Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: پس از استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان در مجلس در سال ۹۷ قرار شد ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل و مسؤول اجرای مصوبات زاینده‌رود شود اما ستاد احیای زاینده‌رود تعطیل شده و هیچ ستادی از مرکز پیگیر وضعیت زاینده‌رود نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ظهر امروز ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان با مدیر این دفتر گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق‌زاده در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های خبرگزاری فارس برای انعکاس مطالبات مردم عنوان کرد: سامانه «فارس من» به دور از محافظه‌کاری به نوعی توانسته فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام دهد؛ موضوعی که توانسته بسیاری از مطالبات مردم شفاف و صریح پیگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به تقلیل نقش اجتماعی مساجد اظهار داشت: فارغ از تعطیلی چند ماهه مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و با وجود نهادهای متعدد متولی، مساجد صرفاً محلی برای نماز خواندن شده است.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا مجمع رهروان امر به معروف استان اصفهان طرح قرارگاه مساجد مهر وامید را در ۲۰۰ مسجد اصفهان اجرا کرده تا با محوریت مسجد به محله بدون طلاق و بدون آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی یادآور شد: در کنار مساجد و ائمه جماعات منفعل، برخی از مساجد و ائمه جماعات هم فعال هستند، طلبه‌ای را می‌شناسم که از ابتدای اسفند که نماز جماعت برپا نشده تا عید فطر برای مقابله با ویروس کرونا فعال بود تا این که هفته گذشته پایش شکست در همین راستا در طرحی قرار است از چنین مساجد و ائمه جماعاتی که به خوبی به نقش‌های اجتماعی خود واقف هستند و تلاش جهادی دارند، تقدیر شود.

صادق‌زاده در ادامه به مسأله جاری بودن زاینده‌رود به عنوان اولویت دیگر اصفهان برای پیگیری اشاره کرد و در رابطه با اعتراضات کشاورزان عنوان داشت: تجمعات کشاورزان در این سال‌ها بر خلاف برخی اغتشاشات، خسارت به بار نیاورده و مسالمت‌آمیز بوده، در حال حاضر هم به وعده‌های عمل نشده و نحوه برخورد مسؤولان اعتراض دارند.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تاکید کرد: پس از استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان در مجلس در سال ۹۷ قرار شد ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل و مسؤول اجرای مصوبات زاینده‌رود شود اما ستاد احیای زاینده‌رود تعطیل شده و هیچ ستادی از مرکز پیگیر وضعیت زاینده‌رود نیست.

دوران پساکرونا فرصتی برای قیاس مؤلفه‌های اساسی حیات در میان کشورهای جهان

در بخشی از این دیدار، علی صالحی با بیان این که بر این که خبرگزاری فارس بر اساس وظیفه ذاتی خود را در کنار نهادهای مردمی مانند مجمع رهروان امر به معروف استان اصفهان می‌داند، گفت: در کنار سامانه «فارس من» که محل ثبت و پیگیری مطالبات مردمی است، امروز خبرگزاری فارس با رونمایی از نسخه تعاملی، به نوعی یکی از معدود رسانه‌های رسمی تعاملی کشور است که مردم می‌توانند در آن تولید محتوا داشته باشند.

مدیر دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات صنفی و مردمی تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ای ایجاب می‌کند تا در عین حالی که صدای بخش‌های مختلف جامعه هستیم، نسبت به سوءاستفاده دشمنان از مسائل داخلی نیز هوشیار باشیم؛ تلاش می‌کنیم هم صدای مردم باشیم و هم دستاوردها و خدمات متعدد صورت گرفته را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از اینکه مورد اعتماد بخش قابل توجهی از مردم استان و کشور هستیم و در موارد مختلف به عنوان تریبونی برای انتقال صدا و مطالبات مردم به مسؤولان ایفای نقش کرده و خواهیم کرد به خود می‌بالیم؛ در عین حال این توجه را داریم که به عنوان مشاوران نهادهای مردمی و حاکمیتی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی و تحقق چشم‌اندازهای انقلاب اسلامی در گام دوم تلاش جدی داشته باشیم.

صالحی با اشاره به این که در جنگ روایت‌ها و چالش تصویر، دوران پساکرونا و نادیده گرفتن علنی انسانیت در کشورهای مدعی تمدن و حقوق بشر، فرصتی برای قیاس منطقی بین وضعیت مؤلفه‌های اساسی حیات در میان کشورهای جهان پدید آمده، تصریح کرد: مدیران بخش‌های مختلف باید ضمن استفاده از این فرصت‌های پدید آمده، نقاط ضعف خدمت‌رسانی و ترویج عدالت را مرتفع کرده و به دنبال تاثیرگذاری فزاینده در ارتقای آستانه تحمل و سرمایه اجتماعی در جامعه باشند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان زاینده رود امر به معروف و نهی از منکر مجلس ستاد احیای زاینده رود خبرگزاری فارس مطالبات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان