Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی و همکاری معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی؛ اجرای پروژه‌های عمرانی و بازسازی، تعمیر و مرمت گنجینه‌های هنر و معماری حرم مطهر رضوی در دوران تعطیلی حرم مطهر به دلیل شیوع ویروس کرونا با سرعت بیشتری انجام گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد زائران در فضای ملکوتی بارگاه منور رضوی، فرصت ارزشمندی فراهم شد تا زمینه احیاء، بازسازی و تعمیرات مورد نیاز صحن و سرای این بارگاه رضوی برای پذیرایی از زائران انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی فیضی گفت: همکاران ما در معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در زمینه مرمت، تعمیر، نصب و بازسازی و ضدعفونی اماکن متبرکه و بخش‌های مختلف دوشادوش همکاران سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر تمام همت خود را به کار گرفتند تا زیارت زائران و مجاوران تسهیل شود و به‌سازی حرم مطهر رضوی با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: به‌سازی، مرمت و پرداخت درب‌های نقره روضه منوره، مرمت و تعویض سنگ‌های شکسته و آسیب‌دیده در برخی رواق‌ها، مرمت کاشی‌کاری‌های روضه منوره، رواق‌های مبارکه دارالفیض، دارالشکر، دارالسیاده و حاتم خانی، مرمت خشت‌های طلای آسیب‌دیده ایوان‌های طلای آزادی و انقلاب اسلامی، مرمت آیینه‌های آسیب‌دیده در روضه منوره و رواق‌های مبارکه از جمله این امور به شمار می‌آید.

فیضی افزود: همچنین رنگ‌آمیزی ۳۶ لنگه درب در رواق‌های متبرکه دارالعزه، دارالسرور، دارالزهد، دارالذکر، شیخ بهایی و دارالعباده و نیز رنگ‌آمیزی بخشی از پله‌های کلیه رواق‌های متبرکه نیز در این ایام انجام پذیرفت.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: نصب لوسترهای جدید ایوان‌های طلای آزادی و انقلاب اسلامی، ساخت و نصب درب در رواق مبارکه توحیدخانی، پیاده‌سازی طرح توسعه و به‌سازی سیستم صوت، دوربین‌های مدار بسته و برق روضه منوره، رواق‌های مبارکه و انتقال فیبر نوری به روضه منوره جهت پخش مراسم غبارروبی و نصب سیستم دوم صوت روضه منوره رواق مبارکه دارالحفاظ از دیگر اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

فیضی تاکید کرد: تا پایان ریشه کن شدن ویروس کرونا روضه منوره، رواق‌ها، صحن‌ها و بست‌ها دائما در حال ضدعفونی است تا زمینه زیارتی سالم و آرام برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی فراهم شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازسازی معماری حرم رضوی دوران قرنطینه معاونت اماکن متبرکه اماکن متبرکه آستان قدس رضوی روضه منوره رواق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست مراکز مورد نیاز زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز + آدرس

هر ساله جمعیت زیادی از هم‌وطنانمان در آغاز سال نو و ایام نوروز راهی مشهد می‌شوند تا تعطیلات خود را در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سپری کنند، در این گزارش به لیست مراکز مورد نیاز زائران در اطراف حرم مطهر رضوی به همراه آدرس آنها اشاره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، در آستانه ورود گسترده زائران به مشهد با نزدیک شدن به آغاز سال نو، مراکز متفاوتی از جمله عرضه مواد غذایی، نانوایی‌های سیار، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌های عمومی و عرضه کالاهای اساسی که در اطراف حرم امام رضا (ع) فعالیت می‌کنند که در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم.

نانوایی‌های نزدیک حرم مطهر رضوی

نبش خیابان شهید شوشتری ۳

خیابان شهید شوشتری ۴ نبش شاهی ۶

خیابان وحدت ۲۱ نبش سالاری مقدم ۲

نبش خیابان شهید شوشتری ۱۱

خیابان شهید شوشتری ۳ نوروزی ۱

انتهای رهباغ حضرت زهرا (س)

خیابان وحدت، بین وحدت ۱۱و ۱۳

خیابان وحدت، بین وحدت ۱۵و ۱۷

بازار ارزاق نزدیک حرم مطهر رضوی

طبرسی ۱۹

نبش آستانه پرست ۵

آستانه پرست روبروی پارکینگ شماره ۴

نبش شیرازی ۵

تقاطع عیدگاه و حسنی کارگر (جنب بازار رضا)

تقاطع کاشانی و طبرسی، فروشگاه شهرما

نبش وحدت ۲۱، فروشگاه شهرما

جایگاه‌های عرضه مستقیم موظف هستند بنر عرضه اقلام اساسی به زائران با نرخ مصوب را نصب کنند تا برای زائران مشخص باشد.

پارکینگ‌های نزدیک حرم مطهر رضوی

پنجراه مجتمع عدالت

خیابان نواب صفوی ۱۲_ آرمان

خیابان نواب صفوی ۱۲_ حیات

خیابان نواب صفوی ۱۱_ عرفان

خیابان نواب صفوی ۴_ امین

خیابان نواب صفوی ابتدای بلوار شهید حسنی کارگر_ ضامن

پنجراه مجتمع ملل

نبش خیابان شهید شوشتری ۳

سرویس‌های بهداشتی نزدیک حرم مطهر رضوی

خیابان طبرسی ۲۹، بعد از آرمیتاژ

خیابان وحدت ۲۱، ابتدای سالاری مقدم

خیابان شوشتری ۳، ابتدای حاج نوروز

نبش چهارراه نواب

داخل حیات امام زاده گنبد خشتی

خیابان وحدت ۱۷ پارک سراج

خیابان وحدت ۳/۱ پارک میروحدت

انتهای رهباغ نعیم

کد خبر 737025

دیگر خبرها

  • صفه خوانی؛ سنتی ریشه‌دار از میراث و فرهنگ رضوی
  • باغ گلی به وسعت حرم منور رضوی
  • ​​​​​​​گلباران قدوم زائران نوروزی حرم مطهر رضوی با ۲۰۰ هزار شاخه گل
  • لیست مراکز مورد نیاز زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز + آدرس
  • استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه خدمت‌ به زائران
  • حرم مطهر رضوی با ۱۶ برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان
  • رواق امیرالمؤمنین(ع) اولین صحن دوسطحی حرم مطهر رضوی 
  • اعلام برنامه‌های ویژه تحویل سال نو در حرم رضوی
  • پخش ۴۵ ساعت برنامه رادیو و تلویزیونی در حرم مطهر رضوی
  • ضرورت تامین فضای مسقف زیارتی حرم مطهر رضوی