Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@13:20:18 GMT

کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۱۴۰

کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات اوپک پلاس

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۳۷ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۳۵ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص رشد ماهانه چشم‌گیری را تحت تاثیر کاهش تولید جهانی نفت و انتظارات برای بهبود تقاضا پس از رفع محدودیت‌های قرنطینه ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وست تگزاس اینترمدیت ۸۸ درصد و برنت حدود ۴۰ درصد رشد قیمت ماهانه داشت.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC با اشاره به توافق آوریل اوپک و متحدانش با کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تولید جهانی در ماه‌های مه و ژوئن، اظهار کرد: تمرکز بازار روی اوپک پلاس است. ممکن است قیمتهای نفت دچار عقب نشینی شوند اما اگر اوپک پلاس با تمدید سه ماهه کاهش تولید به میزان فعلی موافقت کند، احتمال دارد که قیمتها تا مرز ۴۰ دلار صعود کنند.

با این حال همچنان تنش‌ها میان آمریکا و چین روی بازارهای مالی جهانی تاثیر گذاشته است و معامله‌گران همچنین ناآرامی‌هایی که شهرهای بزرگ آمریکا را فراگرفته‌اند، زیر نظر دارند.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که عربستان سعودی پیشنهاد کرده است کاهش تولید نفت به همین میزان فعلی تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند اما این پیشنهاد هنوز مورد موافقت روسیه قرار نگرفته است و این کشور معتقد است که محدودیتها باید تدریجی تسهیل شوند.

الجزایر که ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد، پیشنهاد کرد تاریخ نشست اوپک و متحدانش به جای روزهای نهم و دهم ژوئن، چند روز زودتر در چهارم ژوئن برگزار شود تا کشورهایی مانند عربستان سعودی، عراق و کویت برای فروش نفت به مشتریانشان راحت‌تر برنامه ریزی کنند.

به گفته مایکل کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، انتظار می‌رود رایزنیهای اخیر به تمدید کاهش تولید به میزان فعلی منجر شود. قیمتهای نفت در معاملات روز جاری اندکی کاهش پیدا کرده اند اما همچنان در اوج اخیرشان قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد که شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ مه، به پایین‌ترین میزان کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های کاهش پوسیدگی دندان

بررسی‌ها بیانگر این است که تقریبا نیمی از جمعیت جهان به پوسیدگی دندان مبتلا هستند و محدود کردن مصرف قندهای آزاد به کمتر از ۱۰ درصد کل انرژی دریافتی، میزان پوسیدگی دندان را به حداقل می‌رساند.

به گزارش مشرق، گزارش‌ها بیانگر این است پوسیدگی دندان، شایع‌ترین بیماری غیرواگیر دنیا است. پوسیدگی دندان‌ها می‌تواند بر سلامت عمومی اثر بگذارد. پوسیدگی دندان هرچند سلامت عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما تا حد قابل توجهی با بهره‌گرفتن از مداخلات ساده و مقرون‌به صرفه در سطح جمعیت و فردی قابل پیشگیری است.

درمان همواره پرهزینه است و میزان دسترسی به درمان در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط ممکن است مطلوب نباشد؛ به نحوی که دندان‌های آسیب‌دیده از پوسیدگی باعث درد یا ناراحتی می‌شوند و تحت تاثیر همین موضوع هم دندان‌های پوسیده به دلیل ناتوانی مالی جهت ترمیم، کشیده می‌شوند.

اگرچه تمام افراد در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند اما میزان پوسیدگی دندان در میان کودکان و نوجوانان بیشتر است. بررسی‌ها بیانگر این است تقریبا نیمی از جمعیت جهان به پوسیدگی دندان مبتلا هستند، اما سطوح بالایی از پوسیدگی دندان در کشورهای با درآمد متوسط رخ می‌دهد که میزان مصرف قند بالایی دارند.

بنا بر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، قندهای آزاد مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز اضافه شده به مواد غذایی و نوشیدنی‌ها جزو عوامل اصلی پوسیدگی دندان محسوب می‌شوند. بررسی‌ها بیانگر این است که پوسیدگی دندان زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌های موجود در دهان، قندها را متابولیزه کرده و اسید تولید می‌کنند و سبب انحلال مینا و عاج دندان می‌شود.

شیرینی‌ها، کیک‌ها، بیسکوویت‌ها، غلات شیرین، دسرهای شیرین، ساکارز، عسل، نوشیدنی‌های شیرین شده نیز جزو منابع اصلی قندهای آزاد محسوب می‌شوند.

محدودکردن مصرف قندهای آزاد به کمتر از ۱۰ درصد کل انرژی دریافتی و در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن یعنی به کمتر از ۵ درصد، میزان پوسیدگی دندان را به حداقل می‌رساند.

منبع:بهداشت نیوز

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ۱۱ بازیکن در آستانه جدایی!
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد
  • راه‌های کاهش پوسیدگی دندان
  • ایران پیشتاز افزایش تولید نفت اوپک در اسفند