Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رضا دیلمی گفت: یکی از مهم ترین مولفه های قدرت در اسلام ناب، رابطه ولاییِ امام و امّت است و ایام سالگرد ارتحال حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و قیام خونین 15 خرداد یکی از بهترین و مناسب ترین فرصت ها برای به تصویر کشیدن این عظمت و تبیین ابعاد بی بدیل و بی نظیر وجودی امام راحل در ابعاد مختلف می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد در آستانه ی سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل در گفتگو با خانگار ما، گفت: یکی از مهم ترین مولفه های قدرت در اسلام ناب، رابطه ولاییِ امام و امّت است و ایام سالگرد ارتحال حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و قیام خونین 15 خرداد یکی از بهترین و مناسب ترین فرصت ها برای به تصویر کشیدن این عظمت و تبیین ابعاد بی بدیل و بی نظیر وجودی امام راحل در ابعاد مختلف می باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد کاووس افزود: توجه داشتن به ابعاد وجودی امام عظیم الشان و قیام خونین ۱۵ خرداد در حقیقت ارج نهادن به عظمت انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت مطلقه فقیه و بسط ارزشها و دستاوردها می باشد.

دبیر ستاد شئون فرهنگی شهرستان گنبد گفت: از سویی دیگر این ایام، سالروز آغاز رهبری و زعامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز(مد ظله العالی) است؛ لذا این ایام از جمله مناسب ترین روزها برای تجدید بیعت با شهدا و قافله سالار انقلاب اسلامی و وارث عظیم الشان امام راحل و خلف صالح ایشان است.

حجت الاسلام دیلمی در ادامه اظهار داشت: سخن امام، حاکمیت دین خدا و ایجاد وحدت و انسجام اسلامی بود، حضرت امام در شرایطی ندای عدالت خواهی و استکبارستیزی را فریاد زد و بحث حکومت اسلامی را مطرح کرد که غرب وحشی، دین را افیون جامعه می دانستند و بحث سکولاریسم نیز در اصل  به دنبال حذف دین در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام در برابر ابرقدرتهای جهان ایستاد و فرمود: ما همچون یک قدرت بزرگ خدایی و دینی در مقابل این قدرت‌های شیطانی بزرگ مبارزه  می کنیم و آنها را شکست می دهیم و این نشان از عمق ایمان و اراده الهی ایشان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وعده الهی به بندگان صالحش این است که هر ملتی در راه خدا مبارزه کند و ایمان داشته باشد؛ با دشمنان خدا درگیر شود و اگر پافشاری و صبر و ایستادگی کند پیروز می شود که راستا امام با تحمل سختی ها و تبعیدها به مکانها و کشورهای مختلف دست از مبارزه برنداشت و نتیجه همان شد که خداوند وعده داده است.

حجت‌الاسلام دیلمی در ادامه وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل را نقشه راه آینده دانست و با بیان این که امروز آحاد جامعه اسلامی باید با مراجعه به این منبع غنی، برنامه‌های خود را براساس رهنمودهای امام راحل تنظیم کنند؛ افزود: حضرت امام با پیروزی انقلاب اسلامی، عزت و عظمت را برای ملت ایران به ارمغان آورد و هیمنه ی پوشالی استکبار داخلی و خارجی را فرو ریخت و با روحیه ی استکبار ستیز و حمایت مردمی انقلابی و بیدار، آمریکایی ها را در جهان بی آبرو کرد و به مردم دنیا آموخت که حق همیشه پیروز و باطل نابود است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان منطقه، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را الگوی حرکت‌های عدالت ‌خواهانه خود قرار داده‌اند و امروز عظمت گفتمان امام و صدور انقلاب اسلامی را  همگان در جبهه مقاومت، حزب الله لبنان، حیدریون، فاطمیون، حشد الشعبی عراق، حوثی های یمن و غیره و در اقصی نقاط جهان در مقابله با جبهه ی نفاق و استکبار به وضوح می بینیم.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان این که امام خمینی(ره) یک شخصیت جهانی بود و در فقاهت، سیاست، شجاعت و معنویت جایگاه رفیع وبی بدیل داشت؛ افزود: امام با رهبری تاریخی خود و با اتکا به قدرت لایزال الهی، حیاتی دوباره به اسلام بخشید.

حجت الاسلام دیلمی، عمل به وصیت نامه امام راحل را راه عبور از همه فتنه ها و مشکلات جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: دسیسه های دشمن، جریان نفوذ و زوایه گرفتن از خط امام راحل، زمینه انحراف و گمراهی را برای برخی افراد پدید آورده است که نیازمند مراقبت و صیانت است.

وی در پایان با تأکید براین که امروز نسل جوان ما باید بیشتر با اندیشه‌ ی تابناک امامین انقلاب اسلامی آشنا شوند؛ خاطرنشان کرد: انتقال اندیشه های متعالی امامین انقلاب اسلامی، تبیین جایگاه ارزشمند ولایت فقیه در تعالی اسلام ناب، انعکاس فراگیر و صادقانه عملکرد سازنده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، رشد علمی، تحکیم وحدت دینی و ارتقاء باورهای دینی و انقلابی، توجه به بنیان خانواده، تعلیم و تربیت اسلامی، امید آفرینی و رصد تحرکات دشمن از جمله نیازهای جامعه امروز ما در جنگ تمدنی است که همه باید در جهت تحقق آن گام بردارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام دیلمی انقلاب اسلامی شهرستان گنبد اسلام ناب امام راحل حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، گسترش وحدت و همچنین آگاهی بخشی به امت اسلامی در مسائل مختلف جهان اسلام،خصوصا مسئله غزه را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات اسلامی باید تلاش خود را افزایش داده و  تمرکز بر گسترش و تقویت وحدت امت اسلامی کنند؛ طرح های حفظ و تقویت وحدت را بسترسازی کرده و آگاه سازی مناسبی انجام دهند.

وی افزود: در موضوع غزه ما شاهد یک پروپاگاندای قوی از سوی صهیونیست ها بودیم، آنان حقایق را می پوشاندند و از انتشار واقعیت جلوگیری می کردند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر دشمنان اسلام و امت اسلامی در فضای گستره تبادل اطلاعات و رسانه ای جهان پیوسته در تلاش هستند که بتوانند از مسائل ناچیزی که بصورت اختلافی بین مذاهب اسلامی وجود دارد در جهت ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان بهره کافی را ببرند.  

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: یکی از طرح های استکبار جهانی به خصوص استعمارگران، نفود و رخنه در پیکره اسلام بوده است؛ آنان از سالیان گذشته تاکنون روش ایجاد فاصله و دوری ملت ها از یکدیگر را در جهت نابودی امت ها بکارگرفته اند که اکنون در میان کشورهای عربی منطقه این مسئله به وضوح روشن است.

وی عنوان کرد: از اهداف استعمار جهانی تضعیف امت ها بوده و در نهایت آنان را از بین می برد، اختلافاتی که در بین مذاهب وجود دارد را می توان به دور از مسائلی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند در قالب مباحث علمی مطرح نمود.

وی در پایان تاکید کرد: امت های اسلامی ، ملت عزیز ایران و خصوصا رسانه های همسو باید هوشیاری را حفظ کنند و مواردی که محور مقاومت ، قدرت ایران عزیز و مشترکات بین مذاهب را پررنگ می کند را با انعکاس قوی تری به سمع و نظر جهانیان برساند زیرا دشمن وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته است و مسائلی که ارزشی ندارند را با بزرگ نمایی به نزاع و تفرقه هدایت می کند.
 
انتهای پیام/  
 
 

دیگر خبرها

  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید