Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:28:45 GMT

نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا نصیب نویسنده همدانی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۸۵۸

نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا نصیب نویسنده همدانی شد

آیین پایانی جشنواره ادبی اوراسیا، شهریورماه ۹۸ در مسکو برگزار شد و ناشر روسی که ترجمه کتاب «گلستان یازدهم» را منتشر کرده بود، به نمایندگی از بهناز ضرابی زاده، جایزه را دریافت کرد انتشارات سوره مهر پس از اخذ نشان اوراسیا از روسیه این جایزه ارزشمند را روز گذشته در آیینی به نویسنده اهدا کرد.

معاون حوزه هنری انقلاب اسلامی در این آیین گفت: استان همدان با حضور نویسندگان شاخص و توانمند، مهد ادبیات پایداری کشور است و رهبر معظم انقلاب نیز به چند عنوان از کتاب های این استان توجه داشته اند و بر آن ها تقریظ زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالحمید قره داغی به توجه ویژه انتشارات سوره مهر به ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس از سوی انتشارت سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی اظهار داشت: ترجمه آثار پایداری و دفاع مقدس به زبان های مختلف از جمله روسی، عربی، انگلیسی انجام شده است.

قره داغی افزود: سال ۱۳۹۸ ترجمه روسی کتاب «گلستان یازدهم» خاطرات «زهرا پناهی روا»، همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان که مورد تقریظ و تجلیل رهبر انقلاب نیز بوده است در جشنواره ادبی «اوراسیا» در بخش مستند نگاری حائز نشان طلا شد که به دلیل حضور نداشتن نویسنده کتاب در مسکو برای دریافت این نشان، این جایزه ارزشمند امروز در جمع نویسندگان و مدیران فرهنگی استان همدان به وی اهدا شد.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور نمایشگاه کتاب امسال برگزار نمی شود افزود: تور مجازی نمایشگاه کتاب آماده شده است که در این رویداد فرهنگی، فرصتی برابر برای همه علاقه مندان به مطالعه و خرید کتاب های جدید در سراسر کشور با امتیازات ویژه فراهم می شود.

 نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» و برنده نشان طلایی جایزه ادبی «اوراسیا» نیز در این جلسه گفت: وقتی هنر خلق می شود مالکیت آن متعلق به همه مردم جهان است و امروز ادبیات ما مرزهای را درنوردیده و به سمت جهانی شدن حرکت می کند.

بهناز ضرابی زاده تلاش ها و همکاری انتشارات سوره مهر حوزه هنری در کسب نشان طلای اوراسیا را مهم و تأثیرگذار دانست. 

رییس حوزه هنری همدان نیز با تبریک به نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» بابت کسب این افتخار، جایگاه ادبیات پایداری استان همدان را ویژه و خاص دانست و خاطرنشان کرد: با حضور نویسندگان توانمندی چون حمید حسام، بهناز ضرابی زاده، محسن صیفی کار و جمشید طالبی این استان جایگاه ویژه ای در ادبیات پایداری دارد.

سیدمحمدباقر حسینی، انتشارات سوره مهر را ناشری دولتی با تیراژ کتاب های بالا و مخاطبان گسترده عنوان کرد و افزود: سوره مهر در بین سایر ناشران برجسته کشور جایگاه مناسبی دارد و با توجه به پتانسیل های موجود در استان همدان، تعامل حوزه هنری این استان با این انتشارات در سطح خوبی است.

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز گفت: وجود مفاخر ادبی در استان بسیار ارزشمند است و با تکیه بر این ظرفیتها باید نویسندگانی ارزشی و توانمند برای آینده تربیت کنیم و آثاری پرمحتوا به مخاطبان ارائه دهیم.

حمید حسام نویسنده پرکار و محبوب عرصه ادبیات پایداری استان همدان نیز در این برنامه با بیان اینکه هر اثر قابلیت جهانی شدن ندارد گفت: داوری یک اثر در داخل کشور با زیرساخت‌های فکری و ارزشی آن کشور انجام می شود اما درخشش یک اثر در سطح بین المللی به معنای امضا و درک مشترک جهانی از آن اثر است.

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد»  اثر بهناز ضرابی زاده را خلقی سهل و ممتنع دانست و اظهار داشت: روایتگری زندگی مشترک یک سال و هشت ماهه و کوتاه خانم زهرا پناهی‌روا، با شهید چیت سازیان یک شاهکار است و «گلستان یازدهم» توانست سدهای جهانی را بشکند.

پیش از این دو کتاب «مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بایرامی و «سه کاهن» اثر مجید قیصری این جایزه  را دریافت کرده‌اند و «گلستان یازدهم» که نسخه فارسی آن را انتشارات سوره مهر منتشر کرده سومین اثری است که موفق به دریافت این جایزه ادبی می‌شود.

جایزه ادبی اوراسیا در سال ۲۰۱۳ از سوی اتحادیه خلاقیت‌های هنری اوراسیا، با هدف تشویق مولفان و نویسندگان مستعد در رشته‌های مختلف ادبی، هنری و مستند در زمینه تقویت و غنای متقابل فرهنگی کشورهای منطقه راه‌اندازی شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس همدان منطقه اوراسیا حوزه هنری نویسنده کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس همدان منطقه اوراسیا حوزه هنری نویسنده کتاب دفاع مقدس همدان منطقه اوراسیا حوزه هنری نویسنده کتاب انتشارات سوره مهر بهناز ضرابی زاده ادبیات پایداری انقلاب اسلامی گلستان یازدهم نویسنده کتاب استان همدان جایزه ادبی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان گفت: با مصوبه پارسال شورای شهر و حمایت شهرداری قرار بود ۱۴۳ خودروی فرسوده تاکسی در همدان تعویض شوند.

محمود حضرتی گفت: این تاکسی داران مهر پارسال ۷۵ میلیون تومان به حساب بانک مهر ایران واریز کردند و شهرداری هم قرار بود، حدود ۱۱ میلیارد تومان، یعنی مبلغی برابر با سپرده گذاری مردم در بانک پس انداز کند و با این سپرده‌ها هر متقاضی وام ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت کند.

او گفت: وام ۳۰۰ میلیون تومانی به حساب ایران خودرو برای دریافت تاکسی‌های جدید واریز می‌شد و متقاضیان با تکمیل وجه باید خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان گفت: تاکنون ۷۳ متقاضی تسهیلات را دریافت کرده اند و صاحب تاکسی‌های نو می‌شوند و مابقی افراد هم با تاخیر ایران خودرو و تاخیر در پرداخت تسهیلات خودی تاکسی‌های جدید را با افزایش قیمت حدود ۱۲۰ میلیون تومان تحویل خواهند گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: شورای شهر پارسال ۴۰ میلیارد تومان را برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص داد و شهرداری را مکلف کرد تا ۱۱ میلیارد تومان را به حساب بانک مهر ایران واریز کند.

مهدی حیدری گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های شورای شهر، شهرداری این مبلغ را هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و این امر موجب تاخیر در وام و تحویل تاکسی‌های نو شد.

او گفت: برای کاهش خسارت متقاضیان از ثبت نام در این طرح و با توجه به طولانی شدن مدت سپرده مردم در نزد بانک به دنبال افزایش وام، کمک بلاعوض شهرداری و افزایش تسهیلات تعویض خودرو‌های فرسوده هستیم تا بخشی از ضررر مردم برای تحویل نگرفتن به موقع خودرو‌ها جبران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع اقدام تنبیهی وعده‌ی صادق 
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • دیسرتاسیون چیست؟
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه