهای جهان ۴روز می شود
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم
  • رشد اقتصادی ایران در آسیا صعود کرد
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • فعالان اقتصادی پیشگامان ورود به عصر جدید علم و فناوری