Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@10:14:11 GMT

در سال جهش تولید شاهد تحولات اساسی خواهیم بود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۰۴۶

در سال جهش تولید شاهد تحولات اساسی خواهیم بود

مدیر کل زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه ورامین گفت: ارتقای فعالیت های تربیتی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت و درمان و اشتغال مددجویان اولویت اصلی اداره کل زندان های استان تهران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران، «سید حشمت الله حیات الغیب» که به منظور بررسی وضعیت مددجویان و بازدید از پروژه‌های عمرانی در ندامتگاه ورامین حضور یافته بود، گفت: رسالت مجموعه سازمان زندان‌ها تربیت افراد بزهکار و مهیا نمودن بستری جهت بازگشت سازنده آنان به اجتماع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل زندان‌های استان تهران ادامه داد: ارتقای فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت و درمان و اشتغال مددجویان اولویت اصلی اداره کل زندان های استان تهران است و اجرای این امر تنها با صرف هزینه، وقت و استفاده از ابزار و دانش متخصصان، اقدامات تربیتی محقق خواهد شد.

حیات الغیب با تأکید بر ضرورت تلاش جهادگونه در زندان ها و رسیدن به اهداف متعالی سازمانی تصریح کرد: طی سال ۹۸ تحولات اساسی و بنیادین در سطوح اقدامات رفاهی، عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و اشتغال ایجاد گردیدکه نتیجه آن موجب دگرگونی مراکز تامینی و تربیتی استان  تهران در این بازه زمانی کوتاه شد.

مدیر کل زندان‌های استان تهران همچنین  ضمن اشاره به تأثیر باورهای دینی و عقیدتی در رشد فکری و اخلاقی زندانیان اظهار داشت: ایجاد محیط شاداب و زیباسازی اماکن موجب ارتقای انگیزه تربیتی و خودسازی در زندانیان می شود که بر اساس آن مسیر بازگشت سالم به جامعه روشن تر می‌ گردد.

حیات الغیب در ادامه از تلاش‌های شبانه روزی مدیر ندامتگاه ورامین و مجموعه پرسنل آن مرکز تشکر کرد و افزود: روند رو به رشد ندامتگاه ورامین سرعت بیشتری به خود گرفته و در سال جهش تولید شاهد جهش و تحولات اساسی در تمام مراکز و زندان های استان تهران خواهیم بود.

در ادامه بازدید مدیر کل به همراه رستمی معاون اداری مالی زندان‌های استان تهران از پروژه‌های در حال تکمیل مجتمع سالن‌های ملاقات و انتظار مراجعین، هواخوری و آمفی تئاتر واحد فرهنگی بازدید نموده، ضمن دیدار با مددجویان اندرزگاه‌های مختلف و سربازان وظیفه با آنان گفتگو  و دستوراتی در خصوص رفع مشکلاتشان صادر کرد.

در این بازدید جمعی از مسئولین اداره کل زندانهای استان تهران نیز حضور داشتند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حیات الغیب زندان کل زندان های استان تهران ندامتگاه ورامین اداره کل زندان مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت ۱۷۴ مورد درخواست حقوقی و قضایی از نمازگزاران در میز خدمت نماز جمعه تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پاسخگویی به درخواست‌های مشروع و به حق مردم ازعمده‌ترین وظایف مسئولان قضایی استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان محسوب می‌شود و در همین راستا مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در تماس دائم با مردم است و بیش از سایر ادارات و برخی نهاد‌های قضایی، مشکلات قضایی مراجعه کنندگان را استماع و به افراد، نهاد‌ها و مراجع ذیربط انتقال می‌دهد در این اداره بیشترین درخواست‌های مردمی دیدار و ملاقات با ریاست قوه قضاییه و مسئولین عالی قضایی بوده است.

بسیاری از مردم که خواستار دیدار با شخص رئیس قوه، معاونان ومسئولان عالی رتبه هستند، به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه می‌کنند و خواسته‌های خود را با قضات مستقر و یا کارشناسان حقوقی مطرح کرده و بسیاری از آن خواسته‌ها را جهت ضبط مطالب، به رشته تحریر در می‌آورند.

برگزاری میز خدمت و جلسات ملاقات مردمی هر هفته و به طور منظم در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مجتمع‌های قضایی، دادگستری کل استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که غیر از کم کردن فاصله مردم با مسئولان قضایی به شهروندانی که مسافت طولانی با مراکز قضایی دارند، کمک می‌کند تا در این جلسات بتوانند مشکلات و دغدغه‌های خود را با مسئولان قضایی درمیان بگذارند.

گفتنی است که موارد مهم، قابل تأمل، چالشی و یا غامض به سمع و نظر مدیر کل ارتباطات مردمی یا استحضار رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه می‌رسد. وجود این نهاد به منظور استماع، دریافت اطلاعات و بررسی معضلات مردم و متقابلاً تلقین حس اعتماد و اطمینان به مراجعین که نهادی برای گوش سپردن و شنیدن سخنان و دردودل‌های مردم بوده فی نفسه ارزشمند است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۲ در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضاییه بیان کردند که نکته مهم مسئله برخورد با مراجعان است که این را هم ما قبل‌ها گفته‌ایم و یک جا‌هایی هم البتّه انجام گرفته؛ این خیلی تأثیر دارد؛ یعنی کسی که مراجعه میکند به دادگستری، اگر چنانچه با اخم آن کسی که به او مراجعه شده مواجه بشود، این دل‌شکسته از آنجا بیرون می‌آید، ولو حالا شما آن اخم را بکنید بعد هم به کارش رسیدگی کنید، این باز همان تأثیر سوء را دارد و فرق نمیکند؛ یعنی برخوردِ خوب [لازم است]. البتّه کار سختی است، بنده میدانم؛ یعنی مراجعات مردمی گاهی اوقات واقعاً انسان را خسته میکند؛ در نوع مواجهه و مراجعه، آدم خسته می‌شود، اعصاب انسان [به هم میریزد]لکن باید تحمّل کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای نیز همواره به مقامات و مسئولان دستگاه قضا در مرکز و استان‌ها تکلیف کرده که نسبت به برگزاری ملاقات‌های مستمر مردمی اهتمام داشته باشند و مسائل و مشکلات مراجعه کنندگانی که به دستگاه قضایی رجوع می‌کنند را بررسی و رسیدگی کنند، رئیس دستگاه قضا همچنین تاکید کرده است که تجربه نشان داده هر چقدر ارتباط ما با مردم صمیمی‌تر، آسان‌تر و نزدیک‌تر باشد، اول به نفع خود ما و بعد هم به نفع مردم است.

ملاقات‌های مردمی مقامات قضایی سراسر کشور

در همین رابطه سیدعلی اصغر رفاهی، مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در گفت‌‎وگو با میزان، درباره ملاقات‌های مردمی مقامات قضایی سراسر کشور در بهمن ماه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری تعداد ۲۴۳ هزار و ۸۶۰ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که تعداد ۲۰ هزارو ۹۵۱ مورد آن متعلق به روسای کل دادگستری استان‌ها و تعداد ۱۲ هزارو ۷۴۹ مورد متعلق به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بوده و بقیه موارد مربوط به ملاقات سایر مسئولان قضایی است.

وی افزود: استان فارس با ۲۵ هزار و ۷۶۳ مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده و رئیس کل دادگستری استان کردستان به همراه معاونانش با ۱ هزار و ۸۵۲ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است. همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان نیز به همراه معاونانش با ۱ هزارو ۱۳۸ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: اولویت موضوع درخواست‌های مردم در ملاقات‌های صورت گرفته در استان‌ها به ترتیب درخواست‌های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند (مراقبت) الکترونیکی، دعاوی خانوادگی (مطالبه مهریه، نفقه، طلاق به درخواست زوجه)، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و ...، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، تقاضای وقت رسیدگی و تدقیق در رسیدگی به پرونده‌ها و استماع مباحث طرفین، پیگیری پرونده، ارشاد و راهنمایی، عدم رضایت از عملکرد همکاران قضایی و اداری و وکلا و کارشناسان، اعسار و حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع موانع و مشکلات تولید بوده است.

اهم پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره اهم پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بهمن ماه سال جاری، گفت: در حوزه مدیریت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ۲۳۰ مورد تماس تلفنی پیگیری توسط مدیر کل، ۱۹۰ مورد تماس تلفنی پیگیری توسط دفتر مدیر کل، ۲۷۰ مورد پاسخگویی حضوری توسط دفتر مدیر کل، ۳۱۰ مورد وقت اخذ شده از مراجع قضایی برای ارباب رجوع، ۳۴۰ مورد پاسخگویی تلفنی توسط دفتر مدیر کل انجام شده است و در اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات ۸۵ مورد پیگیری تلفنی از مراجع مختلف قضایی، ۸ مورد پیگیری موارد خاص و مراجعین پرتکرار و ۹۷ مورد اطلاع رسانی به متقاضی صورت گرفته که در مجموع ۱ هزارو ۵۳۰ مورد است.

رفاهی درباره پیگیری مکاتبات توسط اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات بیان کرد: تعداد ۶۲۲ مورد نامه بابت پیگیری اول و ۶۶ مورد بابت پیگیری دوم به دادگستری‌های کل استان‌ها ارسال شده همچنین ۳۲۷ مورد نامه بابت پیگیری اول و ۸۳ مورد بابت پیگیری دوم به سایر مراجع قضایی ارسال شده است، استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، زنجان، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، همدان، یزد مکاتبه پیگیری دوم نداشته اند؛ و هیچ¬یک از نامه-های استان‌های ایلام، خراسان شمالی، زنجان، مرکزی در بهمن ماه منجر به پیگیری نشده و تمامی مکاتبات در زمان مقرر پاسخ داده شده است.

حضور مرتب و مؤثر معاونان دادگستری کل استان تهران و معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه

وی درادامه درباره حضور مرتب و مؤثر معاونان دادگستری کل استان تهران و معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده توسط مدیر کل ارتباطات مردمی با دادستان عمومی و انقلاب تهران روزانه احدی از معاونان از ساعت ۹ الی ۱۲ در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور می‌یابند.

همچنین در روز‌های زوج احدی از معاونان رئیس کل دادگستری کل استان تهران در اداره کل بطور مرتب حضور می‌یابند و فهرستی از مالباختگان تجمعات و پرونده‌های کثیرالشاکی از اداره ملاقات‌ها اخذ و با تعدادی از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این اداره کل مراجعه می‌کنند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۲ معاونان دادگستری کل استان تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه تعداد ۱۱۴ مورد تقاضای مردمی را دریافت و ارشاد کرده‌اند. معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه پاسخگوی تعداد ۱۵۴ مورد تقاضای مردمی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این ماه قضات مستقر در اداره پاسخگویی نیز به تعداد ۲ هزارو ۶۱ مورد درخواست‌های مردمی ارجاع شده رسیدگی کردند. همچنین توسط احد از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی نیز تعداد ۹۰۲ مورد ارشاد قضایی صورت پذیرفته است.

رفاهی درباره برپایی میز خدمت در نماز جمعه تهران بیان کرد: طبق دستور رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در راستای خدمت رسانی به نمازگزاران تهرانی از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ هر هفته با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه تهران میز خدمت دریافت تقاضا‌های مردمی به محضر ریاست قوه قضاییه در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) و یا در دانشگاه تهران تعبیه شده و هر هفته ۲ تا ۳ کارشناس از اداره کل در میز خدمت حاضر و به دریافت درخواست‌ها و ارشاد متقاضیان مشغول می‌شوند. درخواست‌های دریافت شده روز بعد کارشناسی و اقدام می‌شود و نتیجه از طریق پیامک به درخواست دهنده اطلاع رسانی می‌شود. تعداد درخواست‌های دریافتی در این ماه ۱۷۴ مورد بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشاهیر تهران
  • ۴۶۷ زندانی در کردستان مشمول ارفاقات قانونی شدند
  • تأمین کالا‌های اساسی متناسب با تحولات جهانی برنامه‌ریزی می‌شود
  • تامین کالا‌های اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی برنامه ریزی می‌شود
  • برنامه‌ریزی در تامین کالاهای اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی
  • برنامه‌ریزی تأمین کالاهای اساسی با توجه به تحولات جهانی
  • معلم چهار ساحتی در آزمون استخدامی اردیبهشت می‌خواهیم
  • دریافت ۱۷۴ مورد درخواست حقوقی و قضایی از نمازگزاران در میز خدمت نماز جمعه تهران
  • از «رمضانگرد»، «نقش نام» و «حجره» تا بازدید از خانۀ امین‌التجار
  • زائران در اولویت‌ اطلاع‌رسانی هواشناسی خراسان رضوی باشند