Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین مقدم با بیان این مطلب، اظهار کرد: از روز ۶ خرداد ماه و آغاز فعالیت مجدد خط‌های یک و دو قطار شهری، تمامی ناوگان‌ها بعد از پایان سرویس دهی به صورت شبانه روزی کاملاً ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طول این بازه زمانی کلیه ایستگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها، فضای کارگاهی و ساختمان اداری که بالغ بر ۱۰ هزار متر بوده، به صورت روزانه ضدعفونی شده است، افزود: همچنین تمامی نقاط در دسترس مسافران مانند دستگاه شارژ بلیت، نرده‌ها، هندریل پله برقی، کلید آسانسورها، گیت و صندلی‌ها نیز به طور مستمر ضدعفونی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه از ۵ تا ۱۱ خرداد ماه سال جاری بالغ بر ۷۰۰ لیتر مواد ضدعفونی استفاده شده است، بیان کرد: همچنین از ابتدای خرداد ماه نیز تاکنون در کارگاه تولید مواد ضدعفونی سطوح و اجسام نیز سه هزار لیتر مواد ضدعفونی تولید شده است.

مبین مقدم با اشاره به اینکه اگر مسافران در هنگام ورود به مترو ماسک نداشته باشند به آنها تذکر داده می‌شود، خاطرنشان کرد: گفتنی است که ۹۰ درصد مردم که توسط قطارشهری به نقاط شهر سفر می‌کنند از ماسک استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در کلیه ۳۶ ایستگاه مربوط به قطار شهری جایگاه عرضه ماسک ایجاد شده و مردم می‌توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

کد خبر 4939071

منبع: مهر

کلیدواژه: قطار شهری مشهد ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا گرگان شهرکرد عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور که ظهر پنجشنبه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و مدیران شهری کلانشهرها برگزار شد، اظهار کرد: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برادران، وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سوال برود و موردتوجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده‌ای نخواهد داشت. در حقیقت، مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

مدیریت شهری، در صدر ارتباط مستقیم با مردم

وی ضمن واکاوی ابعاد ارتباط گسترده مردم با شهرداری در کلانشهرهای کشور خاطرنشان کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری‌ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند. آن آقا یا خانم هموطنی که صبح از خانه بیرون می‌آید، از همان لحظه اول پا به فضایی می‌گذارد که آسفالتش فراهم شده، اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمدش آماده شده، زباله از معابرش جمع آوری شده و فضای سبزش، همه کس را مروّح می‌کند.

علم الهدی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، تصریح کرد: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

فرهنگ دینی، گره گشای چالش‌های امروز کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در دین ما تأکید شده حتی اگر کسی یک لیوان آب به دست برادر دینی خود داد، بر او فرض است که از برادرش تشکر کند. اینجاست که می‌گوئیم باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آنها عرضه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آنها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

تسهیل زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد

علم الهدی با اشاره به ضرورت میدان‌داری مدیریت شهری مشهد در تسهیل امر زیارت اظهار کرد: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) را در دل دارند و به شهر امام رضا (ع) می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند. اینجاست که تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا این برادران و خواهران عزیز ما به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کد خبر 6082024

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای