Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد ایران 11 تن تجهیزات پزشکی مبارزه با ویروس کرونا به افغانستان کمک کرده است.
«بهادر امینیان»، سفیر ایران در کابل در مراسمی هدف از این کمک‌های ایران به افغانستان را حفاظت از جان کارمندان درمانی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امینیان تاکید کرد که این نخستین کمک‌های ایران به افغانستان نیست، بلکه تهران پس از این نیز به ادامه‌ کمک‌هایش به کابل متعهد است.
این کمک‌ها که شامل کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و لوازم آن، ماسک و مواد ضدعفونی می‌شود به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.
«بشیر نورمل» معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت افغانستان ضمن قدردانی از این کمک ایران گفت: با وجود آنکه کشور ایران در حال حاضر در بحران ویروس کرونا قرار دارد؛ اما 11 تن تجهیزات طبی به افغانستان کمک کرده است.
نورمل تجهیزات کمک‌شده از سوی ایران را از ضروریات مهم بهداشتی خواند و خواهان کمک‌های بیشتر ایران در امر مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان شد.
به گزارش فارس، پیش از این نیز، همزمان با سفر هیأت ایرانی به سرپرستی «محسن بهاروند»، معاون وزارت خارجه ایران به کابل برای بررسی حادثه هریرود، یک محموله وسایل و تجهیزات پزشکی با هدف مبارزه با ویروس کرونا از ایران به افغانستان ارسال شد.
این در حالی است که براساس آمار رسمی وزارت بهداشت افغانستان، تا کنون ۱۵ هزار و ۲۰۵ نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سفیر ایران در کابل تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کرونا مبارزه با ویروس کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: زنده یاد لیلی سماواتی، ۶۱ ساله، اهل و ساکن شهرستان اردبیل که بدنبال سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان علوی اردبیل بستری شده بود علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، ساعت ۲/۳۰ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند