Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر مشهد گفت: مشکلات مدیریت شهری به ویژه در کلان‌شهرها هم می‌تواند به عنوان یک اولویت مهم مجلس در نظر گرفته شود، کلانشهرها درتنگنای جدی قرار دارد، منابع مالی پایدار شهرها و مدیریت یکپارچه اموری است که لازم است از سوی مجلس به آن توجه جدی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا حیدری صبح امروز در نود و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد، اظهار کرد: این هفته ما آغاز به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی را داشتیم، در شرایط فعلی اولویت‌های اصلی مجلس موضوع اشتغال، معیشت، حل مشکل بیکاری و سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر مشهد تامین منابع پایدار شهرداری و موضوع مدیریت یکپارچه شهری را جزو مطالبات شهرداری همه کلان‌شهرها دانست و افزود: مشکلات مدیریت شهری به ویژه در کلان‌شهرها هم می‌تواند به عنوان یک اولویت مهم مجلس در نظر گرفته شود، کلان‌شهرها درتنگنای جدی قرار دارد، منابع مالی پایدار شهرها و مدیریت یکپارچه اموری است که لازم است از سوی مجلس به آن توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه ریاست و نایب رئیسی مجلس از خطه خراسان و شهر مشهد است، اظهار امیدواری کرد این موضوع باعث شود مجلس به توسعه مشهد به عنوان شهری که متعلق به همه ایرانی‌ها است بنگرد تا این کلان‌شهر به عنوان یک شهر بین المللی جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد.

حیدری با اشاره به ۱۴ خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: 14 خرداد روز بسیار تلخی برای تاریخ ایران است، تفکر در اندیشه و راهبرد امام چیزی است که باید در این روز به آن فکر کنیم، توجه امام به جمهوریت و اسلامیت و موضع قاطع ایشان در حق تعیین سرنوشت و تاکید بر حضور و مشارکت مردم قابل تامل است.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: امام راحل(ره) خارج شدن مردم از عرصه تعیین سرنوشت را به عنوان یک خطر جدی تلقی می‌کردند، کاهش میزان مشارکت در انتخابات گذشته از زنگ خطرهایی است که امام در زمان حیات‌شان به آن اشاره داشتند و همه دلسوزان نظام باید برای آن چاره‌ای بیاندیشند.

وی با اشاره به اینکه 14 خرداد روز بین المللی دوچرخه سواری نیز هست، اظهار کرد: ما هم در شورای پنجم بر حمل و نقل پاک تاکید زیادی داشته ایم، در سال ۹۸ در مشهد افزایش۷۰ کیلومتری خطوط دوچرخه داشتیم و در سال ۹۹ نیز ۷۰ کیلومتر دیگر به احداث می‌شود به طوری که این رقم تا پایان سال به ۲۷۰ کیلومتر خواهد رسید.

حیدری همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی سیستم دوچرخه‌های اشتراکی و اسکوتر در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به روز جهانی کودکان قربانی خشونت گفت: روز پنج‌شنبه روز جهانی کودکان قربانی خشونت است که اصل نامگذاری بخاطر کودکان فلسطینی و لبنانی مورد خشونت از جانب رژیم صیهونیستی است اما این یک مفهوم عام دارد و شامل هر گونه خشونت فیزیکی و روحی به کودکان است که متاسفانه در جامعه ما هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز شاهد یکی از این حوادث تلخ در کشور بودیم، در محاکم قضایی و اورژانس اجتماعی نیز گزارش‌هایی مبنی بر خشونت علیه کودکان وجود دارد که امیدواریم با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی همین میزان خشونت را نیز نداشته باشیم.

حیدری اظهار کرد: خانواده ایرانی در این خصوص جلوتر از کشورهای توسعه یافته است اما باز هم در برخی از اقشار اجتماعی شاهد برخی بی‌توجهی‌ها هستیم.

رئیس شورای شهر مشهدگفت: یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهری موضوع شهر ترمیمی است که برای نخستین بار در مشهد این موضوع در دوره فعلی کلید خورد و هدف این است که از اقدامات میانجی‌گری و تسهیل‌گری به جای برخورد کیفری استفاده شود.

وی افزود: دبیرخانه شهر ترمیمی نیز با ۱۴ کارگروه تشکیل شده و منطقه سیس‌آباد به عنوان منطقه آزمایشی انتخاب شده ‌است.

حیدری ادامه داد: همکاری تنگاتنگی نیز با دادگستری خراسان رضوی در این خصوص شکل گرفته و شنیده ام که رییس قوه قضائیه نیز از این موضوع حمایت کرده‌ است.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به پیش رو بودن روز محیط زیست، دخالت بشر را تهدیدی جدی برای عناصر مهم محیط زیست عنوان کرد و گفت: در این خصوص نیز در آموزه‌های دینی اصول بسیاری وجود دارد ولی متاسفانه خیلی عملیاتی نشده است.

وی افزود: در شورای پنجم مقوله محیط زیست به عنوان بحث محوری مورد توجه است و در این دوره یک هزار هکتار در کمربند سبز و پارک خورشید درختکاری صورت گرفته‌ و سرانه فضای سبز نیز به ۱۷.۳ متر مربع رسیده ‌است به طوری که توسعه فضای سبز در اطراف حرم رضوی در این دوره معادل ۲۰ سال گذشته است.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات فقر و حاشیه نشینی در مشهد، اظهار کرد: مدیریت شهری در این دوره فراتر از وظایف خود برای کاهش آلام مردم مناطق کم برخوردار کار انجام داده اما این موضوع باید به یک عزم ملی و همکاری و هم افزایی تمام و کمال بین دستگاه‌ها تبدیل شود.

رمارم: قانون اجازه تامین مسکن ارزان قیمت برای نیازمندان را به شهرداری‌ها داده است

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد هم در نطق پیش از دستور نود و سومین جلسه علنی اظهار کرد: بخش بزرگی از موفقیت شوراهای اسلامی شهر روستا در گرو مساعدت مجلس شورای اسلامی بوده و به عنوان عضوی کوچک از هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، از آنان می‌خواهم پارلمان محلی شورایی را بازوی قدرتمند مجلس بدانند و در راستای محقق نمودن مدیریت واحد شهری تلاش کنند.

شهناز رمارم گفت: معمار بزرگ جمهوری اسلامی که مردم را ولی نعمت و مخدوم حاکمان می‌داند، انتخابات مختلف را تجلی گاه تفویض امر ذی‌قیمت خدمتگذاری از سوی مردم به حاکمیت قرار داده و در این بستر دموکراتیک بود که ارکان عمده نظام از مقام رهبری تا قوه مقننه و از قوه مجریه تا مدیریت خدمات شهری در قالب انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل گرفت.

وی مسیر تکوین شوراهای اسلامی را مسیری پر از فراز و نشیب‌های سهمگین توصیف کرد و گفت: به برکت حضور هزاران تن از منتخبین مردم، رسالت تدوین قوانین حوزه مدیریت شهری و نظارت عامه بر عملکرد صدها هزار کارشناس و مدیر و پرسنل خدوم شهرداری، این نهاد مردم‌سالار اینک دوران بلوغ خود را پشت سر می‌گذراند.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: مسئولیت خطیر صیانت از اعتماد مردم در مجموعه شوراهای اسلامی، در گرو پاسخ مناسب اعضای شورا به مطالبات مردم و وعده‌هایی است که مورد اقبال عموم شهروندان قرار گرفته و جمع حاضر را گرد هم آورده است.

رمارم گفت: با آغاز سال پایانی شورای پنجم، وقت آن رسیده است که با تمرکز بر وظایف محوله قانونی و یادآوری وعده‌های انتخاباتی و در پیشگاه باری‌تعالی به محاسبه عملکرد خود بپردازیم و از فرصت باقیمانده برای جبران مافات به قدر توان استفاده کنیم.

وی انتصاب اولین شهردار زن در دوره پنجم در منطقه 11 شهرداری توسط شهردار مشهد را تبریک گفت و ضمن تقدیر از اعتماد به مدیریت زنان، اظهار امیدواری کرد انتخاب زنان در مدیرعاملی سازمان‌ها و سایر مناطق شهرداری هم اتفاق بیفتد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد متذکر شد:کلانشهر مشهد، با وجود برخورداری از مزایای پر برکت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) که هر ساله میلیون‌ها زائر عاشق را به خود جذب می‌کند و قرار گرفتن در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری، یکی از بزرگترین کانون‌های حاشیه‌نشینی و کلنی‌های فقر و فلاکت را در دل خود جای داده است.

رمارم عنوان کرد: مشاهده چهره‌های رنجور کودکان و سالخوردگانی که برای لقمه نانی یا سر در زباله‌دان‌ها دارند و یا چشم به انتظار خیریه‌ها هستند و انبوه معتادانی که بخش‌هایی از معابر و پل‌های این کلانشهر را به مکان لولیدن خود تبدیل کرده‌اند و یا زنان بی‌سرپرستی که تن و جان خود را گروگان سیر کردن شکم خود و فرزندانشان کرده‌اند، بزرگترین سندی است بر کم‌کاری ما و دیگر سازمان‌های مسوول و وجدان‌های بیدارِ برخوردار از رفاه مادی و شاهد انکارناپذیری بر فراموشی آرمان‌های انقلاب اسلامی در زدودن جلوه‌های فقر و استضعاف و محرومیت و بی‌عدالتی است.

وی با بیان اینکه افزایش سرسام‌آور اجاره بهای خانه، کانون‌های خانواده را در معرض از هم گسیختگی قرار داده است، گفت: لازم می‌دانم به شهردار در راستای بند 21 ماده 55 قانون شهرداری‌ها که اجازه تامین خانه‌های ارزان قیمت را به این سازمان داده است، توصیه کنم که با ارایه لایحه‌ای فوری در این زمینه و رایزنی با سایر نهادها و مؤسسات ذیصلاح به‌ویژه آستان مقدس حضرت رضا(ع) و در صورت امکان جلب همکاری آنان، گامی هرچند کوچک در این زمینه برداریم.

ناطق پیش از دستور نود و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تبریک به منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به‌‎ویژه منتخبین مشهد و آرزوی توفیق روزافزون برای آنان در سنگر قانونگذاری، گفت: از همکاران خودم می‌خواهم انتخاب رییس و نایب رییس مجلس شورای اسلامی از خطه خراسان را فرصت مغتنمی برای سرعت گرفتن توسعه متوازن بدانند و در فرصت باقی مانده و حداکثر تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا پایان دوره کاری بر صفحات کارنامه موفق خود بیافزایند.

اهم مصوبات نود و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد

1) تصویب آیین‌نامه کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری مشهد

آیین‌نامه کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری مشهد با رعایت بندهای زیر مورد تصویب قرار گرفت.

۱- شهرداری مشهد مکلف است، به منظور وحدت‌رویه و شفاف‌سازی، ملاک‌های تصمیم‌گیری و نحوه اقدام کمیته‌های فنی و شهرسازی را متناسب با شرایط هریک از مناطق شهرداری با تأیید کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه تهیه کرده و توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به مناطق ابلاغ و در سیستم یکپارچه شهرسازی و سامانه فاش بارگذاری کند. 

۲- همچنین به منظور نظارت و ارزیابی، شهرداری مشهد باید تمامی فرآیندهای مربوط به کمیته فنی و شهرسازی را به صورت تمام الکترونیک و با قابلیت گزارش‌گیری آنی از تمامی سطوح، در سیستم یکپارچه شهرسازی حداکثر ظرف مدت یک ماه پیاده کند. پس از گذشت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه کلیه تصمیم‌گیری‌های کمیته فنی و شهرسازی مناطق خارج از بستر پیاده شده در سیستم یکپارچه شهرسازی ممنوع خواهد بود.

۳- تشکیل کلیه هیات‌ها، کارگروه‌ها و کمیته‌ها در مناطق مختلف شهرداری با شرح وظایف مشابه در خارج از فرایند کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق و اتخاذ تصمیم توسط آن‌ها، از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه ممنوع بوده و مصوبات آن‌ها به هیچ وجه قابل استناد نیست.

۴- شهرداری مشهد مکلف است، گزارش اجرای این مصوبه را در فواصل زمانی ۶ ماهه، به شورای اسلامی شهر ارایه کند.

۲) تصویب لایحه آسفالت معابر خاکی سطح شهر مشهد

بر این اساس شهرداری مشهد مکلف است نسبت به انجام عملیات خاکبرداری، احداث کانیو، جدول، زیرسازی و آسفالت کلیه معابر خاکی دارای طرح تفصیلی مصوب و بدون طرح تفصیلی تا پایان سال ۱۳۹۹ در سطح شهر مشهد با رعایت بندهای‌ ذیل اقدام کند:

۱- شهرداری مشهد باید در تمام مناطقی که دارای طرح تفصیلی هستند، انجام عملیات خاکبرداری، احداث کانیو، جدول، زیرسازی و آسفالت کلیه معابر خاکی را طبق اولویت بندی انجام دهد.

۲- به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در صورتی که معبری دارای طرح تفصیلی مصوب بوده ولی در اولویت اجرا قرار نداشته باشد، درصورت تقاضای شهروندان نسبت به اجرای عملیات عمرانی فوق الذکر، بدون رعایت اولویت بندی اقدام کند.

۳- اجرای عملیات آماده سازی در معابری که دارای طرح تفصیلی مصوب نباشد و بافت مسکونی پیرامون آن بیشتر از ۵۰ درصد شکل گرفته و معابر در محل شکل گرفته است، منوط به درخواست مالکین یا متصرفین و تایید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کمیته نظارتی مربوطه در شورای اسلامی شهر، معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک، معاونت شهرسازی و معماری، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شهرداری منطقه باشد.

۴- آماده سازی معابر موجود در محدوده اراضی مشمول تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها، به تناسب مالکیت قطعات خالص به عهده مالک ملک است.

۵- تکلیف شهرداری در اجرای عملیات عمرانی موضوع بند ۳ و۴ این مصوبه، در راستای بند ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری و سیاست‌های کلان مدیریت شهری مبنی بر مراقبت در امور بهداشت ساکنین شهر بوده و این امر هیچ گونه حق و ادعایی برای مالکین ایجاد نخواهد کرد. شهرداری مکلف است پیش بینی های لازم در خصوص تضمین حقوق عمومی و جلوگیری از تضییع آن را به عمل آورد.

۶- به شهرداری اجازه داده می‌شود، در صورت تقاضای مالک یا متصرف برای انجام عملیات عمرانی و عدم پرداخت نقدی سهم مشارکت، مطالبات شهرداری را در پرونده ملک ثبت و در زمان هرگونه پاسخگویی به نرخ روز محاسبه و دریافت کند.

۷-کلیه توافقات منعقده قبلی بین شهرداری و مالکین در خصوص آماده سازی به قوت خود باقی است.

3) تصویب لایحه صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک

اعضای شورای شهر مشهد با این مصوبه به سازمان مدیریت پسماند اجازه داده دادند، نسبت به صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک در سطح کل شهر مشهد با دریافت تعرفه بهای خدمات صدور مجوز (شش ماهه اول بهره‌برداری به میزان ۱۰ درصد و سپس تا پایان مهلت مجوز به میزان ۱۵ درصد از قیمت روز زباله خشک جمع‌آوری شده توسط مجری) مطابق آیین‌نامه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک اقدام کند.

انتخاب مجری یا مجریان با انتشار فراخوان عمومی و پس از بررسی و تأیید در کمیته توانسنجی مندرج در آیین‌نامه مذکور صورت خواهد پذیرفت. مدت اولیه مجوز ۳ ساله و در صورت وجود شرایط روز و ضوابط مربوطه قابل تمدید خواهد بود.

همچنین مطابق برآورد انجام شده در کمیته تعیین درصد پایه، حداقل قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان ۳۵ درصد قیمت روز پسماند خشک تعیین می‌شود. سازمان مدیریت پسماند می‌تواند با توجه به شرایط بازار و تغییرات قیمت زباله خشک، پس از تصویب کمیته مذکور و مطابق آیین‌نامه، نسبت به اصلاح درصد پایه اقدام کند؛ کمیته نرخ‌گذاری مندرج در آیین‌نامه هم می‌تواند نسبت به تعیین قیمت روز زباله خشک جمع‌آوری شده در بازه‌های زمانی مشخص اقدام نماید. این قیمت مبنای محاسبه در نرم‌افزار مجریان خواهد بود.

بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، اقدامات لازم به منظور فراهم آوردن امکان دسترسی شهروندان به خدمات هوشمندجمع آوری پسماند خشک از طریق درگاه و اپلیکیشن شهرمن و ترغیب شهروندان در استفاده از این درگاه را به عمل آورد.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد محیط زیست مدیریت شهری شورای شهر مشهد حیدری رمارم شهرداری مشهد مکلف فنی و شهرسازی مناطق رئیس شورای شهر مشهد مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی شهر دارای طرح تفصیلی شوراهای اسلامی مناطق شهرداری مدیریت شهری عنوان یک شهر مشهد کلان شهرها پسماند خشک آیین نامه تا پایان جمع آوری کمیته ها کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت

ایسنا/البرز رئیس شورای اسلامی مشکین دشت گفت: شوراهای اسلامی نهاد یاری رسان ارگان‌های دولتی و منتقل کننده مدیریت به مردم و موثر در رفع تبعیض ها هستند.

فرامرز فرمانی روز پنج شنبه ششم اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حالی که  امروز ششمین دوره از تشکیل شورا را پشت سر می‌گذرانیم، قطعا نواقصی در کار وجود دارد ولی مزایایی که از بابت تشکیل شوراها برای مردم حاصل شده است بیشتر باید در نظر گرفته شود. شوراهای اسلامی در  مقوله‌ای‌هایی نظیر  پر کردن خلاء مدیریتی، انتقال مدیریت به مردم و اجرای سیاست‌های عدم تمرکز و نظارت اجتماعی بر کلیه نقاط کشور و کامل کردن نقش دستگاه‌های دولتی نقش‌های موثری را ایفا کرده اند.  

وی افزود: در حال حاضر شوراهای شهر به عنوان یک نهاد  کمک کننده در کار ارگان‌های دولتی هستند و از این جهت هدایت و رهبری امور منطقه‌ای و محلی  به نحو احسن به رغم کاستی‌هایی که وجود دارد  انجام شده است. از جمله موارد نقش موثر شوراها  آگاه نمودن مردم نسبت به مشکلات محلی و از همه مهمتر رفع تبعیض است.

فرمانی ادامه داد: در حالی‌که ممکن است با نگاه ارگان‌های دولتی  بسیاری از منابع با جهت گیری خاصی تخصیص داده شود، اما با وجود شوراها این بستر فرام شده که با رفع تبعیض ها اختصاص منابع  به مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار گیرند.

 وی افزود: در مورد فسادهایی که  اتفاق افتاده است در حال حاضر شناخت از کار شورها نسبت به آنچه که در ابتدای تشکیل شوراها بوده افزایش یافته،  اما اگر نظارت‌ها به صورت کلی‌تری انجام می‌شد شاید امروز  مشکلاتی را در زمینه و  مقوله‌های ناشی از فساد کمتر شاهد بودیم. اگرچه رسیدن این خطاها به صفر ممکن است دور از انتظار باشد اما قطع به یقین خیلی کمتر از این می‌تواند باشد.

وی با اشاره به ضرورت پیوستگی در امور شهری گفت: متاسفانه امور شهری از پیوستگی لازم برخوردار نیست و  علی رغم نمادهای قدرتی و اختیاراتی که در بستر شورا وجود دارد، اما بسیاری از ادارات  مستقل عمل کرده و این یکی از نقاط ضعفی است که شاید با اطلاع رسانی و پوشش‌های خبری، به پیوستار منظمی دست پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی مشکین دشت بیان کرد:  اصحاب رسانه به عنوان دیده بانانان این مرز و بوم و چشم‌های نظارتی بوده و  باعث انتقال اخبار و مشکلات از مردم به مسئولین و اقدامات انجام شده از مسوولین به مردم  هستند.

رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند

در ادامه این مراسم علی سلگی شهردارمشکین دشت گفت: نقش رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران پل ارتباطی هستند  که می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد و رسانه به مردم می‌آموزد که چگونه از حقوق شهروندی شأن دفاع کنند. اصحاب رسانه با معرفی اقدامات مثبت مسئولین وظیفه امید آفرینی در بین مردم دارند و این امر سبب پایبندی مردم به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی افزود: نقش رسانه یک نقش تسهیل کننده چه در سطح جامعه و چه در سطح مدیریت کلان و شهری است و باعث تغییر و دگرگونی در زمینه‌های مختلف می‌شوند و نباید این نقش را نادیده گرفت. لذا  شهرداری پذیرای انتقادات اصحاب رسانه است تا بتواند در راستای توسعه پایدار شهری و تمام زمینه‌های فرهنگی، عمرانی که باعث ارتقاء و پویایی زندگی شهری از این نقش استفاده کند.

سلگی ادامه داد: علاوه بر این موضوع مشارکت مردمی در همه زمینه‌ها طبق گفته مقام معظم رهبری باید تسری‌ پیدا کند. چرا که مشارکت مردم در  پیشرفت شهرهای توسعه یافته  دنیا بسیار نقش موثری داشته و استفاده از ایده پردازی و افکار نخبگان می‌تواند پروژه‌های شهرداری را  بومی سازی کند.  

وی در خصوص عملکرد ۹۰ خدمت در  ۹۰ روز در مشکین دشت گفت:  درخصوص استقبال از بهار اقدامات خوبی درخصوص نیازهای اولیه شهر انجام شد و کاشت گل و گیاه، ترمیم جداول شکسته و روکش و آسفالت معابر بوده است. این ۹۰ روز خدمت مستلزم این بود که طی  یک سال باید اتفاق  می‌افتد با توجه به  ابعادی و حجم کاری وجود داشت اما  به صورت جهادی و شبانه روزی محقق شد. امیدواریم در کنار پروژه‌های دیگر  نیازهای اولیه شهر به شکل بهتری محقق شود.

ژوی ادامه داد: تکمیل و بهسازی جاده سلامت و نیز تراش و روکش و بهسازی ۳۰ هزار مترمربع بلوار امام خمینی مشکین دشت هم انجام شده است. در مورد پیاده محوری و جاده سلامت هم نیاز است با توجه به دغدغه زندگی شهری اقداماتی را محقق کنیم که در بحث سلامت افراد ورود بیشتری اتفاق بیافتد.

وی درخصوص کنترل ساخت‌های غیرمجاز بیان کرد: این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران و دست اندرکاران شهری  وخط قرمز شهرداری است و  تلاشمان در این راستا است، اما  مناسب بودن قیمت زمین باعث جمعیت پذیری ساخت و ساز در این منطقه شده است.

وی بیان کرد: وقتی ابتدا جمعیت وارد این منطقه شده و بعد زیرساخت تامین شده مشکلاتی از این دست به وجود می‌آید. اما شهربان‌ها در حال فعالیت هستند و تا حد توان کنترل سد معبرها و ساخت و سازها را برعهده دارند. تلاش شهرداری هم بر این راستا است که این وضعیت کنترل و ساماندهی بیشتری پیدا کند.

وی گفت: یکی از پروژه‌های امسال شهرداری پایانه کریم آباد است که جزو مناطق کم برخوردار مشکین دشت بوده و هدف  از آن ساماندهی و تسهیل در عبور و مرور از این پایانه خواهد بود و به زودی افتتاح خواهد شد.

سلگی اظهار کرد: امیدواریم هر سال شاهد افتتاح چند پروژه باشیم. زمینی هست برای ساخت درمانگاه در نظر گرفته شده و در حال حاضر سازه اسکلت انجام شده است. صورتجلسه‌های تنظیم شده که مقرر شده پس از تحویل صورتجلسه در  ۱۸ ماه کار سازه را به اتمام رسانده و تجهیز و بهره برداری آغاز شود تا با ساخت این درمانگاه سرانه بهداشتی در مسکین دشت افزایش یابد.

وی در مورد افزایش فضای سبز گفت: در تبدیل فضاهای بلااستفاده و خاکی به پارک‌ها اقداماتی صورت گرفته و پارک ابراهیم آباد نمونه این امر  است. در حاشیه ابراهیم آباد  ۵۰۰۰ مترمربع به احداث این پارک اختصاص یافته وظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد. برای کتابخانه بعثت هم اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان دیده شده که جزو پروژه‌های امسال است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد