Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم ،گفت: عمده این تجهیزات در حال حاضر در کشور تولید می‌شود و حتی به فکر صادرات این محصولات هستیم.

قاسم جان بابایی در جلسه امروز (12 خرداد) ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه با اشاره به استمرار کرونا در کشور گفت: خوشبختانه در برخی استانها از همان روزهای ابتدایی شاهد مدیریت خوب این بیماری بودیم و هیچگاه وضعیت بیماری در این استانها به حد بحران نرسید که کرمانشاه هم یکی از این استانهای موفق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزیابی وضعیت کرونا در کشور و استانهای مختلف با میزان مرگ و میر قربانیان این بیماری صورت می گیرد، گفت: در همین راستا تمام تلاش ما این است که تا حد امکان آمار مرگ و میر بیماری را پایین بیاوریم.

جان بابایی خاطرنشان کرد: در همین راستا بحث غربالگری بیماران کرونایی در دستورکار قرار گرفت تا پیش از آنکه وضعیت این افراد به حد بحرانی برسد و یا افراد دیگر را آلوده کنند، شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گیرند.

وی افزود: زمانی این اقدام ارزشمند نتیجه‌بخش خواهد بود که افراد شناسایی شده ایزوله شوند، وگرنه انجام این کار بجز هزینه مضاعف سودی برای کشور نخواهد داشت.

جان بابایی تصریح کرد: در همین راستا بحث نقاهتگاه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد و باید در استان کرمانشاه نیز مانند برخی استانهای دیگر امکانات رفاهی نقاهتگاه‌ها ارتقا داده شود.

وی افزود: عدم استقبال از نقاهتگاه‌ها به دلیل کمبود امکانات رفاهی است و زمانی می‌توان انتظار داشت افراد به این مراکز مراجعه داشته باشند که امکانات رفاهی برای آنها فراهم شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه نگرانی بابت تجهیزات درمانی و حفاظتی کرونا در کشور وجود ندارد، گفت: خوشبختانه عمده این تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود و  کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: بعضا در برخی اقلام درمانی و محافظتی از سوی شرکت های تولید کننده هم درخواست صادرات داریم و ما هم مشخص کردیم که چه مقدار نیاز داخلی داریم و چه میزان می توانند صادرات انجام دهند.

جان بابایی تصریح کرد: در بحث کیت های تشخیصی هم نگرانی جدی وجود ندارد و بخشی از این کیت ها داخل کشور تولید شده و بخشی هم وارد می شود.

وی با اشاره به ارتقا فعالیت های تشخیصی در بحث کرونا گفت: در روزهای اول تنها یک آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فعال بود و در حال حاضر تعداد این مراکز به 150 مورد رسیده است.

جان بابایی با اشاره به پایین بودن آمار مرگ و میر مبتلایان کرونای بالای 70 سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی، گفت: علت این امر بحث نگهداری از سالمندان در خانه است، چرا که عمده مرگ و میر این افراد در آمریکا و اروپا مربوطه به آسایشگاه های سالمندان است. در واقع کرونا به ما یاد داد فرهنگ احترام به سالمندان و نگهداری از آنها در آغوش خانواده باید با جدیت بیشتری حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس كرمانشاه منطقه کرمانشاه استانی اجتماعی معاون وزیر بهداشت دکتر جان بابایی کرونا در کشور جان بابایی کشور تولید مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل نیرو‌های حفاظتی و جنگلبانان برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰۰۰ واحد گشت خودرویی، موتوری و پیاده مسئولیت حراست و پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی را برعهده دارند.
او افزود: خط ارتباطی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ بصورت شبانه روزی پاسخگوی دریافت گزارشات مردمی است و دوستداران منابع طبیعی هرگونه آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی از سوی افراد سودجو را می‌توانند به این سامانه اعلام نمایند.

ملکی آهنگران با بیان اینکه برخی افراد فرصت طلب از تعطیلات نوروزی استفاده کرده و به تخریب و تصرف منابع طبیعی دست می‌زنند هشدار داد: با هماهنگی انجام شده با مقامات قضایی با متصرفان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب در ایام تعطیلات نوروزی بشدت برخورد شده و این دسته افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. او به مردم توصیه کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و حضور احتمالی مردم در طبیعت، از هرگونه آتش افروزی و روشن کردن آتش در جنگل و مراتع جداً خودداری نمایند تا با مشارکت مردم و همیاران و دوستداران طبیعت شاهد شکوفایی ایرانی سرسبز و قوی باشیم.
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به مردم توصیه کرد: هنگام تردد در جاده‌ها از پرتاب کردن فیلتر سیگار، انداختن بطری، شیشه و قوطی فلزی در حاشیه جاده‌ها خودداری نمایند، زیرا این اشیاء علاوه بر تخریب طبیعت و منابع طبیعی سبب حریق در جنگل‌ها و مراتع می‌شود.
او درجلسه شورای برنامه ریزی وهماهنگی یگان حفاظت به تمهیدات پیش بینی شده برای روز طبیعت درسطح کشور اشاره کرد و گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن گشت زنی در سطح عرصه‌های ملی با اقدامات به موقع از هر گونه سوء استفاده افراد فرصت طلب به این عرصه‌ها جلوگیری کرده است.
سرهنگ ملکی گفت: هدف از آمادگی و گشت زنی مداوم اکیپ‌های حفاظت منابع طبیعی در روز سیزده بدر سالجاری را پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین جلوگیری، کنترل و اطفاء حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل نیرو‌های حفاظتی و جنگلبانان برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی
  • همسایه ایران تولیدکننده عمده «شیشه» شد!
  • کشور همسایه ایران تولیدکننده عمده «شیشه» شد
  • اعلام آماده باش سراسری در این استان | شهروندان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند
  • فوری | اعلام آماده باش سراسری در این استان | شهروندان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند
  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • افغانستان تولیدکننده عمده «شیشه»
  • قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش داشته است؟ | افغانستان تولیدکننده عمده شیشه
  • افغانستان تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • کسری بودجه، هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را سردرگم کرد