Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی گفت: صدا و سیمای مرکز فارس همزمان با سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب و قیام خونین ۱۵ خرداد ویژه برنامه های مختلفی برای بزرگداشت این رخداد های مهم تاریخی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید تقی سهرابی»، امروز (دوشنبه 12 خرداد) در جمع خبرنگاران پیرامون ویژه برنامه های سیمای فارس در سالروز رحلت امام (ره) گفت: صدا و سیمای مرکز فارس همزمان با سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب و قیام خونین 15 خرداد ویژه برنامه های مختلفی برای بزرگداشت این رخداد های مهم تاریخی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: ویژه برنامه های سالروز رحلت امام (ره) و 15 خرداد به همت رسانی ملی پخش خواهد شد و از این رو برنامه با عنوان «در سوگ یار» در ساعت 9 صبح 14 خرداد و «حماسه خونین» در ساعت 16 در روز 15 خرداد از سیمای مرکز فارس تهیه و به صورت زنده پخش خواهد شد.

رئیس رسانه ملی در فارس اضافه کرد: سیمای مرکز فارس هم بیش از 12 عنوان برنامه ویژه سالروز رحلت امام و بزرگداشت قیام 15 خرداد در نظر گرفته است که از جمله این برنامه ها می توان به  برنامه صبح گاهی «صبح پارسی» به صورت زنده اشاره کرد که این برنامه در این ایام به صورت ویژه  پخش خواهد شد.

وی افزود: برنامه «کاشانه مهر» هم به صورت زنده  با محوریت خانواده در این ایام پخش خواهدشد، این در حالی است که ویژه برنامه «نگاه روز» نیز  با حضور کارشناسان امر در این ایام به نقش امام در انقلاب می پردازد.

سهرابی تاکید کرد: از جمله ویژه برنامه هایی که همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) از صدای مرکز فارس پخش خواهد شد برنامه «در سوگ آفتاب» است این برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و به منظور ارائه الگویی مناسب از زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ایشان برای پخش از شبکه های سراسر کشور تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت سالروز خیام خونین 15 خرداد شامل بسته های صوتی از کلام امام (ره) پیرامون قیام ۱۵ خرداد، بسته های صوتی از کلام رهبر معظم انقلاب در مورد حماسه تاریخی ۱۵ خرداد، بسته های صوتی شنیدنی از شاهدان عینی در قیام ۱۵ خرداد، بسته روز شمار از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۱۸ فروردین ۴۳ که همزمان با دستگیری حضرت امام تا آزادی ایشان بوده، تدارک دیده شده است.

وی گفت: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز فارس نیز در طی این مدت نسبت به پوشش خبری و رسانه ای بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ارتحال بیانگذار انقلاب اسلامی می پردازد.

سهرابی در خصوص اقدامات این مرکز در فضای مجازی همزمان با سالروز رحلت امام(ره) و قیام 15 خرداد، اظهار کرد: این مرکز در فضای مجازی هم نسبت به تولید و انتشار بسته های مرتبط با خاطرات رحلت امام خمینی (ره)، عکس نگاشت با موضوع جایگاه و تاثیر قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری نهضت جهانی انقلاب اسلامی و پوشش خبری و رسانه ای بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ارتحال بیانگذار انقلاب اسلامی اقدام می کند.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتحال امام ارتحال امام ره صدا و سیمای مرکز فارس شیراز همزمان با سالروز رحلت صدا و سیمای مرکز فارس سالروز رحلت امام ویژه برنامه قیام ۱۵ خرداد پخش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵۶۵ کمک هزینه درمان به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد حسینیان، در تشریح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در منطقه ۹ کشوری شامل استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد، گفت: ۲۲۰ مدرسه با ۷۵۹ کلاس درس و زیربنایی به مساحت ۵۹ هزار مترمربع در ۴۹ شهرستان این استان‌ها احداث و تقدیم دانش‌آموزان مناطق محروم شده است.

وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین ۲۵ خانه بهداشت را در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد احداث کرده است.

به گفته معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد در سه حوزه جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی فعالیت‌های فراوان و گسترده‌ای را در سه استان مذکور عملیاتی کرده است.

وی در تشریح این اقدامات خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده و جوانی جمعیت و با هدف حمایت از فرزندآوری، ۹۲۵ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد صاحب فرزند چندقلو شده‌اند اهدا شده است.

حسینیان بیان کرد: همچنین ۵۳۲ خانواده دارای بیش از سه فرزند که جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، ضمن دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند.

معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد در توضیح اقدامات این بنیاد در حوزه سلامت نیز تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۴۲ زوج در استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: همچنین یک‌هزار و ۵۶۵ کمک هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در این استان‌ها پرداخت شده است.

حسینیان عنوان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از یک‌هزار و ۱۵۳ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت حمایت نموده و به ۴۱۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم ساکن در مناطق محروم این استان‌ها کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت کرده است.

معاون پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد، بر حمایت از جامعه توان‌یابان تاکید کرد و گفت: تا به امروز و در قالب پویش «مثبت حرکت» از یک‌هزار و ۲۶ معلول در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اهدای تجهیزات توان‌بخشی از جمله واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر حمایت شده است. همچنین مسکن ۴۵۵ معلول در این استان‌ها مناسب‌سازی شده است.

وی با اشاره به ساخت دو خوابگاه دانشجویی دخترانه در استان بوشهر اظهار کرد: خوابگاه علوم پزشکی در بوشهر با زیربنای ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع ظرفیت پذیرش ۲۲۰ دانشجو را دارد. خوابگاه دانشجویی دخترانه خلیج فارس بوشهر نیز در زیربنایی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده و امکان اسکان ۲۰۴ دانشجو را داراست.

معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: هزینه یک‌هزار و ۱۶۴ میلیارد ریالی ساخت این خوابگاه‌ها به طور کامل از منابع بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأمین شده است.

حسینیان خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به اقدامات و خدمات چندگانه خود در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی، استان‌های تحت پوشش را به ۹ گروه و منطقه تقسیم کرده است تا خدمات‌رسانی در هر منطقه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 6057501

دیگر خبرها

  • استقبال صداوسیمای اردبیل از بهار طبیعت با رایحه بهار قرآن
  • پرداخت ۱۵۶۵ کمک هزینه درمان به بیماران مبتلا به سرطان
  • ویژه برنامه‌های نوروزی صداوسیمای مرکز قزوین
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۷ اسفند
  • ساخت ۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران
  • آن چه مهم است قیام خالصانه برای خداست/انقلاب فکری؛ریشه هر انقلاب
  • تأکید مدیر کانون‌های خدمت رضوی پایتخت بر گسترش چهارشنبه‌های امام رضایی
  • ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو توسط بنیاد ۱۵ خرداد
  • پخش ویژه برنامه های سحر و افطار از صداو سیمای سمنان در ماه رمضان
  • ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو در غرب کشور