Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: ایران برای توسعه صلح، ثبات و امنیت در افغانستان همواره در کنار دولت و ملت این کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی  امروز در تماس تلفنی با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری وی در این کشور و ابراز خرسندی از توافق به‌وجود آمده میان گروه‌های سیاسی در افغانستان، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه ارکان دولت و شورای عالی مصالحه، شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در این کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات و موفقیت‌های کشورمان در مبارزه با کرونا و ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی به مهاجرین افغانی، اظهار کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نسبت به برادران افغانی در مسیر مبارزه با کرونا با همین روند ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط و همکاری‌های برادرانه و دوستانه با همه همسایگان به‌ویژه افغانستان است، گفت: گسترش ثبات و امنیت در افغانستان را در راستای توسعه ثبات و امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم اختلافات گروه‌ها از طریق مذاکره در چارچوب اصول حل و فصل می‌شود و در این مسیر همواره در کنار دولت و ملت افغانستان هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه روابط دوجانبه ایران و افغانستان در مسیر پیشرفت قرار دارد، اظهار کرد: باید برای تسریع در اجرای توافقات و پروژه‌های فی مابین از جمله راه آهن خواف-هرات به عنوان یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی میان دو کشور تلاش کنیم.

وی افزود: تکمیل و راه اندازی پروژه راه آهن چابهار به زاهدان در یکسال پیش رو می‌تواند تحول مثبتی در توسعه حمل و نقل و جابه جایی کالا در منطقه به‌وجود آورد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این گفتگوی تلفنی با آرزوی سلامتی و توفیق دولت و ملت ایران در مقابله با بیماری کرونا، کمک‌ها و ارائه خدمات درمانی به مهاجرین افغانستانی در ایران را بسیار ارزشمند دانست و از دولت و ملت ایران تقدیر کرد.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه، خواستار حمایت کشورمان از روند صلح و گفتگو در افغانستان شد.

وی همچنین با اشاره به روابط روبه توسعه ایران و افغانستان در بخش‌های مختلف ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های فی مابین باشیم.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: اشرف غنی حسن روحانی رئیس جمهور ثبات و امنیت رئیس جمهور دولت و ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کد خبر 845303 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری نشان داده است
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود