Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@08:57:23 GMT

ترامپ ممنوعیت مصرف هیدروکسی کلروکین را نقض کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۰۴۱

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، ترامپ مدعی است که این دارو احتمالا در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا موثر است هر چند که شواهد علمی استفاده از این دارو را تایید نکرده است.

تحقیقات علمی که چندان گسترده و جدی نیست نشان داده است که هیدروکسی کلروکین آسیبی ندارد و می تواند در پیشگیری و درمان کووید-۱۹ موثر باشد اما مطالعات بیشتری نشان داده که مصرف این دارو عوارضی جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت آزمایش بالینی داروی هیدروکسی‌کلروکین از خانواده کلروکین را روی بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانسی خبری با اشاره به کارآزمایی بالینی چهار دارو برای درمان کووید-۱۹ گفت که این سازمان استفاده از داروی ضد مالاریای هیدروکسی‌کلروکین را در این آزمایش‌ها متوقف کرده است.

برزیل در بین کشورهای آمریکای لاتین بدترین وضعیت را از نظر ابتلای به کووید-۱۹ دارد و تعداد مبتلایان آن همچنان رو به افزایش است.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا سفر از این کشور را به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در آمریکا منع کرده است.

روز یکشنبه کاخ سفید در بیانیه ای مشترک با دولت برزیل اعلام کرد که هزاران دوز از هیدروکسی کلروکین را به عنوان یک داروی پیشگیری کننده برای کادر بهداشتی در صف مقدم مقابله با کرونا در برزیل و درمان کسانی که ممکن است به ویروس مبتلا شده باشند، به این کشور ارسال کرده است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که یک هزار دستگاه دستگاه تنفس مصنوعی به برزیل ارسال کرده است.

ترامپ ماه می (اردیبهشت) به رغم هشدارهای کارشناسان دولتش درباره خودداری از مصرف هیدروکسی کلروکین به دلیل عوارض جانبی آن، اعلام کرد که در یک دوز دو هفته ای هیدروکسی کلروکین را برای  پیشگیری از ابتلا به کرونا مصرف کرده است.

کارشناسان بهداشتی هشدار دادند مصرف این دارو از سوی رئیس جمهوری می تواند دیگران را تشویق کند که بدون توجه به توصیه پزشکان این دارو را استفاده کنند.

ترامپ به دنبال آزمایش مثبت دو نفر از کارکنان کاخ سفید تصمیم به مصرف هیدروکسی کلروکین گرفت.

نشریه هیل به تازگی گزارش داد: چندین بیمارستان‌ آمریکا استفاده از هیدروکسی کلروکین را که برای معالجه موارد حاد ابتلا به ویروس کرونا تصویب شده است، متوقف کرده‌اند. زیرا مطالعات اخیر عوارض مخرب آن بر سلامتی و مزایای محدود آن را اثبات کرده است.  

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که چندین بیمارستان در آمریکا تایید کرده‌اند که تجویز این دارو را برای بیماران کووید- ۱۹ متوقف کرده‌اند و سفارشات این دارو از اوج خود در اواخر ماه مارس (اسفند- فروردین) کاهش یافته است.  

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین نه تنها موجب بهبود بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ را نیز افزایش می‌دهد.

در برزیل به دلیل سیاست های ضد کرونایی رئیس جمهوری این کشور که به «ترامپ برزیل» مشهور است شمار مبتلایان با گذشته از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشته است. تاکنون ۲۹,۳۴۱ نفر در این کشور جان باخته اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هیدروکسی کلروکین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ توصیه‌ دارویی ضروری به مسافران نوروزی

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن سفری ایمن و به دور از بیماری، رعایت توصیه‌های مرتبط با مصرف داروهاست که مسافران نوروزی باید به آن‌ توجه ویژه داشته باشند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اگر در تعطیلات نوروزی پیش‌رو قصد سفر به شهرهای دیگر را دارید؛ اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید؛ حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده‌تان در سفر است. بسیاری از افراد دچار بیماری‌های مزمن هستند که نیاز به مصرف دارو دارند یا کودکان را نیز همراه با خود به سفر می‌برند به همین دلیل رعایت نکات مرتبط با همراه داشتن و مصرف داروها در طول ایام تعطیلات، ضروری است. در ادامه به چند توصیه دارویی در سفرهای نوروزی پرداخته‌ایم:

داروهای خود را به اندازه طول سفر همراه داشته باشید

در طی سفر داروهای خود را همراه داشته باشید که تا زمان پیدا کردن داروخانه در مقصد برای تهیه دارو دچار مشکل نشوید.

جعبه کمک‌‌های اولیه را همراه داشته باشید

همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه خصوصاً در مورد خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، همچنین همراه داشتن پوشک، شیر خشک شیرخوار، تب سنج، داروهای بدون نسخه مانند شربت تب بُر، شربت سرماخوردگی، قطره و یا شربت مولتی ویتامین و آهن، پماد سوختگی، پنبه، گاز استریل و دیگر داروهایی که کودک در حال مصرف است در طی سفر ضروری است.

داروها را در خودرو نگه ندارید!

نحوه مصرف و نگهداری داروها را هنگام تحویل گرفتن از داروخانه بپرسید.

هیچگاه داروهای خود را در اتومبیلی که زیر نور آفتاب پارک شده و یا در شیشه عقب اتومبیل (حتی در هوای سرد) قرار ندهید. داروهای یخچالی را همراه با پَک یخ و یا در داخل ظروفی که دارو را خنک نگه می‌دارند حمل کنید.

افزایش مسمومیت با شوینده‌های خانگی/ خطرات استفاده نادرست از پاک‌‎کننده‌ها
توصیه‌های دارویی به بیماران دیابتی و فشار خونی

در خصوص بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند فراهم کردن انسولین و داروهای مصرفی و یا سرنگ برای تمام مدت سفر، همراه داشتن دستگاه کنترل قند خون، همراه داشتن چند حبه قند، نبات، بیسکویت و آبمیوه برای درمان کاهش احتمالی قند خون، همراه داشتن میان وعده مناسب مانند میوه و ساندویچ کوچک ضروری است. 

درباره بیماران مبتلا به فشار خون بالا بهتر است دستگاه فشارسنج و داروهای مصرفی همراه بیمار باشد و از مصرف مواد غذایی حاوی نمک مانند آجیل و تنقلات و مواد غذایی پرچرب خودداری شود.

بدون مشورت پزشک دارو را قطع نکنید

بیماران نباید بدون مشورت پزشک داروساز یا معالجه خود اقدام به قطع دارو تغییر یا کاهش دوز مصرفی و یا تغییر زمان مصرف دارو کنند. رعایت نکردن این اصول می‌تواند منجر به عدم اثربخشی دارو عدم دستیابی به اثرات درمانی و بروز عوارض جانبی و تشدید بیماری شود.

داروهای ضدبارداری را خودسرانه مصرف نکنید

داروهای ضد بارداری مانند ال دی در بانوان فقط باید طبق دستور پزشک مصرف شود و برای قطع کردن خونریزی قاعدگی در دوران سفر یا ماه رمضان نباید خودسرانه مصرف شود؛ چرا که عوارض خطرناکی مانند اختلالات انعقادی، ایجاد لخته در عروق اندام‌های تحتانی و حتی عروق مغزی به دنبال خواهد داشت.

تاریخ انقضای داروها را بررسی کنید!

برای پیشگیری از عوارض، پیش از مصرف داروها تاریخ انقضای آن‌ها را چک کنید؛ تاریخ انقضا معمولاً به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها و در انتهای ورقه‌های آلومینیومی بسته‌بندی قرص‌ها و کپسول‌ها، روی شیشه آمپول و ویال‌های تزریقی و در انتهای تیوب پماد و کرم یا روی جعبه مقوایی آنها نوشته شده است.

قطره‌های چشمی که از باز شدن درب آن‌ها یک ماه گذشته دیگر استریل نیستند و باید دور ریخته شوند.

داروها را دور از دسترس اطفال قرار دهید

در طول سفر داروها را در جایی قرار دهید که دور از دسترس کودکان باشد؛ در صورتی که کودک شما دارویی را بلعید با مرکز اورژانس 115 تماس بگیرید یا او را به اولین مرکز درمانی منتقل کنید.

20 راهکار طلایی برای پیشگیری از مسمومیت‌ دارویی کودکان

محصولات شیمیایی، شوینده، نفت، بنزین، داروها خصوصاً شربت ترک اعتیاد متادون را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کنید. هیچگاه این فرآورده‌ها را در ظرف مواد خوراکی مانند بطری نوشابه نگهداری نکنید زیرا این عمل سبب خورده شدن اشتباهی مواد دارویی توسط کودکان یا سایر اعضای خانواده و بروز مسمومیت‌های شدید دارویی می‌شود.

نکاتی برای پیشگیری از حالت تهوع و گزش حشرات

چنانچه ضمن حرکت اتومبیل، قطار، کشتی و یا هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شوید می‌توانید با مشورت پزشک معالج یا داروساز قرص 50 میلی گرمی دیمن هیدرینات را نیم ساعت قبل از شروع سفر مصرف کنید البته در صورت باردار بودن یا قرار داشتن در دوران شیردهی باید این داروها را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید.

جهت پیشگیری از گزش حشرات در محیط‌های گرم و مرطوب، پشه بند، حشره کش‌های خانگی و یا پماد و اسپری دافع حشرات همراه داشته باشید البته مراقب مسمومیت کودکان با این مواد نیز باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکات مهم در مورد روزه‌داری بیماران دیابتی
  • علت نبود قرص وارفارین چیست؟
  • انواع بی‌خوابی با ۴ روش برای درمان
  • هشدار نسبت به قطع و تغییر دُز خودسرانه دارو در رمضان
  • ۹ توصیه‌ دارویی ضروری به مسافران نوروزی
  • آسیب‌های مصرف روزانه داروهای مسکن برای بدن
  • این افراد به هیچ وجه نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • ممنوعیت تعطیلی بخش‌های پزشکی در بیمارستان‌ها
  • چند نکته مهم برای بیمارانی که تمایل به روزه‌داری دارند
  • این گروه از افراد اصلا نباید از ژلوفن استفاده کنند