Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:32:21 GMT

بیماران ام اس و چالش‌های پیش‌رو

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۰۸۴

بیماران ام اس و چالش‌های پیش‌رو

در این بیانیه که روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی ام اس(27 می) انتشار یافته، آمده است: شاید تا چند سال پیش نام بیماری ام اس به گوش کسی هم نخورده بود و در صورتی که شخصی به این بیماری مبتلا می شد خود فرد و همین طور نزدیکان و اطرافیان او با ترس و نگرانی زیادی با آن روبه رو می شدند.

«اگر چه امروزه می توانیم بگوییم بیشتر افراد جامعه نام این بیماری را شنیده و تا حدودی با علایم آن آشنا هستند و تقریبا هر خانواده بزرگ در بین اعضای دور یا نزدیک خود حداقل یک نفر را سراغ دارد که به این بیماری مبتلا ست با این وجود ترس ونگرانی نسبت به این بیماری همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که  وقتی یک اتفاق یا سانحه ای چه طبیعی باشد یابر اثر بیماری رخ دهد اولین سوالی که به ذهن انسان خطور می کند این است که چرا این اتفاق افتاد ودر مورد بیماری ام اس وچرایی آن  هم این سوال  مطرح است  که هنوز از نظر علمی جوابی برای آن وجود ندارد.»

در این بیانیه تصریح شده است:‌ گر چه داشتن سبک زندگی صحیح می تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری  کمک کندو فرد مبتلا به بیماری با رعایت نکاتی در زمینه های مختلف می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری نماید اما در این مجال قصد چرایی و روش های پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری را نداشته و تنها آنچه که مورد توجه و بررسی قرار می گیرد چالش ها و نیازهای افراد مبتلا به بیماری ام اس وخانواده های این افراد نسبت به جامعه و حاکمیت است که می توان از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

انجمن ام اس ایران در بیانیه خود افزود: به رغم اینکه از اسفند سال ۱۳۹۶ بیماری ام اس در زمره بیماری های خاص قرار گرفت و پس از آن وزارت بهداشت و درمان و سازمان های بیمه گر حمایت های خوبی را از نحوه دسترسی به خدمات اولیه و ضروری در حوزه های تشخیصی، درمانی، دارویی به عمل آوردند اما همچنان مشکلات زیادی در بخش های تشخیصی، درمانی، دارویی، فرهنگی و اجتماعی  غیره، پیش روی این بیماران  است.

«عدم ارائه اطلاعات کافی از سوی برخی از پزشکان به بیماران در هنگام تشخیص قطعی بیماری ام اس و اکتفا کردن به نوشتن دارو(عدم صرف وقت کافی نسبت به آگاه سازی بیماران مبتلا در خصوص این بیماری)، در دسترس نبودن داروخانه های خاص به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دوری راه و صرفا در مراکز استانی، نداشتن بیمه تکمیلی و قیمت بالای داروهای جانبی و مکمل ها، عدم اختصاص گیشه مخصوص داروهای بیماران خاص در برخی داروخانه های دولتی که موجب معطلی زیاد بیماران می شود، هزینه بالای خدمات توانبخشی(فیزیوتراپی، کاردرمانی، هیدروتراپی وغیره) و همچنین عدم پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی به طور کامل وهمچنین عدم پوشش بیمه ای ارائه خدمات در منزل، هزینه بسیار بالای لوازم بهداشتی و تجهیزات توانبخشی و حرکتی، تغییرات ناگهانی قیمت ها در حوزه های تشخیصی، دارویی و درمانی و استرس ناشی از آن و  هزینه بالای فرانشیز سهم بیمار در دریافت خدمات تشخیصی از جمله ام آر آی و آزمایشات و دریافت خدمات توانبخشی در مراکز خصوصی به رغم وجود قرارداد بیمه ای از مشکلات موجود است.»

در این بیانیه آمده است: هزینه بسیار بالای داروهای خارجی، هزینه های بسیار بالای نگهداری بیماران در منزل، مشکلات و هزینه های مسکن و  هزینه بالای خدمات دندانپزشکی و بیماریهای دهان و دندان ناشی از بیماری ام اس و استفاده از داروهای مختلف از مشکلات هزینه ای آنها است.

«عدم شناخت بیمار و اطرافیان بیمار و نیز جامعه و کارفرمایان از بیماری ام اس و داشتن تصورات غلط درمورد بیماری، مشکلات خانوادگی و آسیب های آن از جمله طلاق و اختلافات و عدم حمایت دولت در احقاق حقوق بیماران کمبود مشاوره های تخصصی و حضور مشاور در کنار بیمار جهت کنترل بیماری و پیامدهای آن با وجود مشکلات جسمی و عاطفی و روانی، مشکلات ایاب و ذهاب بیماران و عدم شهرسازی مناسب با نیازهای آنان مثل پله برقی یا پیاده روها یا کارت تردد در خیابان های ممنوع (طرح) جهت دریافت دارو از دیگر مشکلات این بیماران بوده  و امید است با درک درست و واقعی همه آحاد جامعه نسبت به بیماری ام اس آینده ای دلپذیر و دور از دغدغه و استرس برای مبتلایان به ام اس فراهم آید.»

برچسب‌ها حمایت از بیماران خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمایت از بیماران خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت حمایت از بیماران خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیماری ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کمپلکس مولکولی به کمک بیماران دچار سوختگی می‌آید

محققان نشان دادند که نوعی نانوذرات هیبریدی که آنها ساخته‌اند می‌تواند به بخش آسیب دیده در روده کمک کند تا زودتر التیام یابند. آسیب به سد روده شرایط افراد دچار سوختگی را بدتر می‌کند که این کمپلکس مولکولی به آنها کمک می‌کند تا این سد ترمیم شود.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران چینی نانوذراتی ساختند که می‌تواند مشکلات ناشی از سوختگی به‌ویژه در بخش روده را درمان کند. در این مطالعه نانوذرات سیکلودکسترین کونژوگه شده با لومینل (LCD)، نتایج امیدوارکننده‌ای برای صدمات شدید سوختگی ارائه داد.

سوختگی شدید می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اساسی، از جمله آسیب عمیق در بافت و افزایش خطر ابتلا به شرایط کشنده مانند سپسیس و نارسایی اندام شود. نگرانی عمده اختلال در سد روده است که منجر به التهاب و مشکلات سیستمیک می‌شود. شکسته شدن سد روده، به پاتوژن‌ها اجازه می‌دهد تا به روده حمله کنند که این موضوع وضعیت بیمار را بدتر می‌کند. با توجه به محدودیت‌ها و عوارض جانبی درمان‌های فعلی، نیاز به روش‌های درمانی جدید و مؤثرتر وجود دارد.

محققان دانشگاه پزشکی ارتش در چین از یک روش درمانی نوآورانه مبتنی بر نانوذرات رونمایی کردند که به طور قابل توجهی به افراد آسیب‌دیده در اثر سوختگی که در آنها سد روده شکسته شده، کمک می‌کند.

این نانوذرات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آن لومینل به سیکلودکسترین متصل است. این کمپلکس مولکولی، ساختاری را ایجاد می‌کند که به صورت مستقیم سد روده را هدف قرار می‌دهد. پس از تجویز، این نانوذرات LCD با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، دو عامل اصلی که باعث افزایش آسیب به روده در اثر سوختگی می‌شوند، بیمار را یاری می‌دهند.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که استفاده از این نانوذرات علائمی نظیر کاهش وزن و ناهنجاری‌های مربوط به نفوذپذیری روده را کاهش می‌دهند.

کاربرد موفقیت‌آمیز نانوذرات LCD در درمان اختلال در سد روده، امید به رفع طیف گسترده‌ای از شرایط التهابی و اکسیداتیو ناشی از استرس را افزایش می‌دهد. این درمان نوآورانه می‌تواند مراقبت از بیماران دچار سوختگی شدید را متحول کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود
  • پیشگیری از بروز بیماری کلیوی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد
  • رسانه‌ها در بیان مشکلات و چالش‌ها اخلاق و انصاف را رعایت کنند
  • ۲۰ درصد بیماران تیروئید دچار این مشکل هستند
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • بازگشت ۹۰درصد هزینه‌های درمانی به بیماران خاص
  • یک کمپلکس مولکولی به کمک بیماران دچار سوختگی می‌آید
  • چند نکته مهم برای بیمارانی که تمایل به روزه‌داری دارند
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • سوءظن افراطی چگونه زندگی را زهر می‌کند؟