Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبان از آغاز برداشت محصول جو از سطح 440 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: پیش بینی میشود در سال جاری یک هزار تن جو از مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: برداشت جو طی روزهای اخیر در خلیل آباد آغاز شده و حداقل تا پایان خردادماه تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال 440 هکتار از مزارع کشاورزی خلیل آباد زیر کشت محصول جو رفته بود، خاطرنشان کرد:  کمباین های بومی و مهاجر در شهرستان از اول خرداد برداشت جو را انجام می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد نصرت ، والفجرو ریحان را ارقام کشت شده جو در اراضی کشاورزی شهرستان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت ارقام جدید در منطقه در سال جاری دو مزرعه تحقیقی ترویجی مقایسه ارقام و لاین های امید بخش جو در سطح شهرستان ایجاد شد که در سالهای آینده از ارقام مطلوب این طرح ها جهت کشت استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری پیش بینی می شود 1000 تن جو با متوسط عملکرد 2/2 تن در هکتار از مزارع شهرستان برداشت شود، اذعان کرد: با توجه به بارندگی های مطلوب سال جاری امیدواریم که افزایش عملکرد داشته باشیم.

شبان نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی هر کیلوگرم جو را 16300 ریال عنوان کرد و افزود: در راستای تسهیل خرید و حذف دلالان اطلاعات کلیه بهره برداران در سامانه پهنه بندی ثبت تا بر اساس اطلاعات ثبتی محصول کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خلیل آباد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: از ابتدای فعالیت این موسسه ۵۰ رقم گندم دیم برای افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور معرفی شده است.

روستایی به مناسبت روز ملی گندم افزود: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه برای مناطق سرد، ۱۲ رقم گندم دورم و ۱۱ رقم گندم دروم برای مناطق گرمسیری معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید، کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و دستورالعمل‌های فنی این موسسه، تولید را در مزارع ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تنوع زیاد ارقام گندم اصلاح شده این موسسه، موجب افزایش کیفیت تولید نان در کشور شده است.

وی افزود: با تلاش محققان و معرفی ارقام جدید، تولید گندم در کشور به پایداری رسیده و ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم به خودکفایی است به طوریکه در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور، ارقام معرفی شده این موسسه کشت می‌شود.

روستایی افزود: از ۶ میلیون هکتار هکتار اراضی زراعی دیم کشور در بیش از ۵ میلیون هکتار ارقام موسسه دیم کاشته می‌شود.

در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۷ رقم بذر، معرفی و بذر آنها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه دیمزار‌های ۲۰ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان