Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفعلی حسینی، رئیس اداره محیط زیست چابهار گفت: تغییر سبد صید صیادان به معضلی جدید در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اشرفعلی حسینی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به تغییر سبد صید صیادان و اقدام به صید گونه های کمیاب و غیرمجاز در دریا بیان کرد: این موضوع موجب تخریب محیط زیست و خطر انقراض گونه های دریایی می شود که انتظار می رود دستگاه های متولی نسبت به این امر حساس و هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اکوسیستم دریا و زنجیره حیات در آن به گونه ای است که با از بین رفتن یک گونه، سایر گونه ها نیز از بین می روند و کاهش تنوع زیستی دریا، در نهایت باعث انقراض گونه های هدف صید که مورد بهره برداری مستقیم انسان قرار می گیرند، می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اقدام سرانجام منجر به کوچک و محدود شدن سبد غذایی و عدم دسترسی خانواده ها به محصولات سالم دریایی می شود که این امر را باید به ساحل نشینان و صیادان، متذکر  شد.

حسینی ادامه داد: موضوع صید و شکار بی رویه و عواقب آن بر زندگی امروز، همواره در مباحث آموزشی محیط زیست به مخاطبان گوشزد شده  و یکی از اهداف مهم آموزش های محیط زیستی است، این موضوع در کنار سایر دغدغه های محیط زیستی توسط سازمان های مردم نهاد هم به مخاطبان و اقشار هدف آموزش داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در جلسه ای که با سمن های زیست محیطی در اداره حفاظت محیط زیست  چابهار برگزار و مشکلات محیط زیست دریایی که به تازگی چالش های جدی را برای این شهرستان ایجاد کرده است، بررسی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی طی پارسال استان، گفت: در این مدت ۳۵۷ فقره پرونده تخلف‌زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز در استان تشکیل شده است.

وی افزود: از متخلفان صید و شکار غیرمجاز پارسال ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز ضبط و تحویل مراجع ذیربط شد.

شهند اضافه کرد: همچنین پا سال هزار و ۷۰۰ رأس دام از مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست اخراج شدند و بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت و حاشیه تالاب‌ها اطفای حریق شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه این استان از تنوع زیستی و حیات وحش منحصر به فردی درکشور برخوردار است، ادامه داد: ۵۶ گونه پستاندار وحشی، ۵۸ گونه خزنده و ۶ هزار رأس چهارپای وحشی در زیستگاه‌های استان زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته