Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمایه بانک ایران و ونزوئلا به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد، فروش سهام عدالت در اپلیکیشن ۷۲۴، جزییات عرضه محصولات پتروشیمی در هفته دوم خرداد ماه، سکه بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان برخی از اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

سرمایه بانک ایران و ونزوئلا به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد

«سعید مستشار» اظهار داشت: بانک مشترک ایران و ونزوئلا از حدود ۱۰ سال قبل با سرمایه ۲۰۰ میلیون دلار، به عنوان تنها بانک مشترک در کشور فعالیت خود را آغاز کرد که از این مبلغ، ۱۰۰ میلیون دلار از طرف بانک توسعه صادرات ایران و ۱۰۰ میلیون دلار نیز از طرف ونزوئلا تأمین گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک مشترک ایران و ونزوئلا دارای مجوزهای کامل فعالیت در حوزه‌های  ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی است، طی سال‌های فعالیت خود در حوزه‌های مختلف اهم از تسهیلات و تعهدات ارزی و ریالـی، نقل و انتقالات و حوالجات ارزی و ... فعالیت داشته و روند این فعالیت‌ها  طی سال‌های اخیر رو به رشدی را تجربه کرده است.

مستشار رویکرد بانک مشترک ایران و ونزوئلا را ارائه خدمات متنوع بانکی به شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: جهت‌گیری بانک به ویژه در حوزه اعتباری، ارائه خدمات به شرکت‌ها، به ویژه شرکت‌های دارای انضباط مالی، شفافیت و رتبه اعتباری مناسب است و از این رو، بسیاری از شرکت‌های بزرگ، معتبر و خوشنام کشور جزء مشتریان بانک به شمار می‌روند که بخش قابل توجهی از این شرکت‌ها نیز در زمره شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایـه کشور هستند.

سرپرست بانک مشترک ایران و ونزوئلا همچنین به هماهنگی بانک مشترک با صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور تسهیلات در قالب اعطای اعتبـار خریدار، با پوشش بیمه صندوق ضمانت صادرات و با هدف تسهیل و تقویت فعالیت صادراتی تولیدکنندگان داخلی به مقصد کشور ونزوئـلا خبر داد و گفت مراحل اجرایی این فرآیند در بانک در دست پیگیری است.

 

ایرانسل و «ساترا» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ایرانسل و «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)» تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه طی مراسمی در روز یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل و دکتر سیدصادق امامیان رئیس ساترا و وحید فرهمند معاون حقوقی ساترا، در محل سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجاری (ساترا)، به امضا رسید. هدف این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های ایرانسل و ساترا و ارتقای کیفیت خدمات قابل ارائه است.


همکاری در توسعۀ فناوری‌های روزآمد تنظیم‌گری بازار صوت و تصویر مجازی از طریق تأسیس و استفادۀ بهینه از ظرفیت‌های یک شتاب‌دهندۀ فناوری‌های تنظیم-یار (Reg. Tech.) در حوزۀ رسانه‌های نوین، از مواردی است که ایرانسل و ساترا بر اجرای آن توافق کرده‌اند.


مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی تأکید کرد: زیرساخت‌های ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، این آمادگی را دارد تا تناسب بهره‌مندی از محتواهای صوتی و تصویری، به سمت حجم ترافیک داخلی سنگینی پیدا کند که دستیابی به این هدف نیازمند همکاری نهادهای مختلف است.


معاون دیجیتال شرکت ایرانسل نیز در بخش دیگری از این نشست، با توجه به ارائه خدمات صوتی و تصویری توسط ایرانسل بر بسترهای گوناگون نظیر لنز، تأکید کرد: ایرانسل لزوماً نگاه اقتصادی به این بخش از فعالیت‌های خود ندارد و در صدد است تا در راستای رسالت و مسؤولیت اجتماعی، فعالیت‌های خود را گسترش دهد. صمدی ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه، موجب شناخت بهتر نهاد قانون‌گذار از بازار شود تا در تنظیم‌گری‌های بعدی از آن بهره گرفته شود.

 

فروش سهام عدالت در اپلیکیشن ۷۲۴

دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن ۷۲۴ جزییات سهام خود را مشاهده و به سادگی بفروشند. با نصب اپلیکیشن ۷۲۴ مشمولان سهام عدالت که طی اعلام قبلی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از امروز می‌توانند با ورود به اپلیکیشن ۷۲۴ وضعیت سهم‌های موجود در سبد دارایی‌هایشان را مشاهد کنند.

 

اپلیکیشن ۷۲۴ وابسته به گروه مالی سامان، یکی از نخستین سامانه‌های فروش اینترنتی و غیرحضوری سهام عدالت است که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، پس از آزادسازی سهام عدالت امکان ثبت سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت را فراهم کرده است.

 

کاربران اپلیکیشن ۷۲۴ به ساده‌ترین روش و در سریع‌ترین زمان با خیالی آسوده می‌توانند از خدمت نوینی که در راستای آسودگی سهامداران عدالت به بازار سرمایه کشور ارائه شده است، استفاده کنند. با استفاده از اپلیکیشن ۷۲۴ کاربران می‌توانند بدون نیاز به کد بورسی و کاملا غیرحضوری معامله خود را انجام دهند. در این سامانه علاوه بر سهولت کاربری، امکان مشاهده وضعیت درخواست فروش، آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها و پشتیبانی آنلاین و... و. وجود دارد.  

 

اپلیکیشن ۷۲۴ تلاش داشته تا در این شرایط سخت کرونا، آسودگی خاطر را برای سهامداران عدالت فراهم آورد به همین دلیل پپیش از این نیز، خرید سهام دولت تا سقف ۲۰ میلیون ریال را با ۲۰ درصد تخفیف به کاربران خود ارائه داده بود. مطابق آن طرح و از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه‌گری مالی یکم" به سادگی و بدون حضور افراد، فرصت مناسبی برای همه مردم ایران فراهم شد تا با سرمایه‌گذاری در سهام معتبرترین شرکت‌های دولتی، در اقتصاد کلان کشور شریک شوند.

 

تامین مالی ۶۳۹ میلیارد ریالی یک شرکت دارویی با صکوک اجاره

دارایی مبنای انتشار این اوراق تجهیزات و ماشین آلات تولید و بسته بندی انواع محصولات شرکت داروسازی دکتر عبیدی است که توسط نهاد واسط از این شرکت خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به داروسازی دکتر عبیدی واگذار می شود.

نرخ اوراق

بر اساس این گزارش، این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود و عرضه آن در صورت تایید شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه مبنی بر امکان انتقال مالکیت دارایی های مبنای انتشار اوراق به نام نهاد واسط در دفترخانه اسناد رسمی و همچنین دریافت مجوز انتشار، از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.

بانک خاورمیانه ضامن اوراق

ضامن این اوراق بانک خاورمیانه بوده و بازارگردان آن شرکت گروه مالی گسترش سرمایه کیان است. مسئولیت تعهد پذیره نویسی ۵۱ درصد از این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه سپهر و مابقی آن بر عهده شرکت گروه مالی گسترش سرمایه کیان است. همچنین، شرکت کارگزاری توسعه معاملات کیان عاملیت فروش این اوراق را بر عهده دارد.

 

جزییات عرضه محصولات پتروشیمی در هفته دوم خرداد ماه

مدیریت عملیات بازار بورس کالا با صدور اطلاعیه ای نحوه عرضه محصولات پتروشیمی در هفته منتهی به ۱۶ خرداد ماه را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹، عرضه محصولات پتروشیمی شامل محصولات پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید مشمول بهین یاب در روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه و عرضه مابقی محصولات پلیمری و شیمیایی مشمول بهین یاب در روز سه شنبه ۱۳ خرداد ماه انجام می شود.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان

امروز (دوشنبه 12 خرداد) هر گرم طلای 18 عیار 719 هزار و 400 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1738 دلار، هر گرم طلای 24 عیار  959 هزار و 200 تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 7 میلیون و 150 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون و 312 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 730 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 90 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 90 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شود.

 

امروز (دوشنبه 12 خرداد) در بازار آزاد ارز دلار 17 هزار و 100 تومان، یورو 18 هزار و 600 تومان، پوند 21 هزار و 770 هزار تومان، درهم امارات 4830 تومان، یوان چین 2483 تومان و لیر ترکیه 2592 تومان است.

 

این در حالی است روز گذشته (یکشنبه 11 خرداد) هر گرم طلای 18 عیار 719 هزار و 600 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1732 دلار، هر گرم طلای 24 عیار 959 هزار و 500 تومان ارزشگذاری شده است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 7 میلیون و 100 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون و 370 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 730 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 2 میلیون و 70 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 90 هزار تومان معامله می شد.

 

روز گذشته (یکشنبه 11 خرداد) در بازار آزاد ارز دلار 17 هزار و 61 تومان، یورو 18 هزار و 554 تومان، پوند 21 هزار 582 تومان، درهم امارات 4822 تومان، یوان چین 2471 تومان و لیر ترکیه 2588 تومان ارزشگذاری و معامله می شد.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز (دوشنبه ۱۲ خرداد) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۲ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز گذشته افزایش و قیمت ۴ ارز کاهش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار عرضه محصولات پتروشیمی در هفته بانک مشترک ایران و ونزوئلا سکه بهار آزادی طرح جدید اپلیکیشن ۷۲۴ گرم طلای سهام عدالت هزار تومان تفاهم نامه خرداد ماه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

مجید عشقی درباره واریز سود سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آن‌ها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزار‌ها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخداد‌های اخیر گفت: رخداد‌های سیاسی در کل دنیا روی بازار‌های سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشور‌های دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کینم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد؛ از این جیب به آن جیب
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟