Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شعب پانزده‌گانه این دوره مجلس به‌منظور بررسی اعتبارنامه منتخبان این دوره از مجلس، تشکیل شد. موضوعی که منجر به اعتراض به اعتبار نامه برخی نمایندگان از جمله «غلامرضا تاجگردون» نماینده گچساران در مجلس یازدهم شد و البته تاکنون حواشی زیادی را هم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، علیرضا زاکانی، منتخب مردم قم به‌همراه روح‌الله نجابت، منتخب مردم شیراز و زرقان و علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک نخستین نمایندگانی بودند که به‌صورت رسمی به اعتبارنامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم اعتراض کردند. آنها در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام موسوی لارگانی رئیس شعبه 12، به اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» نماینده مردم گچساران و باشت به‌دلیل رانت خواری، کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه ای در دستگاه های دولتی اعتراض کردند.

 در متن نامه این نمایندگان آمده است: «احتراما به‌استناد ماده 28 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را نسبت به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاج‌گردون، منتخب مردم شریف گچساران و باشت، به‌دلیل رانت‌خواری و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه و بخش عمومی اعلام می‌داریم.»

علاوه بر موارد احصا شده در متن نامه این سه نماینده مجلس، در جریان تبلیغات انتخاباتی «غلامرضا تاجگردون» نماینده اصلاح طلب گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم فیلم‌ها و تصاویری از رفتارهای پرخرج و قابل تامل ستاد انتخاباتی وی منتشر شد که در همان مقطع بسیاری از مردم انقلابی خواهان ممانعت از ادامه فعالیت وی و اعلام ردصلاحیت او شدند.

در جریان تبلیغات انتخاباتی «غلامرضا تاجگردون» نماینده اصلاح طلب گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم فیلم‌ها و تصاویری از رفتارهای پرخرج و قابل تامل ستاد انتخاباتی وی منتشر شد که در همان مقطع بسیاری از مردم انقلابی خواهان ممانعت از ادامه فعالیت وی و اعلام ردصلاحیت او شدند

زاکانی همچنین در توتیئتی در این خصوص نوشت: «مجلس یازدهم باید مقابله با اشرافیت و فساد را از خود شروع کند تا بتواند علیه هر مفسده‌ای در کشور قیام نماید.» روح‌الله نجابت هم در مورد این اقدام تاکید کرد که مستندات و دلایل اعتراض به اعتبارنامه این منتخب مجلس یازدهم، به شعبه رسیدگی کننده ارائه شده و کاملاً گویاست.

علی اکبر کریمی، دیگر نماینده امضاکننده در توضیح اینکه برای اعتراض به اعتبارنامه یک کاندیدا، نیاز به چند امضا دارد، اعلام کرد: «اگر یک نفر هم به اعتبارنامه یک منتخب اعتراض کند، فرایند قانونی آن طی می‌شود و نیازی به افزایش تعداد امضاها و درخواست اعتراض به یک اعتبارنامه نیست.»

البته در بخشی از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) پیرامون اعتبارنامه نمایندگان اینگونه نقل شده است: «از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد».

اما، اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه تاجگردون، به همین سه نماینده ختم نشد؛ زیرا بلافاصله بعد از نامه آنها، 6 منتخب دیگر مجلس یعنی سیدنظام‌الدین موسوی، مالک شریعتی، احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه و اقبال شاکری در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رئیس شعبه 12، به اعتبارنامه منتخب شهرستان‌های گچساران و باشت اعتراض کردند.

در متن نامه این نمایندگان هم می‌خوانید: «نظر به ماده 28 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مبنی براعتراض به اعتبار نمایندگان، اعتراض خود را نسبت به‌اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون نماینده مردم عزیز گچساران و باشت، به‌دلیل شائبه‌های متعددی نظیر احتمال جعلی بودن مدرک دکتری، ایجاد شبکه خانوادگی و فامیلی در دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیردولتی، کسب منافع اقتصادی ویژه از طریق رانت، سودجویی از طریق سوء استفاده از جایگاه نمایندگی، صرف هزینه‌های هنگفت ناسالم در دوره تبلیغات و دیگر شائبه‌های مشابه، به‌استحضار هیات رئیسه شعبه 12 می‌رسانیم. مستندات پیش‌تر به شعبه ارائه شده است. امید است تا با رسیدگی عادلانه به اعتبارنامه جناب تاجگردون، چنانچه تخلفات ایشان محرز شده، اعتبارنامه ایشان باطل شده، تا به جایگاه نمایندگی مردم، آسیب وارد نشود.»

عتراض خود را نسبت به‌اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون نماینده مردم عزیز گچساران و باشت، به‌دلیل شائبه‌های متعددی نظیر احتمال جعلی بودن مدرک دکتری، ایجاد شبکه خانوادگی و فامیلی در دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیردولتی، کسب منافع اقتصادی ویژه از طریق رانت، سودجویی از طریق سوء استفاده از جایگاه نمایندگی، صرف هزینه‌های هنگفت ناسالم در دوره تبلیغات و دیگر شائبه‌های مشابه، به‌استحضار هیات رئیسه شعبه 12 می‌رسانیم

این اعتراض‌ها باعث شد که رسیدگی به وضعیت اعتبارنامه تاجگردون در شعبه 12 مجلس که اعضای آن شامل: «سید ناصر موسوی لارگانی رئیس، منصور آرامی و مصطفی طاهری نواب اول و نواب دوم، محمد علیپور سخنگو، منصور شکرالهی و پرویز اوسطی دبیر اول و دبیر دوم، احمد مرادی عضو اصلی و جعفر راستین عضو علی‌البدل کمیسیون تحقیق، علی نیکزاد عضو کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس» بودند، رسیدگی شود.

در نهایت، در ساعات نخستین روز 11 خردادماه و در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش شعب 15 ‌گانه درباره اعتبارنامه‌های ارجاعی منتخبان به آنان در اجرای ماده ۲۹ آئین‌نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت و سخنگوی هر شعبه گزارش شعب را به‌صورت جداگانه قرائت کردند که دراین راستا اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در شعبه دوازدهم بررسی شده بود، اما جزو اعتبارنامه‌هایی که تصویب شد، قرائت نشد.

در این رابطه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدناصر موسوی لارگانی منتخب فلاورجان در مجلس و رئیس شعبه ۱۲ بررسی کننده اعتبار نامه منتخبان مجلس، اعلام کرد که عصر روز دهم خردادماه، جلسه بررسی اعتبارنامه‌های ارجاع شده به این شعبه برگزار که ۱۷ اعتبارنامه به اتفاق آرا تصویب شد اما اعتبار نامه آقای تاجگردون منتخب گچساران که به این شعبه ارجاع شده، به دلیل اعتراضی ۹ نفر از منتخبین داشتند، در دست بررسی قرار گرفت.

وی همچنین از مکاتبه با شورای نگهبان برای اعتبار نامه تاجگردون منتخب گچساران خبر داد و گفت: «با توجه به ۲۹ و ۳۰ آئین‌نامه داخلی مجلس، ما نامه‌ای را به‌همراه مستنداتی که معترضین به این اعتبار نامه، به شعبه تحویل دادند، را به شورای نگهبان دادیم که آیا این مواردی که معترضین اعلام کردند، در زمان بررسی صلاحیت آقای تاجگردون در ایام انتخابات بررسی شده است یا نه. پس از دریافت جواب استعلام از شورای نگهبان، شعبه تشکیل جلسه داده و در خصوص این اعتبارنامه اعلام نظر می‌کند.»

از سوی دیگر و امروز (12 خردادماه)، قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی طی نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، رسیدگی و رد اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون و کاظم دلخوش را آزمونی در برابر مجلس یازدهم خواند. در این نامه از نمایندگان خواسته شده است که بدون ترس از تهدیدات شبکه‌های فساد گانگستری با اتکا به دعای خیر مردم قاطعانه با اعتبارنامه مفسدین برخورد شود.

در بخشی از این نامه می‌خوانید: «این دوره از مجلس شورای اسلامی در افکار عمومی تحت عنوان «مجلس انقلابی» شناخته می‌شود که موجب گردیده است بر نظرگاهی خاص در نزد عموم بنشیند و انتظارات ویژه‌ای از آن برود. شما نیز در هنگامه انتخابات اسفند ۹۸ با مردم عهد بستید که مرهمی بر دردهای آن‌ها به‌ویژه فساد و مشکلات اقتصاد خواهید بود. اکنون با آغاز به کار مجلس یازدهم گاه آن رسیده است که با شجاعت و صلابت وعده‌های خود را عملی کرده و آنطور که رهبر انقلاب در پیام خود آورده‌اند، نشان دهید انتخاب مردم در اسفند ماه انتخابی صحیح بوده است. در این مسیر نخستین آزمون پیش‌روی شما، بررسی و رد اعتبارنامه مفسدان و نالایقانی است که به هر طریق کنون نامشان از صندوق رأی درآمده و در کنار شما به ناشایستگی بر کرسی‌های مقدس مجلس تکیه زده‌اند چرا که این کرسی‌های مقدس جایگاه مردان بزرگی همچون شهیدان مدرس و دیالمه است و نباید با ننگ این چنین افرادی که ایران را ملک طلق شبکه‌های گانگستری خود می‌دانند آلوده شوند. قطع یقین ایران‌خوارانی چون غلامرضا تاجگردون، منتخب حوزه انتخابیه گچساران و باشت، که با اعمال نفوذ شبکه‌ای در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه بسترساز فساد در دستگاه‌ها و بی اعتمادسازی مردم است، جایی در مجلس جامعه اسلامی ندارند. کسی که خود و نزدیکانش در بیش از ۵۰ شرکت پتروشیمی، اقتصادی و بازرگانی عضو است چگونه می‌تواند درد مردم مستضعف و پابرهنه را درک کند و خالصانه برای آن‌ها تصمیم بگیرد؟ امثال کاظم دلخوش، نماینده منتخب حوزه انتخابیه صومعه‌سرا، که حتی نیاموخته چگونه با مردمی که در مکتب امام (ره) ولی نعمت نظام هستند، صحبت کند و با زبان تهدید و تفاخر لب به‌سخن می‌گشاید، به‌چه طریق می‌خواهد با آن پرونده قطور فساد مالی، زمین‌خواری و رانت‌خواری برای محرومین تصمیم‌گیری کند؟»

این اتفاقات درحالی رخ داد و فضای روزهای آغازین مجلس یازدهم را با حواشی بسیاری روبرو ساخت که به‌نظر می‌رسد شورای نگهبان در آزمون نخستین مجلس یازدهم که همان بررسی تائید و رد صلاحیت نمایندگان است، مردود شده و نماینده‌ای را تائید صلاحیت کرده است که می‌بایست، رد صلاحیت می‌شد و دلیل قانع کننده‌ای هم برای عدول از رد صلاحیت ارائه نشد.

این اتفاقات درحالی رخ داد و فضای روزهای آغازین مجلس یازدهم را با حواشی بسیاری روبرو ساخت که به‌نظر می‌رسد شورای نگهبان در آزمون نخستین مجلس یازدهم که همان بررسی تائید و رد صلاحیت نمایندگان است، مردود شده و نماینده‌ای را تائید صلاحیت کرده است که می‌بایست، رد صلاحیت می‌شد و دلیل قانع کننده‌ای هم برای عدول از رد صلاحیت ارائه نشد

جالب اینچاست که برخی زمزمه ها شنیده می شود مبنی بر اینکه از سوی این نماینده مجلس و اطرافیان او سخنانی مطرح شده مبنی بر اینکه ممکن است عدم تائید صلاحیت او منجر به درگیری مسلحانه شود. «احمد نادری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،  در توئیتی نوشت: ‏از دیروز که به اعتبارنامه جناب آقای تاجگردون اعتراض کرده ام، هزاران پیام تهدید و تشکر ارسال شده. جالب‌ترین آن، تهدید به برخورد با اسلحه گرم بوده. قبل از انتخابات هم نظام را تهدید کرده بودند اگر صلاحیت ایشان تایید نشود، درگیری مسلحانه اتفاق می افتد.

اگر این گزاره درست باشد که نظام تهدید به ایجاد درگیری مسلحانه شده؛ باید اشاره کنیم که این گونه موضوعات ناخودآگاه مساله «خسروخان قشقایی» را در مجلس اول یادآوری می کند که در نهایت یاغی شد و نظام حکم اعدام او را صادر کرد. باید اشاره کنیم که چنین رفتارهایی یعنی بهره بردن از احساسات پاک عشایر غیور و قومیت هایی که همواره مدافع نظام بوده اند؛ در جهت منافع شخصی امثال آقای تاجگردون حتما سرانجام و عاقبت خوشی نخواهد داشت و ایشان باید مراقب برو چنین رفتارهایی باشد و از آن اجتناب کند.

این گونه موضوعات ناخودآگاه مساله «خسروخان قشقایی» را در مجلس اول یادآوری می کند که در نهایت یاغی شد و نظام حکم اعدام او را صادر کرد. باید اشاره کنیم که چنین رفتارهایی یعنی بهره بردن از احساسات پاک عشایر غیور و قومیت هایی که همواره مدافع نظام بوده اند؛ در جهت منافع شخصی امثال آقای تاجگردون حتما سرانجام و عاقبت خوشی نخواهد داشت

اگر چندماه به عقب بازگردیم، رسانه‌ها در آخرین روزهای دی‌ماه (29 دی‌ماه) اعلام کردند که همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی که در تاریخ ۲۲ دی‌ماه از سوی شورای نگهبان به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام شد، شایعات و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره تائید و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد که در این میان، نتیجه بررسی صلاحیت ۲ تن از داوطلبان یعنی آقایان غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت و فریدون حسنوند نماینده اندیمشک بیشتر جلب توجه کرد و خبر رد صلاحیت آنان در رسانه‌ها منتشر شد.

دو روز بعد، برخی رسانه‌ها با انتشار خبر تأیید صلاحیت ۲۴ ساعته این دو نماینده، از فشار و لابی گری این دو نماینده برای تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان سخن گفتند و اندکی بعد نیز نامه تأیید صلاحیت آنان منتشر شد.

این حواشی واکنش سخنگوی شورای نگهبان را به همراه داشت که وی اعلام کرد: «اصلاً و ابداً هیچکس با فشار تأیید صلاحیت نشده است و اینها همگی شایعه است، ما نظرات هیأت مرکزی را اعلام کردیم که همگی مستند به مدارک قطعی در پرونده‌های آنان است.»

اگر در همان مقطع زمانی، صلاحیت نفراتی همچون تاجگردون، بهتر مورد بررسی قرار می‌گرفت، امروز شاهد ریخت و پاش‌های انتخاباتی او در زمان تبلیغات انتخاباتی و حواشی ایجاد شده در مورد اعتبارنامه این نماینده اصلاح طلب نبودیم. حالا اما مجلس یازدهم در آزمون مهم و بزرگ خود می‌تواند، مانع نشستن چنین افرادی روی کرسی نمایندگی شود تا فردا گفته نشود که پس از شورای نگهبان، نمایندگان مجلس یازدهم هم در چنین امتحان مهمی، مردود شده‌اند. گفته می شود عصر امروز نتیجه بررسی ها درباره اعتراضات صورت گرفته به اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت اعلام می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سامانه سعدی فوت آسیه پناهی اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی اولین آزمون آزمون مهم مجلس یازدهم اعتبارنامه یک نماینده مجلس شورای نگهبان آزمون بررسی صلاحیت غلامرضا تاجگردون نوبت مجلس اقدام انقلابی سامانه سعدی فوت آسیه پناهی اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی آئین نامه داخلی مجلس کسب منافع اقتصادی مجلس شورای اسلامی غلامرضا تاجگردون اعتراض به اعتبار گچساران و باشت آقای تاجگردون موسوی لارگانی تأیید صلاحیت نماینده مردم شورای نگهبان بررسی صلاحیت دستگاه ها اعتبار نامه مجلس یازدهم منتخب مردم رد صلاحیت نامه آقای منتشر شد نامه ای شعبه 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با حضور در منازل شهیدان احمد حبیبی فر و علی قاسمی با خانواده این شهیدان معظم دیدار و گفتگو کردند و از صبر و ایستادگی والدین این شهیدان والا مقام تجلیل کردند.

 حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تجلیل از صبر و بردباری والدین شهیدان، بر اهمیت ادامه راه شهدا، تاکید کرد.

 میرحسینی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همه ما مدیون خون شهدایی هستیم که همه هستی و حیات خود را در راه اسلام، ولایت و عزت کشور عزیزمان فدا کردند لذا امروز وظیفه داریم راه و آرمانهای آنان را با قدرت ادامه دهیم.

 سرباز وظیفه علی قاسمی در پی حمله تروریستی اشرار به واحد گشت کورین شهرستان زاهدان در ۱۴۰۳/۱/۱۸، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 احمد حبیبی فر در حمله تروریستی ۱۶فروردین ماه ۱۴۰۳در راسک به شهادت رسید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم