Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم گفت: بسیاری از این اخباری که در دست کاهنان و مرتاض‌ها و خیلی از افرادی که ادعای مقامات می‌کنند قرار دارد، شیطانی است و از ناحیه شیطان به آنها می‌‌رسد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری استاد حوزه و مدرّس دروس خارج فقه و اصول و عضو مجلس خبرگان رهبری در بیانی با اشاره به نقش شیاطین در اغوای انسان‌ها گفت: شیاطینی که بعضی مؤمنین را وسوسه می‌کنند، تعدادشان به اندازه دو قبیله بزرگ عرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در روایات هست گاهی یک مؤمن که در یک محله از دنیا می‌رود، شیاطینی که (موکّل به او بودند و) آزاد می‌شوند، تعدادشان به اندازهٔ قبیله رَبیعه و مُضَرّ است (که دو قبیله بزرگ در جزیرةالعرب بودند). این شیاطین آزاد می‌شوند و فرصت پیدا می‌کنند و مشغول دیگران می‌شوند.

به گفتۀ وی، از برکات مؤمن و آثار پنهانش این است که تا زنده بود، شیاطین را از دیگران مشغول می‌کرد اما وقتی از دنیا می‌رود شیاطینش آزاد می‌شوند و به سراغ دیگران می‌روند.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: شیطان گاهی اخبار مخفی را در اختیار بعضی افراد قرار می‌دهد، این شیطانی که دشمن ماست در نوع خود بسیار تواناست و از آگاهی‌‌های فراوانی برخوردار است؛ 124 هزار پیامبر و امت‌های گذشته را درک کرده و از خیلی از افعال، بی‌خبر نیست.

«بسیاری از این اخباری که در دست کاهنان و مرتاض‌ها و خیلی از افرادی که ادعای مقامات می‌کنند قرار دارد، شیطانی است و از ناحیه شیطان به آنها می‌‌رسد. نمونه‌های زیادی هم دارد که اینها از طریق شیطان مطلع می‌‌شوند.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: شیطان اگر خود نتواند توفیق ذکر را از انسان بگیرد، جنودی را بکار می‌‌گیرد تا توجه و ذکر انسان‌ها را مختل کنند. این جنود با توجه به افراد و موقعیت آنها، از نظر کثرت و کیفیت، متفاوت است. لذا گفته شده که «شیطانُ الفُقها أفقَه الشیاطین» و نیز شیطان سیاستمداران، سیاستمدارترین شیطان‌هاست.

فضائل آسمانی|15 فضیلت برتر عترت در بیان امام صادق (ع)فضائل آسمانی|ماجرای خلقت نوری پیامبر و امیرالمؤمنینعلوی‌‌تهرانی: همۀ ثروت و دارایی انسان، رزق او نیست/ رزقی که ماندگار است

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بخشی از قدرت نظامی ایران بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم فرهنگی بصیرتی جهاد تبیین با محور پیروزی عزتمندانه رزمندگان اسلام در عملیات «وعده صادق» با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی برگزار شد.

در این مراسم محمد محمودی نورآبادی نویسنده برتر در حوزه استانی و کشوری و تحلیلگر سیاسی و نظامی منطقه خاورمیانه، مداحی و قرائت دعا توسط خسرو محمدی مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی و سید حمید حسینی فرمانده بسیج اساتید و دانشجویی شهرستان ممسنی، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه حضور داشتند.

نویسنده «روستایی‌نویس خطه جنوب» در این نشست اظهار کرد: تجاوز رژیم کودک‌کُش و نامشروع صهیونیستی به کنسولی ایران در دمشق باید پاسخ داده می‌شد و پاسخ داده شد.

محمودی نورآبادی متذکر شد: اینک تحلیلگران و کنشگران غربی و آمریکایی و عربی اعتراف می‌کنند که این عملیات هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست و این در حالی است که برخی در داخل کشور یا از سر بی‌تحلیلی یا خباثت با دلیل‌تراشی‌های خنده‌دار در حال کم‌اهمت جلوه دادن این عملیات غرورآفرین هستند.

وی افزود: موشک‌ها و پهیاد‌های ما در حالی به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید که متفکران نظامی ۱۰ کشور در اتاق جنگ تلاویو مشغول کمک به دشمن ما بودند.

نویسنده «روستایی‌نویس خطه جنوب» اضافه کرد: ۱۲۰ جنگنده در آسمان‌های عراق و اردن تا سرزمین‌های اشغالی با موشک‌ها و پهباد‌های ما درگیر شدند و سامانه‌های پارتریوت، گنبد آهنین، فلاخن داود و پیکان با تقسیم منطقه و میدان نبرد، عملاً تمام تلاش خود را کردند، اما بازهم نتوانستند کاری کنند و اهداف نظامی با دقت به هدف خورد.

محمودی نورآبادی تأکید کرد: پیام این عملیات نه گرفتن تلفات انسانی که شکستن دیوار دفاعی دشمن و همچنین نشان دادن این نکته بود که وقتی می‌توانیم پایگاه‌های نظامی آنها را بزنیم، قادریم دیمونا، مراکز حساس اقتصادی و خدماتی آنها را هم از رمق و رونق بیندازیم.

وی تشریح کرد: این البته نه مذاق دشمن خوش آمد و نه به مذاق برده‌های آنها.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی هم با تجلیل از عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران گفت: عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است، امیدوارم خداوند به نظام جمهوری اسلامی عزت و اقتدار بیشتری دهد تا بتواند از حق خود و مظلومان دفاع کند.

علی کریمی متذکر شد: آنچه مایه مباهات و افتخار برای جمهوری اسلامی بوده، اقتدار نظام در احقاق حق خود در واکنش به تجاوز علیه کنسولگری ایران در دمشق و دفاع از ملت محروم غزه است و عملیاتی که انجام شد مایه مباهات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسان هایی با قدرت های ما فوق بشر
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند
  • عملیات «وعده صادق» بخشی از قدرت نظامی ایران بود
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • خدا، مردم، میهن
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • پاسخ ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
  • درباره انسان‌های بی‌مثال معاصر
  • قیمت افغانی به تومان، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳