Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌نخستین جلسه فراکسیون زنان در مجلس یازدهم برگزار می‌شود. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به نخستین جلسه فراکسیون زنان در مجلس یازدهم اظهار داشت: در جلسه فردا بیشتر درمورد اینکه چه کارهایی قرار است انجام شود صحبت کرده و برنامه‌ها و موضوعات خودمان را هدف‌گذاری می‌کنیم تا بتوانیم نقاط را تعیین و برای آنها تلاش کنیم و نیز به دنبال این هستیم که در خصوص طرح‌ها و سازوکارها در بحث حمایت از زنان و مسائلی که به آن پرداخته نشده و دغدغه رهبر معظم انقلاب هم هست صحبت‌هایی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اولویت‌های فراکسیون زنان در مجلس یازدهم عنوان کرد: مسائل زنان و بانوان ما زیاد است و نمی‌توانیم بگوییم که کدام اولویت قرار بگیرد اما چیزی که روی آن تمرکز خواهیم داشت بحث حمایت از زنان و بانوان در ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه‌ها به خوبی وارد شویم.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: با اینکه بحث ما درباره فراکسیون زنان است اما با توجه به اینکه خانواده رکن اساسی تشکیل دهنده یک جامعه و از مهم‌ترین ارکان آن است، اگر ما بتوانیم در بعد تحکیم خانواده‌ها هم برنامه‌هایی داشته باشیم قطعا می‌تواند موثر باشد.

وی با اشاره به پیشرفت نقش زنان در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با نگاه ویژه امام خمینی (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری رویکردهای خوبی در این باره ترسیم شده و زنان ما نقش قابل توجهی در اجتماع داشته‌اند و در مسائلی که با آن روبه‌رو بودیم و حتی دفاع مقدس زنان ما پا به پای مردان پیش رفتند و الان هم در این بازه زمانی زنان نقش پر رنگ و به‌سزایی در جامعه دارند اما باید بیشتر به این مسئله پرداخته شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس: طرح‌های مطرح شده در کمیسیون زنان باید سریع پیگیری شوندپیشنهاد فراکسیون زنان مجلس برای نامگذاری یک روز به نام «منع خشونت علیه زنان»تقدیر فراکسیون زنان مجلس از رئیسی برای تصویب لایحه تأمین امنیت زنان

آزاد با بیان اینکه نقش‌آفرینی زنان در اجتماعی نباید موجب بروز آسیب در خانواده‌ها شود، ادامه داد: ضمن اینکه پیشرفت نقش زنان در جامعه نباید به خانواده‌ها و تحکیم آن که رکن اساسی هر جامعه است آسیبی بزند، نقش‌آوری زنان در اجتماع باعث نشود که نقششان در خانواده کمرنگ شود و این موارد باید مکمل هم باشند تا با این رویکرد نقش تاثیرگذاری هم در جامعه و هم در خانواده داشته باشند، چراکه اگر زنان در خانواده نقش خود را به خوبی ایفا کنند، در جامعه هم خروجی خوب و مطلوبی خواهند داشت.

وی با اشاره به بررسی تاثیر زنان در جایگاه‌های مختلف جامعه برای اثربخشی بیشتر تصریح کرد: نقش زنان در جایگاه‌های مختلف باید بر اساس شایستگی‌ها باشد نه اینکه فقط نشان دهیم که استفاده کرده‌ایم و این‌ها باید شناسایی شود و یک نگاه متعادل داشته باشیم و بگوییم آیا این خانم در این جایگاهی که قرار دارد می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد یا برخلاف آن اگر این فرد خانم باشد عملکرد مدنظر این جایگاه حاصل نمی‌شود.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: اینها باید خیلی حساب شده، دقیق و کارشناسی شده باشد و مشخص شود که در کجا نقش بانوان می‌تواند تاثیرگذارتر باشد و فقط از این دید نگاه نکنیم که حتما خانم باشد و بایدها را کنار بگذاریم، بلکه باید ببینیم چه چیزی بهتر است و ضمن اینکه خانواده نیز آسیبی نبیند.

وی با اشاره به تعداد کم نمایندگان زن در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ما بانوان مجلس یازدهم هرچند که در اقلیت بوده و تنها 16 نفر هستیم، اگر با یک رویکرد صحیح و مدبرانه بتوانیم عمل کنیم قطعا با همین تعداد می‌توانیم کارهای به‌سزا و بزرگی را برای حمایت از زنان هم در بعد جامعه و هم در بعد خانواده انجام دهیم.

انتهای پیام/‌174/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فراکسیون زنان در مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه مشترکی امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون اقتصادی، رییس سازمان بورس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های بزرگ کشور برگزار شد.

در این جلسه، مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تأمین سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه و دبیرکل نهادهای مالی نکاتی را برای بهره‌وری و افزایش تولید مطرح کردند.

در این جلسه همچنین در زمینه قانون‌های پایه‌ای و مادر، به‌عنوان نمونه قانون مالیات‌های مستقیم، توجه به ابزارهای مالی در برنامه توسعه و اصلاح قانون به‌نحوی که از اخذ مالیات مضاعف یا مالیاتی که باعث حذف انگیزه سرمایه‌گذاران می‌شود جلوگیری شود، مورد تأکید قرار گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی نیز با اشاره به مالیات واحدهای تولیدی، درباره واریز منابع سازمان بورس به خزانه ایراداتی مطرح کرد که در نهایت مقرر شد با هم‌فکری کمیسیون اقتصادی، مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیران عامل هلدینگ‌ها پیشنهادهایی مطرح و نهایی شود و به اطلاع نمایندگان مجلس برسد تا مسیر اصلاح قانون بودجه در این زمینه فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش حجاب و عفاف در تحکیم خانواده
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد
  • حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
  • جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد