Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@18:56:37 GMT

واحد پرورش شتر در گرمسار راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۴۰۷

واحد پرورش شتر در گرمسار راه‌اندازی می‌شود

پروانه تأسیس یک واحد پرورش شتر به نام موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی در گرمسار صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، با عنایت به نام‌گذاری سال 1399 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید» و در راستای عملیاتی کردن آن در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، پروانه تأسیس یک واحد پرورش شتر داشتی بنام موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی شهرستان گرمسار صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت کل این واحد بر اساس پروانه تأسیس صادرشده، یک هزار نفر شتر خواهد بود که از این تعداد ۵۰۰ نفر آن، شتر مولد است.

مساحت موردنیاز برای احداث این واحد شترداری و تأسیسات جانبی آن بر اساس پروانه نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، سه هزار مترمربع است.

به‌منظور راه‌اندازی این واحد دامی، زمینی به متراژ بالغ بر سه هکتار از اراضی موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی پیش‌بینی شده است و پس از راه‌اندازی این واحد، نقش مؤثری در جهت تأمین گوشت قرمز و لبنیات منطقه ایفا خواهد کرد.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شتاب خوبی گرفته و موقعیت‌های دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی شده است.

بر اساس پروانه تأسیس صادره و مجوز صادره از سوی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در نظر داریم تا با مشارکت بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی این واحد پرورش شتر اقدام کنیم.

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند به معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به آدرس سمنان- میدان سعدی- ابتدای بلوار قائم مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۳۳۲۲۱۹۵ و پیش‌شماره 023 تماس بگیرند.

انتهای پیام/74020/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: شتر انقلاب اسلامی استان سمنان رهبر معظم انقلاب واحد پرورش شتر پروانه تأسیس راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد

نیکبخت در سفر به شهرستان گرمسار واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر این شهرستان احداث‌ شده است را در قالب برنامه های سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر گرمسار، درباره جزئیات این طرح اقتصادی گفت: این واحد تولیدی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع با ۲ خط تولیدی و ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال احداث شد.

علیرضا یوردخانی با بیان اینکه این طرح به همت عشایر غرب استان سمنان احداث شد، اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحد تولیدی هزینه شده است و ۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید تخصیص‌یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه