Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ضعف زیرساخت های بهداشتی و درمانی و نیاز شدید استان؛ خیرین و سازمانهای مردم نهاد، در حوزه تجهیز و تکمیل بیمارستانهای نیمه تمام استان مشارکت و همکاری داشته باشند.

احمدعلی موهبتی در دیدار با فعالین موسسه هاسب بیان داشت: فعالیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد موجب خیر کثیر برای استان شده و علاوه بر توسعه مشارکت اقتصادی و اجتماعی مطالبه‌گری مردم را در راستای پیگیری حقوق شان از طریق دستگاه‌های متولی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وجود سازمان های مردم نهاد و خیریه ها موجب افزایش پیوند مردم استان با دیگر استان ها شده و از نظر اجتماعی دستاوردهای خوبی برای استان به ارمغان آورده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که همکاری و همدلی خیرین و سازمان های مردم نهاد در توسعه همه جانبه استان بسیار اثرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: این همکاری و همدلی منجر به ساخت بیش از ۱۰۰۰کلاس درس و بازسازی و بهسازی بیش از ۵۰۰۰ مدرسه در استان شده است.

احمدعلی موهبتی اضافه کرد: این همکاری و مشارکت، بهره‌مندی از منابع بین‌المللی و توجه هموطنان خارج از کشور به استان را نیز به دنبال داشته و موجبات توسعه مناطق محروم را فراهم کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان از حضور فعال و موثر افراد نیکوکار، نهادها و سازمان های حمایتی از جمله؛ بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، خیرین موسسه هاسب، خیرین اقصی نقاط کشور و سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور استان تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد؛ اعضای موسسه هاسب (همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان) به همراه استاندار سیستان و بلوچستان در نشستی با وزیر راه و شهرسازی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز استان را مطرح و پیگیری نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان بيمارستان خيرين سلامت استاندار سیستان و بلوچستان سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بناها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است. - اخبار استانها -

محمدهادی طهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی بارندگی های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت هایی از 15 تا 90درصد دیده‌اند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود 90درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها 50 درصد تخریب شده‌اند. همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا 45 درصد دچار تخریب شده‌اند. 

طهرانی گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل‌ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا 40 درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است. در مجموع بارندگی‌های اخیر به 60 اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان و بلوچستان خسارت هایی بین 15 تا 90 درصد وارد کرده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از 184 میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد