Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شهرام احمدی گفت: با ارتقای آموزش‌های زیست محیطی و تبیین ارزش‌های تالاب برای جوامع محلی، مردم برای حفظ و احیای تالاب‌ها ترغیب شده‌اند.

وی افزود: تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب‌های چغاخور و گندمان، افزایش نیرو‌های حفاظتی، ایجاد پاسگاه‌های محیط بانی، افزایش گشت، کنترل و نظارت، احداث ایستگاه پایش برخط برای تالاب چغاخور از دیگر اقدامات حفاظت محیط زیست در راستای احیای تالاب‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: با توجه به وجود شرایط مساعد در تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری، تخم‌گذاری و زادآوری برخی از پرندگان مهاجر در استان آغاز شده است.

وی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار قطعه، متشکل از ۶۰ گونه پرنده به تالاب‌های استان مهاجرت بهاره یا زمستانه دارند که از این تعداد بین ۴۰ تا ۵۰ هزار قطعه پرنده با توجه به شرایط خوب موجود زادآوری می‌کنند.

استان چهارمحال و بختیاری دارای شش تالاب مهم است که این تالاب‌ها به صورت زنجیروار از ضلع جنوبی بروجن، در امتداد کوه کلار به طرف غرب منطقه گسترده شده‌اند.

این مجموعه تالابی ،چهارمحال و بختیاری را به یکی از شاه راه‌های عبور پرندگان مهاجر و آبزی از کشور‌های اروپایی و روسیه و استان‌های شمالی کشورمان به سمت کشور‌های حوضه خلیج فارس تبدیل کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تالاب چهار محال و بختیاری چهارمحال و بختیاری حفاظت محیط زیست خلیج فارس چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه این تالاب را از معضلاتی دانست که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

او گفت: مسئولان باید با جرأت و شجاعت به این مسئله ورود کنند و راهکار‌های لازم در جهت حل آن را ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده‌ای را فراهم کرده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین تصریح کرد: رسوبات تالاب و همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی از دیگر معضلات کنونی تالاب است که باید راهکار‌های مناسب و کارشناسی در راستای حل آن صورت گیرد.

او با بیان اینکه لازم است دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب هر چه زودتر صادر شود، گفت: مشکلات شهرستان انزلی را باید اولویت بندی کرد و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، افزود: حفظ محیط زیست اعم از جنگل، ساحل، تالاب و ... همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضایی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ