Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:50:39 GMT

تهران 500 سکونتگاه ناپایدار دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۷۴۷

تهران 500 سکونتگاه ناپایدار دارد

خلیل محبت خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سکونت چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت استان تهران در بافت فرسوده و حاشیه ای از جمله معضلات استان تهران است.

وی یادآورشد: نزدیک ۳۰ درصد جمعیت این استان در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می کنند و اگر حادثه ای مثل زلزله رخ دهد حتی محلی برای پناه دادن این میزان جمعیت یا اسکان موقت آنان نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبت خواه اظهارداشت: سیاست هایی که در تهران از گذشته تاکنون اعمال و اجرا شده این جاذبه را برای جمعیت فراوانی ایجاد کرده است که به این استان مهاجرت کنند و برای سکونت در آن حتی زندگی در حاشیه ها و بافت های ناپایدار را برگزینند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه باید در سیاست های این چنینی تجدید نظر و اقدام به تمرکز زدایی از این استان کرد، گفت: اقدامات مطالعاتی برای 500 محله سکونتگاهی تهران آغاز شده است و متناسب با اولویتی که داده شده در دست بررسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: باید متوجه بود که سهم استان تهران به تنهایی از مجموعه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کشور به ترتیب به 10.5 و 24 درصد می رسد در حالی که 18 درصد جمعیت سرزمینی ایران در آن تجمع یافته اند.

محبت خواه خاطرنشان کرد: طرح های تفصیلی و جامع برای همه شهرهای کشور تدوین، تصویب و ابلاغ شده است و شهرهای استان تهران نیز از این جریان جدا نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: این اداره کل و شهرداری موظف به نظارت بر ساخت و ساز برای جلوگیری در حاشیه ها و خارج از حریم ها هستند و باید آن را با جدیت و شدت انجام دهند.

وی با بیان اینکه این اداره کل برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز از دستگاه قضایی کمک می گیرد، ادامه داد: در آخرین اقدامات، این اداره کل اقدام به تخریب تمامی خانه باغ های غیر مجاز در دماوند با حکم قضایی کرده است و در این زمینه با جدیت مسئولیت خود را دنبال می کند.

محبت خواه با بیان اینکه 18 دستگاه در زمینه بازآفرینی شهری، اصلاح بافت های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه های حاشیه ای مسئولیت دارند، ابراز تاسف کرد که تمامی دستگاه ها با وجود اعتبار تخصیص یافته قابل توجه، اقدام خاصی در این زمینه انجام نمی دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به کیفیت ساخت و سازهای جدید انجام گرفته در این استان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی طبق مباحثی که مقررات ملی ساختمان ملزم کرده و با توجه به حوادث طبیعی، موظف است بر رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها نظارت داشته باشد و خوشبختانه در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

برچسب‌ها شهر تهران وزارت راه و شهرسازی زلزله پروندهٔ خبری زلزله در استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران وزارت راه و شهرسازی زلزله شهر تهران وزارت راه و شهرسازی زلزله راه و شهرسازی استان تهران محبت خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، موجی کوتاه و کم رطوبت طی ساعاتی از امروز و فردا، علاوه بر وزش باد و رشد ابر، ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای نیز، برای نواحی شرقی استان در پی داشته باشد.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار در روزهای یکشنبه و دوشنبه جو منطقه را تحت تأثیر گرفته؛ علاوه بر کاهش نسبی دمای هوای روزانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط ناپایدار در روز دوشنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

کد خبر 6082501

دیگر خبرها

  • سامانه‌ ناپایدار جوی روز یکشنبه وارد کرمانشاه می‌شود
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه
  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • نفوذ سامانه‌ای ناپایدار به جو کرمانشاه از روز یکشنبه
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران