Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احسان آنقی از شگرد جدید کلاهبرداران با دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرام و درخواست مالی از دنبال کننده‌ها خبر داد.

سرهنگ آنقی افزود: با توجه به فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از دی‌ماه سال ۹۸، زمینه برداشت غیرمجاز و هک حساب کاربری افراد کاهش چشمگیری داشته و کلاهبرداران سایبری با شگردهای مجرمانه جدیدی در زمینه کلاهبرداری از افراد برنامه ریزی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی اضافه کرد: در پایش‌های اخیر در فضای مجازی، در برخی موارد، مجرمان سایبری پس از دسترسی غیرمجاز به اینستاگرام و هک کردن اکانت افراد با دنبال کننده‌های آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با طرح این موضوع که نیاز مبرم به پول دارد، از آن‌ها تقاضای وجه نقد می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: دسترسی به رمز عبور اکانت اینستاگرام شما به معنای افشای بخش مهمی از اطلاعات حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه شما بوده، به همین دلیل انتخاب یک رمز عبور صحیح و با امنیت بالا بسیار مهم است تا هکرها یا افراد سودجو دسترسی مستقیمی به اکانت شما نداشته باشند.

وی ادامه داد: کاربران زیادی در هنگام انتخاب یک رمز عبور از اطلاعات شخصیتی خود استفاده می‌کنند که ردیابی یا حدس زدن این اطلاعات توسط هکرها و حتی افراد عادی بسیار آسان است بنابراین ضروری است که در انتخاب یک رمز عبور قوی به شاخصه هایی، چون استفاده از حداقل ۸ حرف یا بیشتر، حروف بزرگ و کوچک و اعداد و علامت‌ها استفاده شود.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی دقت داشته باشند با توجه به شخصیت و موقعیت اجتماعی و مالی آن‌ها ممکن است افرادی با سوءاستفاده از نام و هویت جعلی شما و با راه‌اندازی صفحات مشابه یا دسترسی غیرمجاز، اقدام به کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند، در این خصوص با ارتقای امنیت شبکه‌های اجتماعی خود همچون فعال‌سازی رمز دوم در حریم خصوصی از این‌گونه کلاه‌برداری‌ها پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاربران خواست در فضای مجازی به هویت‌های کاذب اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو با هویت‌های جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند. کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس باما اعلام کنند.

کد خبر 516999 برچسب‌ها استان مرکزی پلیس فتا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی پلیس فتا فضای مجازی رمز عبور پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال به Wifi ناشناس خطری بالقوه برای مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن منصوری گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به این پلیس با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی افزایش می‌یابد، بیان داشت: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام کرده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به منظور برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌باشد که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافر خانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیداً خودداری نمایند و در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی در این خصوص و یا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه روز می‌توانند با برقراری تماس با سر شماره ۰۹۶۳۸۰ از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره مند شوند.

کد خبر 6057913

دیگر خبرها

  • پلیس : به هر وای فای رایگانی وصل نشوید
  • هشدار پلیس فتا: مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • هشدار؛ در ایام عید به وایفای‌های (WiFi) رایگان متصل نشوید
  • هشدار ؛ در ایام عید به وایفای‌های (WiFi) رایگان متصل نشوید
  • اتصال به وای‌فای ناشناس خطری بالقوه برای مسافران نوروزی
  • مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • هشدار‌های ساده، اما مهم آتش‌نشانی برای سفر‌های نوروزی/ مراقب گازگرفتگی باشید
  • اتصال به وای‌فای ناشناس خطری جدی برای مسافران نوروزی
  • مراقب اتصال به Wifi ناشناس باشید
  • اتصال به Wifi ناشناس خطری بالقوه برای مسافران نوروزی